İşte, yatırımcıların gayrimenkulden sonra en çok tercih ettiği ikinci yatırım aracı!
Paribu ve FutureBright Group’un iş birliğinde hazırlanan ‘Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması-2023’ün sonuçları açıklandı. Araştırma, Türkiye’de kripto para ekosisteminde yaşanan gelişmelere ayna tutuyor.
Araştırmaya göre, kripto paranın bilinirlik oranının her yıl artış göstermeye devam ettiği belirtiliyor. Bu yıl kripto parayı duyanların oranı yüzde 99 olarak tespit edilirken, bununla birlikte işlem yapanların oranı da geçtiğimiz yıla göre iki katına yükselerek yüzde 25,1 olarak açıklandı.
Kripto paraya yatırım yapanların oranı artarken, işlem yapanların yüzde 60’ı Bitcoin’i tercih ediyor. Kripto paranın kullanım amaçlarına ilişkin soruya, araştırmaya katılanlardan ve kripto parayı duyan her 4 kişiden 3’ü, kısa vadeli alım satım işlemi için kullandıklarını dile getirdi.
Araştırmadan çıkan bir başka çarpıcı sonuç ise kripto parayla işlem yapanların yüzde 52’sinin, bu alandaki araştırmaları için kripto para platformlarını tercih etmeleri oldu. Diğer araştırma kaynakları arasında ise yakın çevre tavsiyesi ve internet araştırmaları yer alıyor. Araştırmaya göre, işlem platformları arasında yerli işlem platformlarını tercih edenlerin oranının artış gösterdiği belirtilirken, geçen yıl yüzde 51 olan bu oranın, yüzde 64’e yükseldiği dikkat çekti.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN İKİNCİ YATIRIM ARACI
Araştırma, yatırım tercihlerinde geçtiğimiz yıla göre değişiklikler olduğunu da ortaya koydu. Buna göre, kripto paralar, yüzde 29 ile en çok tercih edilen ikinci yatırım aracı oldu. Gayrimenkul ise yüzde 30 ile en çok tercih edilen yatırım araçları arasında ilk sırada yer aldı.
Kripto parayı duyanların yüzde 49’u, işlem yapanların ise yüzde 75’ine göre, kripto para güvenilir bir yatırım aracı olarak gördüğünü belirtirken, bu listenin başında da yüzde 82 ile yine gayrimenkul yer aldı.
KADINLAR DAHA ÇOK İŞLEM YAPIYOR
Araştırmada, yatırımcıların demografik verilerine de yer verildi. Kripto parayı duyan kadınların, erkeklere göre işlem yapmaya olan ilgisinin daha yüksek olduğu belirlenirken, kripto parayı duyan kadınların yüzde 29’u işlem yaparken, erkeklerde bu oran yüzde 23 seviyesinde kaldı.
Sosyoekonomik açıdan incelendiğinde ise geçmiş yıllarda olduğu gibi en çok işlem yapan grup yüzde 60,4 ile C1 olarak belirlendi.
KRİPTO PARANIN BİLİNİRLİĞİ ARTIYOR
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Paribu CEO’su Yasin Oral, elde edilen verilerin, kripto paranın bilinirliği ve kullanım oranında her yıl artış olduğunu gösterdiğini dile getirdi. Aynı şekilde kripto paraya duyulan güvende de ciddi bir artış oranı olduğunun altını çizen Oral “Sektördeki dinamiklere bağlı olarak önümüzdeki yıllarda kripto parada olduğu gibi blokzincirle hayatımıza giren diğer teknolojik kavramların da bilinirliğinin artacağını öngörüyoruz” görüşünü savundu.