Kent Haberleri

İzmir Körfez Geçişi Projesi'nde son durum!

İzmir'e kazandırılan eserlerin yenilerinin yolda olduğunun müjdesini de veren AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, " İzmir Körfez Geçişi Projesi'nde 2. aşama kesin projeleri onaylandı, 2017 yılının başında projelendirme ve ÇED süreci tamamlanmış olacak." dedi


AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, Başbakan Binali Yıldırım'ın İzmir'e kazandırdığı eserlerin öneminin gün geçtikçe daha iyi görülmeye başlandığını söyledi. Başbakan Yıldırım'ın toplamda 55 kilometre uzunluğundaki İzmir Çevre Yolu'nun yarım kalan inşaatını bitirdiğini, Konak Tüneli'ni ve 112 kilometrelik İZBAN hattını hizmete açtığını hatırlatan Kaya, "Rakamlar ortada. Konak Tüneli'nin hizmete açılmasından sonra, özellikle kent trafiği ile gündüz nüfusunun en yoğun olduğu bölge olan Alsancak, Basmane ve Çankaya'da bir rahatlama sağlandı. İzmir kent merkezinde ciddi bir yoğunluk yaratan araçların, Yeşildere yolundan ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan geldiklerinde, sıkışıklığın yaşandığı bu bölgelere girmeden tünel aracılığıyla, karşı tarafa geçişi sağlanmaya başlandı.


Sahil tarafından gelen araçlar, Adnan Menderes Havalimanı, Buca, Bornova, Otogar bölgesine, Yeşildere yolundan gelenler de, Güzelyalı, Balçova, Çeşme yönüne direk geçiş olanağı elde etti. Toplamda 315 milyon liralık bir harcama yapılarak tamamlanan Konak Tüneli'nden açıldığı günden bu zamana kadar 15 milyon araç geçti. Seyahat süresi kısaldı, yakıt tasarrufu sağlandı, güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanı kazanılmış oldu. Günün yoğun saatlerinde 30 dakika süren yolu 2-3 dakikaya indiren Konak Tüneli sayesinde, İzmirli hemşehrilerimiz yılda 30 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu anlamda, İzmir için büyük önem taşıyan bu projenin mimarı Başbakanımız Binali Yıldırım'a ne kadar teşekkür etsek azdır" dedi.


İyi ki Çevre Yolu, Konak Tüneli ve İZBAN var 


Başbakan Binali Yıldırım'ın, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevini sürdürdüğü dönemde İzmir'in yarım kalmış 55 kilometrelik Çevre Yolu'nun bitirildiğini, Konak Tüneli'nin hizmete açıldığını, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında yapılan İzmir Banliyö Raylı Sistem Projesi'yle kentin kuzeyden güneye 112 kilometrelik demir ağla örüldüğünü hatırlatan Kaya, "İzmir'in trafiğinin rahatlatılması, İzmirlilerin güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat etmeleri adına yıllardır dur durak bilmeden çalıştık. Bugün Konak Tüneli ve Çevre Yolu olmasaydı, karayolundaki trafik yoğunluğunu ciddi anlamda azaltan İZBAN olmasaydı İzmir'de trafik ilerlemezdi. İZBAN'da 2015 yılı sonuna kadar taşınan yolcu sayısı 87 milyon olmuştur. 2016 yılının Ağustos ayına kadar ise İZBAN ile 60 milyon yolcu taşınmıştır. Yeni açılan Torbalı hattının da etkisiyle 2016 sonunda İZBAN ile taşınan yolcu sayısının yıllık 100 milyon rakamına ulaşması beklenmektedir" şeklinde konuştu.


Trafik sorununun çözümü için Büyükşehir'e çağrı 


İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne de çağrıda bulunan Kaya, "Biz hükümet olarak İzmir'de trafiğin rahatlaması adına projeler üretmeye devam ediyoruz. Ancak İzmir'deki trafik sorunu ortadadır. Bu sorunun çözülmesi için, kent içi trafik düzeni noktasında asıl sorumlu olan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin de projeler üretmesi gerekiyor. Büyükşehir, kısa vadeli ulaşım ve trafik iyileştirme projeleri ile toplu taşıma projelerini bir an önce hazırlayıp harekete geçmelidir. Biz her konuda olduğu gibi bu konuda da İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne destek olmaya hazırız" dedi.


Sıra Körfez Geçiş Projesi'nde 


İzmir'e kazandırılan eserlerin yenilerinin yolda olduğunun müjdesini de veren Kaya açıklamasını şöyle tamamladı, "Biz İzmir'e yapılanları anlatırken, bunları yaptık ve bitti demiyoruz. Şimdi yeni projelerle İzmir'de trafiğin rahatlatılması için çalışmaya devam ediyoruz. Kuzeyde Çevre Otoyolu ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nden, güneyde, İnciraltı Mevkiine uzanarak Çeşme Otoyolu'nu birbirine bağlayacak, 12,6 kilometre uzunluğundaki İzmir Körfez Geçişi Projesi'nde 2. aşama kesin projeleri onaylandı.


2017 yılının başında projelendirme ve ÇED süreci tamamlanmış olacak. İzmir Körfez Geçişi'nin tamamlanması ile İzmir'in kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşması sağlanmış olacak. Karayolu ve raylı sistem olarak planlanan İzmir Körfez Geçişi, her iki yakada mevcut veya planlanan metro ve banliyö raylı sistemlerinin de aynı şekilde bağlantısını sağlayacak. Proje ile 31 kilometre uzunluğundaki sahil yolunda 19 kilometre, 55 kilometre uzunluğundaki çevre yolunda da 43 kilometre kısalma sağlanacak"



Yeni Asır