İZBAN'dan eleştirilere sert yanıt!
İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN) Genel Müdürlüğü, yolcuların güvenliğinin hiçe sayıldığını iddia eden Birleşik Taşımacılık Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Bülent Çuhadar'a sert yanıt verdi. İşte açıklama...
İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN) Genel Müdürlüğü, bir tren setinde meydana gelen arklanma nedeniyle yaşanan sorunla ilgili yolcuların güvenliğinin hiçe sayıldığını iddia eden Birleşik Taşımacılık Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Bülent Çuhadar'a sert yanıt verdi. İZBAN, bilgisizce kamuoyunu yanıltıcı açıklamalar yapıldığını, siyaset ve öne çıkma uğruna yolcuların endişeye sürüklenmeye çalışıldığını açıkladı.
İZBAN'dan kamuyonu yapılan açıklamada kiralama yolu ile filomuza dahil ettikleri bir tren setimizde geçen hafta meydana gelen ve nedeni hakkında detaylı teknik araştırmaların derinlemesine devam ettiği sorunun ardından yaşanan gelişmeleri ve fırsatçı bir düşünceyle kamuoyunu yanıltma çabalarını büyük bir şaşkınlık ve dikkatle takip ettikleri belirtildi. İZBAN 'ın açıklamasında "Yaşanan olayla ilgili hiçbir teknik bilgiye sahip olmamasına rağmen, mensubu olduğu Birleşik Taşımacılık Sendikası'nın (BTS) da adını kullanarak söz konusu olayla ilgili kamuoyunu yanıltıcı açıklamalar yapan, öne çıkma ve siyaset uğruna yolcularımızı endişeye sürüklemeye çalışan İzmir Şubesi Başkanı Bülent Çuhadar hakkında hukuki yollara başvuracağımızı bildirir, aşağıdaki konuları değerli kamuoyunun dikkatine sunarız" denildi.
İZBAN'da geçen hafta meydana gelen olayda iddia edilenin aksine her hangi bir yangın, alevlenme ve patlama olmadığını, olayın tamamen bir elektrik arklanmasından (kıvılcımlanma) ibaret olduğunu belirten İZBAN Genel Müdürlüğü, "İşletmecilik yaptığımız 4,5 yıldır en önem verdiğimiz konu her zaman yolcu güvenliği oldu. Bu nedenle tüm setlerimizin standart yanmaz malzemelerden yapılmasını sağlayıp, trenlerimizi en son teknolojiye sahip güvenlik sistemleriyle donattık. Kimsenin kuşkusu olmasın ki, yolcularımız, 4,5 yıldır olduğu gibi bundan sonra da güven içinde seyahat edebilirler. Bunun aksini iddia etmek, bilgisizlik ve raylı sistemi tanımadan safsata üretmekten başka bir şey değildir. İZBAN, sadece ülkemizde değil, Avrupa'da dahi dikkatle takip edilen, örnek bir raylı toplu taşıma şirketidir. İZBAN'ın bu gücünün arkasındaki gerçeklerden biri de sahip olduğu ileri bakım teknolojisidir. Çiğli'deki bakım atölyemiz, ülkemizde en büyük kapalı alana sahip ve en donanımlı raylı sistem bakım atölyesidir ve sadece İZBAN değil, başka şirketlere ait setlere de hizmet verebilmektedir. Trenlerimizin tüm periyodik bakımları, işte bu ileri teknolojiye sahip merkezde aksatmadan yapılmaktadır. Ve, iddia edilenin aksine bakım, işletme maliyetlerini düşüren faktörlerin başında yer almaktadır. Bu nedenle, tasarruf nedeniyle setlerin bakıma alınmadığını iddia etmek bizim için bilgisizlikle eş değerdir" açıklaması yaptı.
Olaydan sonra basın açıklamasında kullandıkalrı "TCDD'den kiraladığımız 10 tren setinden biri" ifadesinin, TCDD'ye atıf değil, üç farklı setle işletmecilik yapıldığı için, olayın hangi tren seti grubunda yaşandığına işaret etmek olduğunu belirten İZBAN Genel Müdürlüğü, bu cümleden medet umarak açıklamayı saptırmanın sansasyon yaratmak gayretinden öteye geçemeyeceğini bildirdi. Maliyet'i düşürmenin suçlanılması değil, ülkemiz koşulları içerisinde aslında övünülmesi gereken bir çaba olduğunu belirten İZBAN Genel Müdürlüğü "Ancak, uyguladığımız tasarruf tedbirlerinin her raylı sistem işletmecisinde olduğu gibi ölçüleri vardır. Bunlar; yolcu güvenliğimizi tehlikeye atabilecek tedbirler değildir, asla da olamaz. TCDD'ye ödenecek '5 milyon ABD doları + 5 milyon Euro' ile geçen hafta yaşanan arklanma arasında ne gibi bir bağ olduğunu ise anlamış değiliz. Bu, TCDD ile şirketimiz arasında olan ve çözüm aşamasındaki bir konudur. İZBAN'ın, ne TCDD'ye ne de bir elektrik dağıtım şirketine tek kuruş ödenmemiş elektrik borcu bulunmamaktadır. Böyle bir konudan medet ummayı, artık çaresizliğin son aşaması olarak görüyoruz. Olası başka arızaları tekrarlar gibi göstermek ve trenlerde makinist tasarrufu yapıldığını iddia etmek ise bilgisizlikten başka bir şey değildir. Raylı sistemler hakkında en küçük bir bilgiye bile sahip olmayan kişilerin, ne yazık ki tüm verileri birbiriyle karıştırması çok doğal bir sonuçtur" açıklaması yaptı.
Bülent Çuhadar, olayda sonra yaptığı açıklamada İZBAN'ın kar amaçlı bir şirket olduğu, maliyet hesabı yapıldığı için yolcu taşınan tren setlerininin bakımlarının gerektiği şekilde yapmadığı, TCDD'ye ödenmesi gereken 5 milyon ABD doları + 5 milyon euro hat kiralama bedelinin ödemediğini, personel tasarrufu etmek amacıyla 1 makinistle işletmecilik yapıldığını söylemişti.
Hürriyet Ege