Kent Haberleri

İstiklal Caddesi'nde markalar kira ödemek yerine bina almayı tercih ediyor!

Türkiye’de en fazla cironun yapıldığı İstiklal Caddesi’nde markalar ikinci ve üçüncü mağazalarını açmak için yarışıyor. İstiklal’de yer arayan markaların başını Mango, LC Waikiki, Colin’s çekiyor.

Türkiye’de en fazla cironun yapıldığı İstiklal Caddesi’nde markalar ikinci ve üçüncü mağazalarını açmak için yarışıyor. Damat gibi 30 yıl sonra İstiklal Caddesi’ne dönüş yapan markalar olurken caddede mağazaları olan Mango, LC Waikiki, Colin’s gibi markalar ikinci veya üçüncü mağaza için yer arıyor. Kiraların metrekarede 125 euroyu bulduğu, hava paralarının ise milyon doları aştığı İstiklal Caddesi’nde markalar yüksek kiralar ödemek yerine bina satın almaya da sıcak bakıyor. 


Zara’nın tünelin girişindeki 5 katlı binada metrekareye 125 euro ödediği, Flo’nun ise 5 bin metrekarelik mağazasına aylık 150 euro kira ödediği sektörde fiyatların ne kadar uçtuğuna örnek olarak gösteriliyor.


Bu arada sadece yerli markaların değil İtalyan Gucci ve Fransız Louis Vuitton da İstiklal Caddesi’nde yer aradığı uzun süredir konuşuluyor. Tommy Hilfiger de Beyoğlu’na gireceği söylenen markalardan...


Chanel fiyatı yükseltti


Sektör yetkilileri, “Gucci, Louis Vuitton gibi dünyanın en ünlü markaları kira yerine bina almak için görüşüyor” diyerek devlerin arayışına dikkat çekiyor. Bağdat Caddesi de en az İstiklal Caddesi kadar gözde... Ciroda üçüncü sırada olan Bağdat Caddesi’nde binalar çok eski olduğu için markalar satın alma yapıp konseptlerine uygun hale getiriyor. Lüks denince akla gelen ilk markalardan olan Fransız Chanel ise Bağdat Caddesi’nde bina satın alan markalardan oldu. Şirket Suadiye’de 20 milyon dolara 5 katlı bina aldı. Chanel’in bu alışverişi bölgede bina fiyatlarını bir anda uçurdu. Şu anda birçok marka caddede yer arıyor ancak mal sahipleri kapıyı 30 milyon dolardan açıyor. Bağdat Caddesi’nde Burberry, Louis Vuitton ve Michael Kors gibi dünya markaları var...


Necla Dalan/Vatan Gazetesi