Genel

İsviçre'nin ucuz mağaza zinciri Otto's Türkiye'de

Otto's, Türkiye'de ortanın altı sınıfa hitap edecek indirimli marketler zinciri kurmayı planlıyor

Yaklaşık 10 yıl önce 2000 yılının Ağustos ayında İstanbul'a alım ofisi açarak giriş yapan Otto's, Türkiye'de ortanın altı sınıfa hitap edecek indirimli marketler zinciri kurmayı planlıyor. Agresif fiyat konseptine uyum sağlayabilecek ve yurt çapında perakende sektöründe tecrübesi olan yatırımcı ortak arayışında olduklarını belirten Otto's Türkiye Genel Müdürü Ümit Özeflatun, uygun ortak bulunması durumunda 2 yıl içinde Türkiye'nin birçok şehrinde mağazalar açmayı hedeflediklerini söyledi.

Özeflatun, Türk piyasasına tek başına bir iki mağaza yatırımı yerine, mevcut bir mağaza zinciri işleten ve ikinci bir zincir kurulmasına sıcak bakan perakende piyasasında tecrübesi bulunan ortak aradıklarını dile getirdi.

YÜKSEK ENFLASYON PROJEYİ ASKIYA ALDIRDI
Yaklaşık 10 yıl önce İsviçre merkez yönetiminin direkt yatırım yoluyla Türkiye piyasasına girmeyi planladığını açıklayan özeflatun, "10 yıl önce piyasaya ilk girişimizde, Türkiye'de 50 milyon dolarlık bir yatırım yaparak Otto's benzeri mağaza zinciri açmak istemiştik. Fakat o dönem iki sebepten dolayı projeyi askıya almak zorunda kaldık. Birincisi Türkiye'deki yüksek enflasyon, ikincisi ise İsviçre Otto's'un böyle bir enflasyon muhasebesine alışkın olmamasıydı. Ancak Türkiye'deki gelişmeleri mercek altına aldığımızda, Türkiye'de faaliyet gösteren discount zincirlerin büyük bir hızla büyüdüklerini ve buna ilave olarak AVM'lerin de, alım gücü düşük tüketicilere yöneldiğini fark ettik. Hatta bir kısım AVM'lerin outlet'e dönüştürüldüğünü ve bazılarının da bu amaçla inşa edildiğini gördük. Sonuç olarak eğilimlerin değişmesi ile biz de askıya aldığımız Otto's Türkiye perakende mağaza açma projemizi başlatmak için uygun zamanın artık geldiğini düşünüyoruz" dedi.

Krize direnen tedarikçiler aranıyor

Küresel kriz, Otto's'un Türkiye'de çalıştığı tedarikçi portföyünde değişikliklere neden oldu. Özeflatun bu değişiklik için "Tedarikçilerimizin uyguladıkları kriz politikaları nedeniyle, çalışmayı sürdüremeyenler oldu" diyor. Ancak gelecek yılda tedarikçi sayısını artırmayı planlıyorlar. Türkiye'deki potansiyelin hiç de küçümsenmeyecek boyutlarda olduğunu belirten Ümit Özeflatun, Türk şirketlerine kapılarının her zaman açık olduğunu vurguluyor. Özeflatun, piyasadan takip ettikleri, iş ciddiyeti ve ürün kalitesi açısından beğendikleri şirketlere kendilerinin de gidip teklif götürdüklerini anlatıyor. Otto's'un tedarikçi olarak şirketlerde aradığı bazı standart kurallar var. Bunlar, diğer alım ofisleriyle hemen hemen aynı koşullan içeriyor. Ancak Otto's'un şirketlerde olmasını istediği özel bir koşul var: 'Daha önce ihracat yapmış olmak.' Bugüne kadar sadece iç piyasaya çalışmış, Avrupa tecrübesi olmayan şirketlerle çalışmayı pek uygun görmüyorlar.
Gazete Habertürk