İzmir marka şehir olacak mı?
Posta Ege gazetesi köşe yazarı Saadet Mançe bugün ki köşe yazısında 'İzmir marka şehir olacak mı?' konulu başlığı ele alıyor. İşte Saadet Mançe'nin köşe yazısı;
Günümüzde artık marka şehir olmak oldukça moda. İzmir için de yıllardır marka şehir olacağız diye konuşuyoruz. Ancak ne zaman, ne yapınca marka şehir olunuyor, kıstasları ve marka olmak yolunda 'İzmir'in öncelikleri nelerdir i uzun süredir tartışıyoruz. Aslında en önemlisi de İzmir'i hangi konuda marka yapmak istiyoruz, işte buna hala bir türlü karar veremiyoruz.
Mesela Antalya, turizmde dünya çapında bir marka şehir. Düşünürsek, dünyada en fazla turistin geldiği üçüncü şehir olan Antalya'nın bir marka şehir olmaması düşünülemez. Aynı şekilde Muğla da dünya çapında bir marka şehir. Bir bölgenin, bir şehrin, tarihi, doğal yapısı ve sahip olduğu ekonomik coğrafya o şehri belli alanlarda marka olmaya zorlar. Muğla'nın sıcak iklimi deniz ve güneş ile yaz turizminde bir marka olacağını belirlemiştir bile. Muğla'da kış turizmi yapacağım diyemezsiniz.
İzmir için de bu o kadar belirgindir ki. şapkadan tavşan çıkarmaya hiç gerek yok. Hepimiz biliyoruz ki şehrimizin ve tabii ki bu bölgenin iki sektörde stratejik üstünlüğü var. Biri deniz ticareti ve limandık, ki İzmir'de binlerce yıldır yapılıyor. Diğeri de tarım ve gıda. ingilizler. Fransızlar Izmir-Turgutlu ve Aydın demiryolunu, bu bölgenin tarım ürünleri olan incir, kum üzüm ve pamuğu izmir Limanı ndan dünya pazarlarına sevkedebilmek için kunnuşlar. Demek ki bölgemizin böyle bir ticaret özelliği. İzmir i aslında bu anlamda marka olmak için zorluyor. Biz artık bitmez tükenmez bir marka arayışını bıraksak ve marka olacaksak, dünya çapında bir deniz ticaret merkezi ve dünya çapında bir gıda merkezi olsak, doğru olmaz mı? Zaman uçup gidiyor, bakınız 2015 e girdik bile. elimizi çabuk tutalım ki. 2025'te artık aynı şeyleri konuşmayalım.
Posta Ege