Genel

İşte Türkiye’nin 2017 renk haritası!

Polisan Kansai, Polisan Boya Renk Şifresi Danışmanı Zeynep Tarhan Muslu'nun katkılarıyla Türkiye’nin renk haritasını ortaya çıkardı.

 

Polisan Boya Renk Şifresi Danışmanı Zeynep Tarhan Muslu'nun katkılarıyla 2017 yılında Türkiye'nin Renk Haritasını ortaya çıkarıldı.

Sözcü gazetesinde yer alan habere göre, Türkiye; bu yıl dış cephede daha önce hiç kullanmadığı kadar beyaz ve gri içeren tonlar kullandı. İç mekanda yine beyaz tonlar ve griler ön planda olsa da mutlaka renkli dokunuşlarla mekanları kişiselleştirme arayışı sürüyor. Vurgu renklerinde mavi, yeşil, lila gibi pastel tonlar ve kırmızı dokunuşlu bejler de revaçta.

“ZEVKLER DEĞİŞİKLİK GÖSTERİYOR”


Polisan Kansai Boya Pazarlama ve Kanal Strateji Direktörü Dilek Çolakoğlu renk haritasına ilişkin bir açıklama yaptı. Çolakoğlu, açıklamasında, şunları söyledi:

“Dünya üzerinde pek çok tarihi ve kültürel birikim mevcuttur. Bunların önemli bir kısmı da bugün üzerinde yaşadığımız Türkiye coğrafyasında gerçekleşmiştir. Medeniyetler beşiği ülkemizin her tarafında farklı kültürlerin izleri yer alır. Bu kadar farklılığın bir potada eridiği, beraberce harmanlandığı coğrafyamızın zevkleri ve renkleri de bölge bölge, il il, köy köy, kişi kişi değişkenlik göstermekle beraber bütününe baktığımızda fotoğraf bize bazı mesajlar veriyor. İşte bu mesajları konusunda uzman ve deneyimli Renk Şifresi danışmanı Zeynep Tarhan Muslu tüketicilerimiz için yorumladı.  Polisan Kansai Boya olarak tüketicilerimizin zevklerini de renklerini de tartışmaya devam edeceğiz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına ve daha fazlasına cevap veren ürün ve hizmetlerin çıkış noktası ve ilklerin rengi olmayı sürdüreceğiz.”

 

 

“BU DATA ÇOK DEĞERLİ”


Çalışmaya katkı sağlayan Renk Şifresi Danışmanı Zeynep Tarhan Muslu, Türkiye'nin 2017 renk seçimleri ve coğrafi eğilimlerini yorumlarken, Polisan'ın sahip olduğu geniş satış ağı sayesinde hangi rengin nerede, ne kadar tercih edildiğini rahatlıkla bildiklerini söyleyerek “Bu eşsiz data çok değerli, kitlesel renk eğilimleri çok ilginç antropolojik çıkarımlar yapabilmemizi, kişisel ve kitlesel eğilimleri önceden gözlemleyip bir eğilim öngörüsü yapabilmemize olanak tanıyor.” diye konuştu.


Zeynep Tarhan Muslu, Türkiye'nin, son yıllarda rüzgâr gibi geçen değişimler yaşadığını, bir yandan globalleşmenin hızla tırmandığı, her tür bilgi paylaşımının saniyelik yapıldığı, diğer yandan da ülke dinamiklerinin hızla evrildiği yoğun bir dönemin ortasında olduğumuza da dikkat çekti.

TÜRKİYE BAŞARILI BİR RENK DEĞİŞİMİ GEÇİRİYOR


Tüm bu değişimlerin ışığında Türkiye'nin başarılı bir renk değişimi geçirdiğini belirten Zeynep Tarhan Muslu, şu açıklamaları yaptı:

“Mekan renklendirmekle ilgili çok doğru, uzun vadeli planlanmış, araştırılarak ve üzerine çalışılarak yapılmış uygulamalar görüyoruz. İç ve dış mekan renk seçimlerindeki bu ciddi yenilenme, özellikle genişleyen kentlerde uzun soluklu bir renk serüveninin ilk adımlarını oluşturuyor. Renk tercihlerindeki yeni tüketici eğilimlerini; minimalist bir yaşam tarzı özlemi, hafiflik arayışı ve sadeleşme ihtiyacı olarak özetleyebiliriz.

Türkiye; bu yıl dış cephede daha önce hiç kullanmadığı kadar beyaz ve gri içeren tonlara yöneldi. Özellikle yükselen yeni yapılar, göz yormayacak ve gökyüzüne doğru yükselen bir renk akışı algısı yaratacak şekilde renklendirildi. Şehir siluetlerinde daha sade, tona ton geçişli renk uygulamaları tercih edildi.

 


İç mekanda yine beyaz tonlar ve griler ön planda olsa da mutlaka renkli dokunuşlarla mekanları kişiselleştirme arayışı devam ediyor. Listelere alt sıralardan giren çarpıcı renkler Türkiye'de iç mekan renklendirmede vurgu rengi kullanımının yaygınlaşmaya başladığının önemli bir göstergesi.

Tüketici, ağırlıklı olarak beyaz ya da bejimsi bir tonla renklendirdiği mekanlarda bile ufak bölümlerde canlı renk vurguları yaratıyor.

Vurgu renklerinde mavi, yeşil, lila gibi pastel tonlar ve kırmızı dokunuşlu bejler revaçta. Ayrıca renk tonlarıyla geçişli duvar boyası uygulamaları da iç cephede keyifle uygulanmaya başlandı.”

DIŞ CEPHEDE BEYAZ VE GRİ TONLARI

Zeynep Tarhan Muslu'nun yaptığı yorumlara göre, Türkiye genelinde dış cephelerde de bu yıl Bahama Beyazı ve Fildişi Sahili geçmiş yıllarda olduğu gibi tatlı bir yarışa girdi. Bu renk ikilisinin yarattığı tona ton geçişler birçok coğrafi yapıda başarılı uyum da sağlıyor. Çokça tercih edilen bir diğer renk ise Kar Beyazı. Yılın en dikkat çekici beyaz tonu ise açık ara farkla Sis Beyazı oldu.  Gri tonunun dış cephede gümbür gümbür listeleri zorluyor olması Türkiye'nin dış cephe renk seçimlerinde çok ciddi anlamda sadeleşmeye gittiğinin göstergesi.

İÇ CEPHEDE AĞIRLIK KREM VE BEJ RENKLERİNDE


İç cephede, öncelikli olarak pigmentlerinde sıcaklık barındıran Karizmatik Krem ve onu sıcak sarı dokunuşlarla takip eden Açık Fildişi, Sahra Beji ve Kumsal Beji en çok tercih edilenlerden oldu. Yine çok daha yenilikçi modern ve aydınlık dolu renklerden olan Sade Bej, Romans, Yalın Beyaz ve Yeni İnci'nin revaçta olması renk seçimlerinin daha da sadeleşmeye başladığının göstergesi. Beyaza yakın renklerin yanı sıra açık pastel tonlarıyla Mutlu Mavi ve Royal Lila da rağbet gören renkler arasında yer alıyor. Özellikle beyaza alternatif arayanlar açık tonlu pastelleri tercih ediyor.

2017'NİN BÖLGESEL EĞİLİMLERİ


Marmara Bölgesi,  iç cephede Kumsal Beji, Sade Bej ve Yalın Beyaz gibi aydınlık tonları tercih etti. Dış cephede ise, en az iç cephedeki kadar saf ve temiz görünen Bahama Beyazı en yüksek ilgi gören renk oluyor.

Ege Bölgesi'nin en çok tercih edilen iç cephe renklerinin arasında Beyaz Düşler serisi yer alıyor. Eski yıllarda kullandığı canlı ve bol renk seçiminde bir sadeleşmeye doğru giden Ege Bölgesi'nin yine de vazgeçemediği ve yer yer vurgu yaratmayı seçtiği bir renk var ki o renk de Bayrak Kırmızısı…  Dış Cephede ise denge ve dinginlik hissettiren, gri ailesinden izler mevcut. Kıyı şeridinde Marjinal Gri, Fırtına Grisi ve Kasırga Grisi bu noktada yüksek seçim almış dış cephe renkleri arasında bulunuyor.


Akdeniz Bölgesi'nin iç cephe seçiminde açık ve en sık tercih edilen tonların yanı sıra, altınımsı sıcak etkisiyle iç ısıtan Şampanya ve içinde bulundurduğu nötr dokunuşlarla dikkat çeken Romans Akdeniz Bölgesi'nde oldukça hakim bir renk. Dış Cephede, tercih edilen renkler arasına son olarak Malpler Pembesi eklendi. Sıcak ikililer yaratmayı seven Akdeniz, Kar Beyazı ve Çikolata'yı da sıkça kullanıyor.

 

Karadeniz Bölgesi, yeşil doğasıyla uyumlu tonları dış cephede kullanmakta çok haklı ve modaya çok uygun bir tutum sergiliyor. Bej tonlarından uzaklaşmayı çok sevmeyen Karadeniz, iç cephede hakim kıldığı renkler arasına sıcacık bir ton olan Şampanya'yı ekledi.  Dış Cephede ise sarı dokunuşlu, minimalist ve modernist renkler olan Bahama Beyazı ve Fildişi Sahili büyük etki yaratırken, Kasırga Grisi de kullanılarak, Karadeniz'e çok yakışan bir kontrast yaratılmış oluyor.

 

İç Anadolu Bölgesi ise ülke geneliyle ters düşmeyen bir eğilim sergiliyor. İç Cephede iklimle orantılı sarı dokunuşlar hakim kılınırken, aydınlık ve canlı bir his bırakan Sahra Beji ve Açık Fildişi adeta “Güneş mekanların içinde!” diyor ve mekanlara sıcak dokunuşlar kazandırıyor. Dış Cephede Malpler Pembesi seçimler arasında önemli bir yerdeyken, yüksek kontrast yaratan ve iddialı bir ikili renk kullanımı dikkatleri çekiyor; Bunlar, kar Beyazı ve Çikolata! İçerisinde kahvemsilik barındıran bu dış mekan renk seçimleri, düzenlilik, otorite, köklenme, gelişim gibi alt mesajlar veriyor.

 

Doğu Anadolu Bölgesi, renkleri cesurca kullanmayı seven yapısıyla dikkatleri çekiyor. İç cephelerde hakimiyetini son birkaç yıldır sürdüren Royal Lila'nın yanı sıra, İstanbul Yeşili ve Mutlu Mavi gibi çarpıcı renkler de tercih edildi. Dış Cephede ise turuncu dokunuşlu renklerden Koyu Somon ve Kaju'yu açık ve yumuşak renkler arasında olan Bahama Beyazı ve Fildişi Sahili'ni en çok tercih edilen seçimler arasına da ekledi.

 

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ise iç cephede genel hakimiyet açık renklerde. Daha geniş ve ferah bir his elde etmeye olanak sağlayan “Beyaz Düşler” serisine bu bölgede oldukça yer verildi. Bu serininYeni İnci, Yeni Köpük, ve Yeni Pudra vazgeçilmezlerinden olan bejlere eşlik ediyor. Dış Cephede ise griler bu kez arka sıralarda kalıyor ve kırmızı dokunuşlu Çikolata ve Tuğla gibi sıcacık renkler, Kar Beyazı ve Sis Beyazı gibi dingin renklerle çarpıcı kombinasyonlar yaratılmış oluyor.