Genel

İzmir-İstanbul otoyolu inşaat sektörünü canlandıracak

İzmir-İstanbul arasını 3.5 saate indirecek olan proje, başta inşaat olmak üzere birçok sektörü canlandıracak, nakliye masraflarını düşürecek, kent daha fazla yatırım alacak

İzmir-İstanbul arasını 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun, Türkiye'nin üçüncü büyük kenti İzmir'in ekonomik ve sosyal hayatında büyük değişimler yaratacağı bildirildi. Başta inşaat olmak üzere birçok sektörün canlanacağı, nakliye masraflarının düşeceği, İzmirli işadamlarının daha sık, daha rahat İstanbul ve Avrupa'ya ulaşacağı, kentin daha fazla yatırım alacağı, daha çok turist çekeceği belirtildi. Türkiye'nin en büyük gıda ihracatının gerçekleştirildiği Ege Bölgesi'nin ihracatına büyük katkı sağlayacak otoyolun, zamanla yarışan gıda ürünleri ihracatçılarına büyük avantajlar sağlayacağı, otoyolun sadece iki şehri değil, aynı zamanda Ege ve Marmara ekonomisini de birbirine bağlayacağı kaydedildi.

İZMİR TİCARET ODASI BAŞKANI EKREM DEMİRTAŞ
"En büyük hayalimizdi"
Proje İzmir ekonomisinin büyümesini hızlandıran bir etki yaratacak. Çünkü otoyol, sadece İzmir'i İstanbul'a değil, bağlantılarıyla birlikte Avrupa'ya açacak bir yol. İzmir yıllarca çıkmaz sokaktı. önce Adnan Menderes Havalimanı yenilendi ve yurtiçi, dışına 50'ye yakın noktaya uçuş yapıldı. Ardından kruvaziyer limanının yapılması için karar alındı, şimdi de bu otoyolun yapılmasıyla ulaşımda kara-hava-deniz üçgeni tamamlanacak.

EŞ ZAMANLI
Bu proje en büyük hayallerimizden birisiydi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yolun yapımının İzmir ve İstanbul'dan eş zamanlı başlaması sözünü vermişti. İnşaatın eşzamanlı başlaması halinde İzmir'de istihdam edilen kişi sayısı artacak, başta inşaat sektörü olmak üzere birçok yan sektör olumlu etkilenecek. İzmir ve çevresindeki yerleşim yerleri, otoyol projesinden ekmek yiyecek. İstanbul'a daha kısa sürede ulaşılabilmesi nakliye masraflarını düşürecek, işadamlarının daha sık İstanbul ve Avrupa'ya ulaşması sağlanacak, kent daha fazla yatırım alacak, daha çok turist çekecek. Yazlık sahiplerinin bir kısmı, Marmara'da oturuyor. Sahip oldukları yazlıkları, yılın 1-2 ayında kullanıyorlar, geri kalan aylarda ise o evler atıl duruyor. Eğer ulaşım süresi minimuma inerse, İzmir'de 12 ay turizmin yapılması hedefine yaklaşırız. Bu sayede başta Çeşme olmak üzere Seferihisar, Foça, Dikili, Bergama gibi turizm merkezlerimizin daha fazla turist çekme imkanı doğar. Bölgeye gelen insanların buralarda alış-veriş yapması, yiyecek için gıda ürünleri alması ile bölge esnafı ve çiftçisi de önemli ölçüde gelir elde edecek."

EİB KOORDİNATÖR BAŞKANI MUSTAFA TÜRKMENOĞLU
"Çok geç kalmış bir projeydi"
Tarih boyunca ana yollar üzerindeki şehirlerin gelişimi daha hızlı olmuştur. Bu şehirlerin refah düzeyi daha yüksek, halkları ise daha çağdaş olmuştur. Ana yolların güzergahları değiştiğinde ise anayoldan uzaklaşan şehirlerin gelişimi gerilemiştir. İzmir-Gebze otoyolu da geçeceği güzergahta bulunan şehirlerin sosyal, kültürel ve ekonomik yaşamlarına önemli katkılar sağlayacak. İzmir ve çevresinden karayolu ile yapılan ihracatlarda yol faktörü önemli. Günümüzde mevcut yol 9-10 saatte kat edilebiliyor. Otoyolun tamamlanmasıyla bu süre yarı yarıya kısalacak. Zamanla yarışılan gıda ürünleri ihracatında İzmir-Gebze otoyolu ihracatçılarımıza büyük avantajlar sağlayacak. Yeni otoyol sayesinde gıda ürünlerinin lezzeti ve dayanıklılığı korunacak, ihracatçının maliyetlerinde ciddi düşüşler olacak. İhracat için güçlü lojistik altyapı, olmazsa olmazlardan bir tanesidir. İzmir-Gebze otoyolu çok geç kalmış bir yatırımdır ve bu gecikmenin bir nebze telafi edilebilmesi için aynı anda birden fazla noktada şantiyeler kurulmalı ve otoyol bir an önce hayata geçmeli.

EBSO BAŞKANI ENDER YORGANCILAR
"Yeni bir ticaret modeli oluşacak"
İzmir-İstanbul otoyolu, sadece iki şehri değil, aynı zamanda Ege ve Marmara ekonomisini de birbirine bağlayacak. Bunun da ötesinde Ege Bölgesi'ni ve İzmir'i Avrupa'ya bağlayacak olan otoyol, milyonlarca dolarlık yeni bir yatırım ve ticaret ortamının oluşması anlamına geliyor. İzmir hem gelişmiş bir sanayi ve ticaret merkezi, hem de doğal liman özelliğiyle Türkiye'nin batıya açılan kapısı. Kent ayrıca İzmir Limanı'nın varlığı sayesinde önemli bir lojistik merkez haline gelme potansiyeline sahip.
Yeni yatırımla iki kent arasının yaklaşık 3-3.5 saate inecek olması, yeni bir üretim ve ticaret modelinin önünü açacak, üretim süreçlerinde yer alan ara mal ve mamuller, oluşacak yeni lojistik kapasiteyle çeşitlenecek, bu değişim de maliyetlere yansıyacak. Yüzyıllar boyunca önemli bir kültür başkenti olarak varlığını sürdüren İzmir, yeni otoyolun sağlayacağı avantajlar sayesinde 2010 Dünya Kültür Başkenti ilan edilen İstanbul'un sahip olduğu kültürel potansiyele ortak olacak. Ancak İzmir ve İstanbul açısından atılan bu önemli adım mutlaka diğer ulaşım yollarıyla da desteklenmeli.
YeniAsır