İzmir Kruvaziyer Limanı imar planına itiraz!
Özelleştirilmesi planlanan İzmir Alsancak Limanı için hazırlanan yeni imar planındaki Kruvaziyer Limanı’na, Konak Belediyesi’nden eksiklikler nedeniyle itiraz geldi. DTO uzlaşma çağrısı yaptı.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından hazırlanan İzmir Alsancak Limanı’nın yeni imar planları, askıdan indi. Geçen hafta sona eren bir aylık askı süresinde İzmir Yük Limanı imar planına herhangi bir itiraz gelmezken, İzmir Kruvaziyer Limanı imar planına ise Konak Belediyesi itiraz etti. İki plana da dana önce limanın ana amacından uzaklaşması, alana turizm tesisi inşa edilmesi ve yapılaşmanın trafik sorununa neden olacağı gibi gerekçelerle itiraz eden belediyenin, bu kez sadece Kruvaziyer Limanı’na yaptığı itirazla ilgili Gazete 9 Eylül’e konuşan Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, “Planlarda kruvaziyer ve yük limanı var. İtiraz etmiştik. İtiralarımız önemli ölçüde düzeltildi. Şimdi sadece kruvaziyerde var. İtirazlarımızın tamamına bakılmamış” dedi. Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ise İzmir Alsancak Limanı’nın imar planlarının tartışma konusu olmaktan çıkarılıp, planlara son noktanın konması gerektiğini söyledi.
BELEDİYENİN GEREKÇELERİ
Konak Belediyesi, itirazında şu gerekçeleri gösterdi: “Kruvaziyer Liman alanında yapılacak tesislerin tamamlayıcı nitelikte olduğu ancak planda yer alan turizm (otel/motel) ve ticari birimlerin ana kullanım karan olan kruvaziyer limanı ve zorunlu altyapı tesislerinden daha fazla yapılaşma hakkının olduğu. Turizm alanının Kruvaziyer Liman inşaat alanının yüzde 56.72 (yaklaşık 34 bin metrekarelik) olarak belirlendiği. Tüm fonksiyonlara ilişkin yükseklik kararının ençok: 30.50 metre olarak belirlendiği. Hangi kullanımın ne şekilde konumlanacağının belirlendiği vaziyet planının da planla birlikte hazırlanması gerektiği, Tarihi Sit alanı içinde kalan alanın, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu uyarınca Koruma Amaçlı İmar Planı niteliğinde hazırlanması gerektiği. Plan kararlarının şehrin ticari ve ulaşım yoğunluğunun en yüksek olduğu Vahap Özaltay Meydanı, Sait Altmordu Meydanı, Atatürk Caddesi île Liman Caddesi bağlantılarının yer aldığı bölgede mevcut plan kararlarının uygulanması ile birlikte yaşanacak ulaşım bağlantılarına ilişkin sorun oluşturduğu. Alsancak Liman Arkası ve Salhane Bölgesi Uygulama İmar Planlarında yaklaşık 436 bin 650 metrekare alanın ticaret, turizm, konut fonksiyonları için ayrı ayrı ya da karma olarak ayrıldığı; Kruvaziyer Liman alanı plan kararlarının yukarıda bahsedilen plan kararları ile yarışır hale geleceği, bu durumun bahse konu planların uygulanmasını engelleyebileceği, bu nedenle de söz konusu planların bütünsellik ilkesine uygun olmadığından Belediye Başkanlığımızca itiraz edilmiştir.”
DTO Başkanı Öztürk: Vakit kaybetmeyelim, yatırım başlasın
Yolcu limanı planına itirazın uzlaşma ile çözüleceğine inandığını belirten Yusuf Öztürk, ilgili kurumlara şöyle çağrı yaptı: “Rekabetin kıyasıya sürdüğü bir dünyada vakit kaybetmek istemiyoruz. İzmir ya tarihinde olduğu gibi liman kenti olarak büyüyecek ya da dünya şehirler liginde alt sıralara düşecek. Liman konusunda herkes elini taşın altına koymalıdır. Körfez Projesi’ne ÇED onayının getirdiği rüzgârı yatırım fırsatına dönüştürmeliyiz. Yük limanına yatırımlar bir an önce başlamalı. Limanı devletin işletmesi modeli artık doğru değil. İzmir Limanı ya özelleştirilmeli ya da otonom yapıyla yönetilmeli. Limana yapılacak her kuruş yatırım, Türkiye’nin dış ticaret kapısı İzmir’e müthiş bir motivasyon getirecektir. Bu yatırımları tamamlarsak, Akdeniz’de yeniden cazibe merkezi haline geliriz.”
İzmir 9 Eylül Gazetesi
Haber, Haber Ekspres'te şu şekilde yer aldı
ÖİB tarafından hazırlanan İzmir Alsancak Limanı’nın yeni imar planları, askıdan indi. Geçen hafta sona eren bir aylık askı süresinde “İzmir Yük Limanı” imar planına herhangi bir itiraz gelmezken, “İzmir Kruvaziyer Limanı” imar planına Konak Belediyesi tarafından itiraz edildi.
İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı’nın imar planlarının tartışma konusu olmaktan çıkarılıp, planlara son noktanın konması gerektiğini söyledi. Yolcu limanı planına itirazın uzlaşma ile çözüleceğine inandığını belirten Öztürk, “İzmir’in limanı, İzmir’in geleceği için hayati önemde. Dünyada artık ülkeler değil şehirler ve limanlar yarışıyor. Rekabetin kıyasıya sürdüğü bir dünyada vakit kaybetmek istemiyoruz. İzmir ya tarihinde olduğu gibi liman kenti olarak büyüyecek ya da dünya şehirler liginde alt sıralara düşecek. İzmir’in güzel geleceği için liman konusunda herkes elini taşın altına koymalıdır” dedi.
“ÇED RÜZGÂRINI YATIRIMA ÇEVİRELİM”
Başbakan Binali Yıldırım’ın desteği sayesinde “İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi”ne üç yıl sonra ÇED onayı verildiğini hatırlatan Öztürk, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştireceği yatırım sayesinde İzmir Körfezi suyolunun derinleştirileceğini ve Körfezin taranması sonucunda sirkülasyonun sağlanacağını ifade etti. Öztürk, “Proje sayesinde İzmir Alsancak Limanı’na su çekimi yüksek gemiler gireceği gibi limanın kapasitesinin artırılması planlanıyor. ÇED onayının getirdiği rüzgârı yatırım fırsatına dönüştürmek zorundayız. Bu kapsamda yük limanına yatırımlar bir an önce başlamalı. Limanı devletin işletmesi modeli artık doğru değil. Dolayısıyla İzmir Limanı ya özelleştirilmeli ya da otonom yapıyla yönetilmeli. Limana yapılacak her kuruş yatırım, Türkiye’nin dış ticaret kapısı İzmir’e müthiş bir motivasyon getirecektir” diye konuştu.
Türk limanlarının bu yılın ilk yarısında 205 kruvaziyer gemisine ve 207 bin yolcuya ev sahipliği yaptığını belirten Öztürk, İzmir Limanı’na ise bu sürede hiç kruvaziyer gemisi yanaşmadığını söyledi. Kruvaziyer turizminde ibreyi yukarı çevirmek için altyapının tamamlanması gerektiğini ifade eden Öztürk, “Kentimize denizden daha fazla turist gelsin istiyorsak hem tanıtıma ağırlık vermek hem de altyapıyı iyileştirmek zorundayız. Yeni bir atılım dönemi için yolcu limanının altyapı eksiklikleri giderilmeli. Planlara göre limana iki parmak iskele yapılacak. Böylece 6 yolcu gemisi aynı anda yanaşabilecek. Modern yolcu salonu sayesinde turist ayak bastığı ilk anda kentin güzel yüzünü görecek. Bu yatırımları tamamlarsak, Akdeniz’de yeniden cazibe merkezi haline geliriz” dedi.
Haber Ekspres
Haber Yeniçağ'da şu şekilde yer aldı
DENİZ Ticaret Odası izmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, "izmir Alsancak Limanı'nı devletin işletmesi" modelinin artık doğru olmadığını, limanın ya özelleştirilmesi ya da otonom yapıyla yönetilmesi gerektiğini bildirdi.
Öztürk, yayınladığı yazılı açıklamada, Özelleştirme idaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planlarının askıdan indiğini belirtti. Geçen hafta sona eren bir aylık askı süresinde "İzmir Yük Limanı" imar planına herhangi bir itirazın gelmediğini hatırlatan Öztürk, "İzmir Kruvaziyer Limanı" imar planına ise Konak Belediyesi tarafından itiraz edildiğini kaydetti. Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının tartışma konusu olmaktan çıkarılıp, planlara son noktanın konması gerektiğini söyledi.
Yeniçağ