İhale

İzmir Kruvaziyer ve Yük Limanı ihaleye çıkıyor!

İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından Resmi Gazete'de yayınlandı. İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı'nın, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor.

İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı'nın, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor.


Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012 yılında 'Kruvaziyer Limanı' ve 'Yük Limanı' olarak ikiye ayrılan İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 14 Kasım 2015 tarihli Resmi Gazete'de yayınlandı. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi'nde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. Edinilen bilgiye göre, İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı'nın, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor. 


Resmi Gazete'de yayınlanan yeni imar planlarına göre, Kruvaziyer Limanı'nda emsal 1.25'ten 0.50'ye düşürüldü. Böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak, 125-130 bin metrekareye indirildi. Plana göre limana iki yeni parmak iskele eklenecek. AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük Limanı'nda ise liman sınırı olarak, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. 


"ALSANCAK GELİŞMELERİN DIŞINDA KALAMAZ"


İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını söyledi. İzmir'in tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, "İzmir'in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti. Ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli" dedi. 


Kruvaziyer Limanı'nın yeni imar planında iki parmak iskelenin yer aldığını dile getiren Öztürk, böylece yolcu gemilerinin yanaşma sorununun çözüleceğini ifade etti. Son yıllarda İzmir'in kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında olduğunu belirten Öztürk, "Kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir'e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz" diye konuştu.  


Habertürk



İzmir Kruvaziyer Limanı imar planı değişikliği onaylandı!



Haber Ankara 24 Saat gazetesinde şöyle yer aldı...


İzmir Kruvaziyer ve Yük limanları için ihaleye çıkılacak 

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012 yılında kruvaziyer ve yük olarak ikiye ayrılan izmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 14 Kasım 2015 tarihli Resmî Gazete'de yayımlandı. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi'nde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanfnın, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor. Yeni imar planlarına göre kruvaziyer limanında emsal, 1,25'ten 0,50'ye düşürüldü. Böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak, 125-130 bin metrekareye indirildi. 

Plana göre limana iki yeni parmak iskele eklenecek. AVM projesi yerine, turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük limanında ise sınır olarak Meles deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. 

'ALSANCAK GELİŞMELERİN DIŞINDA KALAMAZ' 


İMEAK Deniz Ticaret Odası izmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limam'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını söyledi, İzmir'in tarihin en eski çağlarından bu yana liman şehri olduğunu belirten Öztürk, "İzmir'in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı, bugüne kadar zoru başardı. Başdöndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk yapıp hizmet vermeye devam etti ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor, izmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli." dedi. 

Kruvaziyer limanının yeni imar planında iki parmak iskelenin yer aldığını dile getiren Öztürk, böylece yolcu gemilerinin yanaşma sıkıntısının çözüleceğini ifade etti. 

Son yıllarda İzmir'in kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında olduğunu belirterek, "Kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu, altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor, İzmir'e ayak basan turistin, İzmir'le ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskelelerle daha fazla gemi ve yolcuya evsahipliği yapıp kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz." diye konuştu. 



Haber Posta Gazetesi'nde şöyle yer aldı...


İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, Alsancak Limanı'na ilişkin, Resmi Gazete'de yayımlanan ve bazı değişiklikler yapılan yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkarılacak.

İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayrılan Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin, 2016 yılının ilk yarısında yapılması öngörülüyor. Yeni imar planında Kruvaziyer Limanı'nda emsal değeri 1,25'ten 0,50'ye düşürüldü, böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak 125-130 bin metrekareye indirildi.

Yeni plana göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük limanında ise sınır, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. Açıklamada görüşlerine yer verilen İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını bildirdi. İzmir'in, tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, şunları kaydetti: "İzmir'in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli."


"KRUVAZİYERDE YENİDEN YÜKSELİŞE GEÇEBİLİRİZ"

Öztürk, özellikle Kruvaziyer Limanı'nın yeni imar planında yer alan iki parmak iskelenin, yolcu gemilerinin yanaşma sorununu çözeceğini kaydederek, "Son yıllarda İzmir, kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında. Yeni projeyle kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir'e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz" ifadelerini kullandı. 


Posta



Haber "Bizim Gazete" Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 201 2 yılında 'Kruvaziyer Umanı1 ve 'Yük Limanı' olarak ikiye ayrılan İzmir Alsancak Limanının yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından Resmi Gazetede 14 Kasımda yayınlandı. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. 


Bizim Gazetesi




Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Alsancak Limanı'nın özelleştirmesi 2016'da Alsancak Limanı'nın özelleştirmesiyle ilgili ihalenin 2016'nın ilk yarısında yapılacağı açıklandı, istanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, bazı değişiklikler yapılan yeni imar planları, İzmir Buyüksehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkarılacak. Limanın yeni planına göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. 


Bugün



Haber Büyük Torbalı Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


DENİZ Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, Alsancak Limanı'na ilişkin. Resmi gazete'de yayımlanan ve bazı değişiklikler yapılan yeni imar planlan.İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkarılacak. İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayrılan Alsancak Limam'nın özelleştirme ihalesinin.  2016 yılının ilk yansında yapılması öngörülüyor. 


Büyük Torbalı Gazetesi



Haber Ege Telgraf Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012 yılında ‘Kruvaziyer Limanı’ ve ‘Yük Limanı’ olarak ikiye ayrılan İzmir Alsancak Limanı’nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 14 Kasım 2015 tarihli Resmi Gazete’de yayınlandı. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi’nde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. Edinilen bilgiye göre, İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı’nın, 2016’nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor.


İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı’nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını söyledi. İzmir’in tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, “İzmir’in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı’nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti. Ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli” dedi.


Ege Telgraf



Haber Evrensel Gazetesi'nde şöyle yer aldı...


Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012 yılında "Kruvaziyer Limanı" ve "Yük Limanı" olarak ikiye ayrılan İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından Resmi Gazete'de 14 Kasım'da yayımlandı. Her iki limanın yeni imar planlan, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanının, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor.


Evrensel



Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı,


ÖZELLEŞTİRME İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012’de ‘Kruvaziyer Limanı’ ve ‘Yük Limanı’ olarak ikiye ayrılan İzmir Alsancak Limanı’nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 14 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlandı. İlk planları tartışmalara neden olan iki limanın yeni imar planlarına göre, Kruvaziyer Limanı’nda emsal 1.25’ten 0.50’ye düşürüldü. Böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak, 125-130 bin metrekareye indirildi.


AVM GİTTİ MAĞAZA GELDİ

Plana göre limana 2 yeni parmak iskele eklenecek. AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük Limanı’nda ise liman sınırı olarak, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi’nde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. Edinilen bilgiye göre, İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı’nın, 2016’nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor. 


GELİŞMELERİN DIŞINDA KALAMAZ

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı’nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını söyledi. İzmir’in tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, “Alsancak Limanı’nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti. Ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli” dedi.


İZLENİMİ OLUMLU OLUR

Kruvaziyer Limanı’nın yeni imar planında iki parmak iskelenin yer aldığını dile getiren Öztürk, böylece yolcu gemilerinin yanaşma sorununun çözüleceğini ifade etti. Son yıllarda İzmir’in kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında olduğunu belirten Öztürk, “Kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir’e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz’de yeniden cazibe merkezi oluruz” diye konuştu.


İLK BEŞTE YER ALACAK

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ise, ”Bu bizim de çok yakından takip ettiğimiz bir konuydu, Ankara’da pek çok kez bu konuyu yetkililerle masaya yatırdık. En son geçtiğimiz ay ÖİB Gayrimenkul İşlemleri Proje Grup Başkanı Adnan Gürdal ile Özelleştirme İdaresi Limanlar Proje Grup Başkanı Yeşim Kurna ile görüşerek plan konusundaki önerilerimizi, yapılabilecekleri konuştuk. İzmir kamuoyunun da tepki göstermeyeceği, kabul edeceği bir plan yapıldı. Bu konuyu sadece limanın özelleştirmesi özelinde değerlendirmek doğru değil. Bunu liman yaklaşım kanalının 15 metre derinleştirilmesi, körfez sirkülasyon kanallarının açılması, limanın 500 bin metrekare büyütülmesi ve kapasitesinin yıllık 3 milyon TEU’ya çıkartılması ve körfez geçişinin projelendirilerek yapılması ile bir bütün olarak ele alınması gerekiyor. Tüm bu süreç tamamlandığında İzmir Alsancak Limanı Akdeniz’in ilk beş limanı arasına girebilecek. Bizim 2010 yılından bu yana İzmir Limanı için öngördüğümüz vizyon bu şekilde” diye konuştu.


PAZARDA ELİMİZİ GÜÇLENDİRİR

Kruvaziyer Limanı’nın ayrı planlandığını hatırlatan Demirtaş, şöyle devam etti: “Dolayısıyla konteyner – yük limanı ile ilgili süreç devam ederken, kruvaziyer için de ayrıca planlama yapılmış oluyor. Yeni kruvaziyer limanı da çağdaş İzmir’e girişin kapısı olacak. Yeni kruvaziyer limanı İzmir’i pazarlarken çok daha elimizi güçlendirecek. Yeni kruvaziyer limanında yapı inşaat yoğunluğunun azaltılması, AVM yerine turizm tesisi getirilmesi son derece olumlu revizyonlar. Odamız tüm bu plan, ÇED ve ihale süreçlerini takip ederek, kentin ihtiyaçları doğrultusunda olumlu sonuçlanması için çalışmalarına devam edecektir.”


BİR ÖZELLEŞEMEME HİKAYESİ

2006’da ihaleye çıkan, ancak 4 kez ertelenen ve 2007’de sonuçlanan İzmir Alsancak Limanı’nın özelleştirmesini 1 milyar 275 milyon dolarla en yüksek teklifi vererek Global-Hutchison-EİB (Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık AŞ) Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. Ancak, önce ihalenin iptali için bazı meslek gruplarının açtığı davaların sonuçlanmasının uzun zaman alması, ardından da limanın devri için gereken Danıştay izni 2 yılı aşan sürede çıkması ve bu aşamada küresel krizde nedeniyle Global Hutchison EİB Ortak Girişim Grubu limanı almaktan vazgeçmişti. ÖİB, Kruvaziyer Limanı için ise 2012’de ihaleye çıkmış. Tek firmanın başvurması nedeniyle de ihaleyi iptal etmişti.


Hürriyet



Haber Millet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İZMİR Kruvaziver Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayrılan Alsancak Limanının özelleştirme ihalesi, 2016 yılının ilk yarısında yapılacak. 

Yeni imar planında Kruvaziver Limanı'nda emsal değeri 1,25'ten 0,50 ye düşürüldü, böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak 125-130 bin metrekareye indirildi. Yeni plana göre kruvaziver limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. 

Söz konusu planlamaya göre eski plandaki AVM projesi yerinde ise turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. 


Millet



Haber Yeni Akit Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


ALSANCAK Limanı'nın özelleştirme ihalesi 2016'nın ilk yansında yapılacak. yeni imar planında Kruvaziyer Limanı'nda emsal değeri 1,25ten 0,50'ye düşürüldü. AVM yerine ise turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazalar ve oteller yer alacak. 


Yeni Akit 



Haber Yeniçağ Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


İzmir, Alsancak Limanı'nın özelleştirmesiyle ilgili ihalenin 2016'nın ilk yarısında açılacağı bildirildi. İstanbul ve Marmara, Ege. Akdeniz. Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yayınlanan açıklamaya göre, Alsancak Limanına ilişkin. Resmi Gazete'de yayımlanan ve bazı değişiklikler getiren yeni imar planlan, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkartılacak. İzmir Kruvaziyer Limanı ve izmir Yük Limanı olmak iizerc ikiye ayrılan Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin, 2016 yılının ilk yarısında açılması düşünülüyor. 


AVM'ler ve oteller 

Yeni imar planında İzmir Kruvaziyer Limanfnda emsal değeri 1.25'ten 0,50'ye düşürüldü, böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak 125-130 bin metrekareye indirildi. Yeni plana göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük limanında ise sınır, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi.  Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını bildirdi.İzmir'in, tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Yusuf Öztürk, şunları kaydetti: "izmir'in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor, izmir Alsancak Limanı, Dünya'da ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli." 


Kruvaziyerde yükseliş 

Yusuf Öztürk. özellikle Kruvaziyer Limanı'nın yeni imar planında yer alan iki parmak iskelenin, yolcu gemilerinin yanaşma sorununu çözeceğini kaydederek, "Son yıllarda izmir, kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında. Yeni projeyle kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir'e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz" ifadelerini kullandı. 



Yeniçağ




Haber Hürses Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Alsancak Limanı'nın özelleştirmesiyle ilgili ihalenin 2016'nın ilk yarısında yapılacağı bildirildi. İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, Alsancak Limanı'na ilişkin, Resmi Gazete'de yayımlanan ve bazı değişiklikler yapılan yeni imar planlan, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkarılacak. 

İzmir Kruvaziyeı* Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayrılan Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin, 2016 yılının ilk yarısında yapılması öngörülüyor. Yeni ünar planında Kruvaziyer Limam'nda emsal değeri 1,25'ten 0,50'ye düşürüldü, böylece inşaat alam yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak 125-130 bin metrekareye indirildi. Yeni plana göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak.Yük limanında ise sınır, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. 

Açıklamada görüşlerine yer verilen İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztiiı k, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını bildirdi.İzmir'in, tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, şunları söyledi. 

"İzmir'in varoluş nedeni limanıdır. 

Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. 

Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını dogrıı bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli." Öztürk, özellikle Kruvaziyer Limanı'nın yeni imar planında yer alan iki parmak iskelenin, yolcu gemilerinin yanaşma sorununu çözeceğini belirterek şunları söyledi: "Son yıllarda İzmir, kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında. Yeni projeyle kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. 

Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir'e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz." 



Hürses



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İktidar, Alsancak Limanı’nı özelleştirmek için yeniden düğmeye bastı. İşçiler, büyük tepki gösterdi.Liman İş Sendikası Şube Başkanı Akdoğan, “Kâr eden limanımızı, yandaş sermayeye rant yolu açmak için yok pahasına satacaklar” dedi


Türkiye’nin önemli değerlerini sata sata bitiremeyen AKP iktidarı, daha önce özelleştirmesi gerçekleşemeyen İzmir Limanı’nı özelleştirmek için tekrar harekete geçti. En büyük tepki liman işçilerinden geldi. Liman İş Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Serdar Akdoğan, “Devlet, İzmir Limanı’nda işleyişi bilinçli olarak aksatıyor. Amaçları Aliağa’daki özel limanlara rant sağlamak. Kâr eden limanımızı, yandaş sermayeye rant yolu açmak için yok pahasına satacaklar. Ama direneceğiz” dedi.



Projenin İzmir esnafına darbe indireceği belirten Akdoğan, “Hem yükleme, hem turistik yolcu, hem alışveriş merkezleri yapmayı planlıyorlar. Bunların bir arada yürümesi mümkün değil. İstedikleri projeyi hayata geçirirlerse bu İzmir esnafına da darbe vurur. Ayrıca liman bölgesinde trafik kesinlikle kilitlenir. Üstelik İzmir (Alsancak) Limanı zarar eden bir kuruluş değil. Devletin özelleştirmenin gerçek sebebini açıklaması lazım” diye konuştu.



Limanın bağlı olduğu TCDD Genel Müdürlüğü’nün acentelerin gemi yanaşma taleplerini görmezden geldiğini ve ısrarla yerine getirmediğini söyleyen Akdoğan sözlerine şöyle devam etti: “Burada bir rant hesabı olduğunu düşünüyoruz. İzmir (Alsancak) Limanı kâr eden bir işletme. Yıllık kazancı 85 milyon TL. Devlet geliştirici yeni yatırımlar yaparsa kazanç miktarı rahatlıkla yıllık 200 milyon TL’ye ulaşır. Fakat iktidar, medya ve rant odakları, limanın işlevsiz olduğunu öne sürerek, verimli çalışmadığı algısı yaratmaya dönük kara propaganda çalışmaları başlattı. Direneceğiz ve burayı sattırmayağız.”

İzmir Alsancak Limanı, 2004’te özelleştirme kapsamına alınmış ancak iki kez ihaleye çıkılmasına rağmen satış gerçekleşmemişti.



AKP’nin İzmir Alsancak Limanı’nın özelleştirme girişimine işçiler de tepkili… Liman işçisi Yusuf Kara, “Üç yıl önce İzmir’de bir konuşma yaparken biz o zamanki Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a diken üstünde olduğumuzu belirtip satış konusunu sormuştuk. Yıldırım “Biz İzmir Limanı’nı gözde limanımız olarak devlette tutacağız. Kesinlikle kaygınız olmasın. Özelleştirmeyeceğiz” cevabı vermişti. Şimdi ben Binali Yıldırım’a soruyorum: Sözünüzü niye tutmuyorsunuz?” dedi. Bir diğer işçi Turgut Çakır ise şöyle dedi: “Limanın satılmasına karşıyız. Çocuklarımıza başka şehirlerde yer aramayacağız. Sonuna kadar direneceğiz.”


Sözcü