Emlak Terimleri

İşyerine DASK yapılır mı?

Depremin yol açtığı zararın karşılanmasını sağlayan bir sigorta ürünü olan DASK, olası bir depremden sonra sağlıklı ve düzenli bir yaşama geçilme sürecinin daha hızlı olmasını amaçlıyor. Peki işyerlerinde DASK yapılır mı?

İşyerine DASK yapılır mı?

Depremin yol açtığı zararın karşılanmasını sağlayan bir sigorta ürünü olan Zorunlu Deprem Sigortası (DASK), olası bir depremden sonra sağlıklı ve düzenli bir yaşama geçilme sürecinin daha hızlı olmasını amaçlıyor. Peki işyerlerinde DASK yapılır mı?


Zorunlu Deprem Sigortası‘nın Genel Şartlar A-2 Sigorta Kapsamı Dışında Kalan Binalar maddesi gereği; tamamı ticarî veya sınaî amaçla kullanılan binalar, Zorunlu Deprem Sigortası kapsamı dışındadır. 


Ancak, mesken olarak inşa edilmiş binaların (apartmanların) içinde yer alan ve ticarethane, dükkân, büro ve benzeri amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler için Zorunlu Deprem Sigortası yaptırılması gereklidir.


Tapuda mesken olarak kayıtlı işyerine DASK yapılır mı? 

Tapuya kayıtlı ve özel mülkiyete tâbi taşınmazlar üzerinde mesken olarak inşa edilmiş binalar, bu binaların içinde yer alan ve ticarethane, büro ve benzeri amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler, Zorunlu Deprem Sigortası kapsamına girer.


Konuta veya işyerine DASK poliçesi yaptırmak için, bu sigortayı düzenleyen en yakın sigorta acentesine veya banka şubesine gerekli belgelerle gitmeniz yeterli olacaktır.


DASK için gereken belgeler..

* Sigortalının adı, adresi, telefonu, varsa cep telefonu

* Sigortalının vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası

* Sigortalanacak yerin açık adresi

* Tapu bilgileri 

* Binanın inşa yılı 

* Binanın yapı tarzı

* Binanın toplam kat sayısı

* Binanın hasar durumu 

* Meskenin  brüt yüzölçümü 

* Meskenin  kullanım şekli 



Kiracı DASK yaptırabilir mi?