Kent Haberleri

İzmir yat limanı projeleri iptal edildi!

Başkan Kocaoğlu, "İnciraltı’nı kabul etmiş, Karşıyaka yerine de Mavişehir’i önermiştik. Ama hiçbir zaman iptal talebimiz olmadı. Neden böyle bir karar alındığını İzmirliler gibi biz de çok merak ediyoruz" dedi.


İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na İzmir Körfezi’ndeki yat limanı projelerini iptal gerekçelerini sordu. Başkan Kocaoğlu, "İnciraltı’nı kabul etmiş, Karşıyaka yerine de Mavişehir’i önermiştik. Ama hiçbir zaman iptal talebimiz olmadı. Neden böyle bir karar alındığını İzmirliler gibi biz de çok merak ediyoruz" dedi.


İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Körfez’de yat limanlarının yapımını desteklediklerini belirterek, "Biz Karşıyaka’da düşünülen yat limanının, körfezdeki su sirkülasyonu dikkate alınarak Mavişehir’e kaydırılmasını önermiştik, iptalini istemedik. İnciraltı yat limanının yerine ise bir itirazımız yok. Dolayısıyla Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın bu iki projeyi iptal etmesini anlayabilmiş değiliz. İzmirliler gibi biz de bunun gerekçesini merak etmekteyiz" diye konuştu.


İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, 2007 yılında yaptığı 1/25 binlik Nazım Planı’nda Karşıyaka bölgesine yat limanını plana işlediğini hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti: "İzmirdeniz ve Büyük Körfez gibi iki önemli projeyi yürüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmirlileri denizle buluşturmak ve körfezin kullanımını artırmak gibi iki ana hedef üzerine yoğunlaşmıştır. Bu nedenle körfez içindeki yat limanlarının bir an önce yapılmasını biz de çok arzu ediyoruz. Ortada böyle bir gerçek varken, kamuoyunda 'Yat limanı projelerinin Büyükşehir Belediyesi tarafından engellendiği' şeklinde yanlış bir algı oluşmaması için bilgileri hemşehrilerimle paylaşmakta yarar görüyorum. Karşıyaka Vapur İskelesi ile Evlendirme Dairesi arasında yapılmak istenen yat limanının körfezdeki su sirkülasyonunu olumsuz yönde etkileyeceğini bildirdik. Ama buradaki tavrımız asla ‘yapılmasın’ noktasında olmadı. Sadece Karşıyaka yerine Mavişehir’e yapılmasının daha doğru olacağını savunduk. Üstelik önerdiğimiz yerde 40 bin metrekarelik yat limanı geri saha kullanım alanının bulunduğunu da dikkatlerine sunduk. Manda Çayı ile Laka Deresi arasında bir yat limanı kurulmasının doğru olmayacağını belirterek onun yerine Turan bölgesini daha uygun bulduğumuzu söyledik. Bu önerimiz kabul gördü. Kendilerine teşekkür ederiz. İnciraltı Yeni Kale Burnu ile Kredi Yurtlar Kurumu arasında öngörülen yat limanı için ‘balıkçı barınakları’nın bulunduğu yeri önersek de, bizim önerdiğimiz bölgede yaşanabilecek SİT ve benzeri sorunlar nedeniyle, Bakanlığın öngördüğü yeri kabul ettik. Yani burada da bir itirazımız söz konusu değildir. Özetle, İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak, körfeze yapılacak yat limanı projelerini desteklemekte ve gerekçesini hala tam olarak kavrayamadığımız iptal kararının yeniden gözden geçirilmesini talep etmekteyiz.”




Yenigün