Ulaşım

İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi'nde son durum ne?

AK Parti, 7 Haziran genel seçimleri için hazırladığı seçim beyannamesini güncelledi. İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi'nde, 167 kilometrelik Polatlı-Afyonkarahisar bölümünün ardından bu yıl Afyon-Uşak-Manisa-İzmir kesiminin altyapı inşaatına başlanacak


2012 yılında başlanan İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi'nde, 167 kilometrelik Polatlı-Afyonkarahisar bölümünün ardından bu yıl Afyon-Uşak-Manisa-İzmir kesiminin altyapı inşaatına başlanacak


AK Parti, 7 Haziran genel seçimleri için hazırladığı seçim beyannamesini güncelledi. Beyannamede gerçekleştirileceği vurgulanan projeler arasına Manisa Eğitim Araştırma Hastanesi, İzmir Bayraklı ve Yenişehir Sağlık Kampusü ve Denizli Sağlık Kampusü de girdi. Güncellenen beyannamede ayrıca, İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi ile ilgili de yeni bir müjde de verildi. Buna göre, bu hattın 2012'de başlanan 167 kilometrelik Polatlı-Afyonkarahisar bölümünün ardından bu yıl da Afyon-Uşak-Manisa-İzmir kesiminin altyapı inşaatına başlanacak. Beyannamede, projenin 2015 yılı rakamlarına göre maliyeti ise, 4.2 milyar lirayı bulacağı bilgisine yer verildi. Yenilenen beyannamede Aydın Ortaklar İçme suyu projesinin yapılacağına da yer verildi.


3 saat 50 dakika

587 kilometre olan Ankara-İzmir karayolu mesafesi yaklaşık 8-9 saatte katediliyor. Ankara-İzmir arasında havayolu taşımacılığında ise ulaşım ve havaalanlarındaki işlemler ile bekleme süresi dahil toplam seyahat sürenin 3 saat 25 dakikayı bulduğu hesaplanıyor. Yüksek hızlı tren projesi tamamlandığında Ankara-Afyon arası 1 saat 20 dakika ve Afyon-İzmir arası da 2 saat 30 dakika olmak üzere Ankara- İzmir arasının 3 saat 50 dakikada kat edilmesi planlanıyor. 2011 yılı yatırım programına alınan projenin Polatlı-Afyon kesimi için ihale yapılmış ve inşaatına başlanmıştı.


Otoyol da yapılacak

AK Parti beyannamesinde de İzmir-Ankara arasında otoyol projenin hayata geçirilmesi de yer alıyor. Beyannamede, Ankara-Sivrihisar ile Sivrihisar-İzmir Otoyolu projelerinin 2023 yılına kadar gerçekleştirilmesi planlanıyor.


Dev yatırımlar

Yenilenen beyannamede Ege ile ilgili dev projelerle ilgili detaylar da verildi. Çiğli-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi'ne de başlanacağı belirtilen beyannamede, 51 kilometreki otoyol ve 25 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 76 kilometre uzunluğundaki projenin tutarının yaklaşık 470 milyon dolar olduğu belirtildi. Çandarlı'ya 4 milyon TEU kapasiteli konteyner limanı kurulacağı kaydedilen beyannamede bu limanın maliyetinin 405 milyon euroyu bulacağı kaydedildi. Beyannamede Dokuz Eylül Üniversitesi'nde İleri Biyomedikal Ar-Ge Merkezi projesine destek verileceği de dile getirildi.



Yeni Asır