İzmir Aliağa limanları demiryolu ile Anadolu'ya bağlanıyor!
Aliağa'nın Nemrut Körfezi'ndeki liman ve iskelelerini ring hatla Biçerova istasyonundan Menemen-Aliağa demiryolu hattına bağlayacak projede rayların döşenmesine başlandı.
Aliağa'nın Nemrut Körfezi'ndeki liman ve iskelelerini ring hatla Biçerova istasyonundan Menemen-Aliağa demiryolu hattına bağlayacak projede rayların döşenmesine başlandı. Proje ile Ege kentlerinin ihraç ürünlerinin daha az navlun ücreti ve daha hızlı şekilde Aliağa'daki limanlara ulaşmasını sağlanacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının çalışmalarını yürüttüğü 'Menemen-Aliağa Çift Hatlı Demiryolu Hattı'nm Nemrut Körfezi Bağlantısı', Nemrut Körfezindeki iskele ve limanların bulunduğu yarım ada etrafında bir daire çizerek Menemen-Aliağa demiryolu hattına bağlanacak ve yükler trenle buradaki iskelelere kadar ulaştırılmış olacak. Hızlı bir gelişme içinde olmasına rağmen limana gelen yüklerin transferinde sıkıntı yaşayan Nemrut Körfezindeki liman ve iskelelerin demiryoluna bağlanması Denizli, Manisa, Uşak, Afyon başta olmak üzere Anadolu'nun ihraç ürünlerinin demiryolu ile daha az navlun ücreti ve hızlı şekilde Aliağa'daki limanlara ulaşmasını sağlayacak, İzmir'e bağlanan karayollarını büyük bir kamyon trafiğinden kurtarmış olacak. Projeyle birlikte tren Nemrut Körfezi'nde bulunan iskele ve limanlara kadar girecek.
Çalışmalarla ilgili bilgi veren Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Oztürk, Biçerova İstasyon'unda limanlar bölgesine 5.3 kilometre uzunluğundaki tek hattın yapım çalışmalarının tamamlandığını, ikinci hatm işlerinin ise bir ay içinde tamamlanmış olacağını belirterek, "Demiryolu limanlar bölgesinde belli bir noktaya kadar ulaştırılacak. Oradaki tüm iskele ve limanların ortak kullanacağı bir istasyon olacak şekilde betonlama yapılacak. Daha sonra oradaki işletmeler, limanlarından bu ortak noktaya karayolu ya da demiryolu bağlantılarını kendi isteklerine göre kendileri sağlayacak. Bu proje o bölgenin daha verimli ve hızlı çalışmasını sağlayacak, limanların performansını geliştirecek. Aynı zamanda kara yolunda kamyon trafiğinin yarattığı sıkıntıları bir nebze azaltacaktır" diye konuştu.
Anadolu'nun ihraç ürünleri Aliağa'dan gidecek
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka da, demiryolu bağlantısının proje bedelinin 8 milyon lira olduğunu belirterek, "Nakliye maliyetini azaltıp zamandan kazandıracak bu proje sayesinde Denizli'den İç Anadolu'dan gelen mallar doğrudan Aliağa Limam'na bağlanacak. Anadolu, Aliağa'ya bağlanacak" dedi. Nemrut Koyu'ndaki iskelelere demiryolu götürülmesi projesinin çok eski bir proje olmasına rağmen, 5-6 yıl önce fızıbıl görülmeyerek durdurulduğunu hatırlatan Saka, "Bizim de girişimlerimizle birkaç yıldır Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı çalışıyordu. Şimdi hızlı bir şekilde hattın inşaatına başlandı" dedi..
Projenin Aliağa limanlarını demiryolu ile Anadolu'ya bağlayacağına vurgu yapan Adnan Saka, "Manisa'nın yıllık 6 milyar dolarlık ihracatı Aliağa'daki limanlar üzerinden yapılıyor. Afyon'dan mermer geliyor. Bu yüklerin çoğu kamyonla geliyor. Treni buradaki limanlara bağladık mı Afyon, Uşak, Denizli, Balıkesir'den yükler trenle gelip direkt iskelelere indirilecek. Anadolu'nun ihraç ürünleri çok daha ekonomik ve hızlı bir şekilde Aliağa limanlarına ulaşacak. Bundan 7-8 yıl önce Denizli'den yılda 500 bin ton klinker ihracatının Aliağa limanlarından elleçlenmesi sözkonusu oldu. Denizli'den kamyonla getir, dök, götür maliyetli olduğu için gerçekleşmedi. Bu demiryolu projesi hizmete girdiğinde bu tür yüklerin Anadolu'nun her yerinden Aliağa'daki limanlara gelmesi çok kolay olacak" dedi.
Ambarlı'dan sonra Türkiye'nin en büyük liman bölgesi
Adnan Saka, yılda 5 bin geminin yanaştığı Aliağa'nın, Ambarlı'dan sonra Türkiye'nin en büyük liman bölgesi olduğunu, konteyner elleçleyen limanların da hizmete girmesi ile Aliağa'nın limancılıktaki iddiasının daha da arttığını vurguladı. Petkim'in limanı olan Petlim'i dünyanın en büyük liman işleticilerinden APM'in işletmeye başladığını hatırlatan Saka, " Petlim'de 600 bin TEU kapasiteli alan fiili olarak kullanılmaya başlandı. İlave olarak 600 bin TEU kapasitesindeki alan da bitirilmek üzere. Tamamlandığında 1 milyon 200 bin TEU kapasiteyi Aliağa'daki liman kapasitesine eklemiş olacak ve Aliağa Ambarlı'yı geçmiş olacak. Fiyatlar daha uygun olacağı gibi gemilerin Akdeniz'e açılma süresi daha kısa olduğu için de gemiler bölgemizi tercih edecek" dedi.
Menemen-Aliağa çevre yolu hızla tamamlanmalı
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, Petlim Limanı'nın karayoluna günlük 2 bin kamyon ilave yük getireceğine ve şu anda da çok sıkışık olan bu yolda trafiğin tamamen kilitleneceğine belirterek, "Limanların gelişmesine paralel Aliağa sanayi ve yol planlamasının çok hızlı yapılması
lazım. Hızlı bir şekilde MenemenEski Foça arasındaki çevre yolunun tamamlanması gerekiyor. OcakŞubat'ta Eski Foça-Çandarlı arasındaki çevre yolunun ihalesi yapılacak. Koyundere'den Menemen-Foça girişine olan bölümün de dahil edilmesini istiyoruz" diye konuştu.
Dünya