Kentsel Dönüşüm

İzmir’de kentsel dönüşüm merkezde yapılmalı!

İzmir’de kentsel dönüşümün bir bütün içerisinde yapılarak planlanması gerektiğini belirten Megapol Başkanı Gökdemir, “Kentsel dönüşümün İzmir’in en merkezi yerlerinde yapılması lazım” dedi.

İzmir’de kentsel dönüşümün bir bütün içerisinde yapılarak planlanması gerektiğini belirten Megapol Başkanı Gökdemir, “Kentsel dönüşümün İzmir’in en merkezi yerlerinde yapılması lazım” dedi


İzmir’de 1950’li yıllardan beri proje geliştiren Megapol Group, İzmir’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. İzmir’in batı bölgesinin turizm ve konut bölgesi olarak bilindiğini kaydeden Megapol Group Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gökdemir, “İzmir’in batısı her türlü sanayiden arınmış durumda, en büyük gelişmeyi de orada bekliyoruz. Biz de konut yatırımımızı ona göre yapıyoruz. Oranın ciddi bir altyapısı, 70 kilometrelik İzmir-Çeşme Otoyolu var” dedi.


‘PLANLAMA YAPILMALI’

İzmir’de kentsel dönüşümün mutlaka yapılması gerektiğinin altını çizen Selim Gökdemir şöyle konuştu: “Benim öngörüm kentsel dönüşüm İzmir’in en merkezi yerlerine yapılması lazım. Mesela İzmir’de en iyi kentsel dönüşüm yapılacak yer Karşıyaka Alaybey, Alsancak, Güzelyalı ve tabii ki çevreleridir. Coğrafi konumu mükemmel bir yerdedir fakat dar sokaklardan oluşuyor. Kentsel dönüşüm bölgesel bazda planlanırsa başarılı olamaz, bir bütün içerisinde şehrin 3 boyutlu bir modeli de yapılarak planlanırsa İzmir, Akdeniz Çanağı’nın en güzel şehirlerinden biri olur.”


‘BİR EMSAL GEÇİLMEMELİ’

Gökdemir, İzmir’in sahip olduğu en değerli potansiyelinin İzmir-Çeşme Otoyolu olduğunu kaydederek, İzmir’de ilk olarak otoyolun sağının ve solunun birkaç kilometrelik genişlikte imara açılması gerektiğinin altını çizdi. Selim Gökdemir, şunları kaydetti: “Şu anda İzmir-Çeşme Otoyolu’nda 4 tane otoyol çıkışı var. Mevcut imar durumu da yüzde 7 ile yüzde 30 arasında değişen genelde villa yapılmasına izin veren bir imar planı. Bunun ekonomik açıdan çok büyük bir kayıp olduğuna inanıyorum. İzmir’de ilk olarak otoyolun sağının ve solunun birkaç kilometrelik genişlikte çok yoğunluğu arttırmadan koruma kullanma dengesine dikkat ederek, 1 emsali de geçmeden imara açılması lazım. Biz bunu oturup hesap ettik. Böyle bir durumda 1 milyon nüfusu oraya transfer edebiliyorsunuz ve yeni yatırımcı alabiliyorsunuz.” Bu transferin yapıldığında İzmirlilere daha kaliteli daha uygun fiyatlarda konut imkânı sunulacağını bir de dışarıdan yatırımcının geleceğini belirten Gökdemir, böylece şehir merkezindeki arsa fiyatlarında düşüş olacağını öngördü.


‘İstanbul’da ciddi stratejik hatalar var’

15 yılda büyüyen Türk ekonomisinde bütün yatırımların İstanbul’a yapılmasının sakıncalı olduğunu ifade eden Megapol Group Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gökdemir, “Türkiye genelinde İstanbul’la ilgili planlamada çok ciddi stratejik hatalar yapılıyor. Bütün yatırımlar İstanbul’a yapılıyor, buna büyük havalimanı da dahil. Bu stratejik açıdan sakıncalı. Biz bunu en son darbe girişiminde yaşadık. Doğal afetler gibi olağanüstü durumlar olabilir.


Stratejik açıdan İstanbul’un mutlaka ama mutlaka yedeklenmesi gerekiyor” dedi. Acil durumlar için İzmir Havalimanı’nın da bir alternatif teşkil etmesi gerektiğinin altını çizen Gökdemir, Türk Havayolları’nın uzun yıllardır bütün yatırımlarını İstanbul’a yaptığını, verilen kararların kısa vadeli alındığını, uzun vadede bu stratejiyi hatalı bulduğunu dile getirdi. Selim Gökdemir şöyle konuştu: “Eğer Türk ekonomisini, Türkiye’yi daha sağlıklı bir şekilde, daha sağlam prensiplerle ileriye götürmek istiyorsak, İzmir’in geliştirilmesi, İstanbul’un üzerindeki yükün azaltılması lazım.


Bu anlamda İstanbul-İzmir Otoyolu yatırımı çok doğru bir yatırım, bu yükü azaltacaktır. Çünkü zaten gerek şehir plancılığında, gerek ekonomik, sosyolojik açıdan her şehrin taşıyabileceği bir yük vardır. İstanbul sınırlarına gelmiş durumda.” Türkiye’nin birçok şirketin üretim merkezi haline geldiğini belirten Gökdemir, İstanbul’da maliyetlerin çok yüksel olduğunu, İzmir’in maliyetlerin ideal olmasıyla İstanbul’u yedekleyebilecek şehirlerden biri olduğunu kaydetti.


‘Batı’da, Türkiye’ye karşı ciddi bir lobi var’

Türk ekonomisinin son bir yılda aşması gereken birçok konuyla karşılaştığını belirten Selim Gökdemir, “Son 1 yılda Türkiye iki tane seçim yaşadı. Arkadan Rusya krizi yaşadı, sonra darbe girişimi oldu. Şu anda Avrupa’daki hava çok olumlu değil” dedi. Batı basınında Türkiye aleyhinde bir kampanya olduğunu vurgulayan Selim Gökdemir, “Türkiye’ye karşı ciddi bir lobi var. Bu dönemin de geçeceğini düşünüyorum.


Şimdiye kadar alıştığımız olağan metotların dışında acil bir şekilde bizim Batı medyasında yer alıp bir paradigmayı değiştirmemiz gerekiyor. Batı basını büyük bir hata içerisinde, paradoksal bir durum var” dedi.


Çarşı Kule’de fiyatlar 2 bin dolardan başlıyor

Megapol Group’un İzmir Yeni Kent Merkezi’nin Konak bölümünde kalan alanda 35 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirdiği yedinci kulesi olan Megapol Çarşı bin 280 metrekare kat alanında 24 kattan oluşuyor. Projede 6 adet depolu mağaza, 99 adet ofis, 45 adet premium homeoffice, 4 adet dubleks premium home-office yer alırken, metrekare fiyatları 2000 dolardan başlıyor.

Ofislerin büyüklüğü 86 metrekare ile 255 metrekare arasında değişirken, premium homeoffice’ler 101 ile 234 metrekare arasında değişiyor. Dubleks homeoffice’ler ise 529 metrekareden başlayıp 767 metrekareye kadar çıkıyor. Projenin teslim tarihi 2018 Ağustos olarak planlanırken, Çarşı Kule’de ofis sahibi olmak isteyenlere şirket bünyesinde sıfır faizle 24 aya kadar vade yapılırken, nakit ödemelerde yüzde 5’e varan indirim marjı bulunuyor.


‘İzmir’in 3 yeni merkeze ihtiyacı var’

İzmir’in kuzeyinde, güneyinde ve doğusunda olmak üzere üç tane sanayi bölgesi olduğunu belirten Selim Gökdemir, buradaki vatandaşlar için İzmir’in üç yeni merkeze ihtiyacı olduğunu ifade etti. Gökdemir, eskiden sanayi bölgelerinin ulaşım dikkate alınmadan şehrin dışında inşa edildiğini dile getirerek, sanayi bölgelerinde çalışan her kesimin orada yaşamasını, okula gitmesini, alışveriş yapmasını, hastaneye gitmesini sağlayan bir planlamanın yapılması gerektiğinin altını çizdi.


Habertürk