İzmir'de tramvay inşaatı başladı!
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Konak ve Karşıyaka tramvay projelerinde atölye, depo inşaatları ve hat üzerindeki altyapı deplase çalışmaları başladı. Güzergaha döşenecek raylar ve traversler geldi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Konak ve Karşıyaka tramvay projelerinde atölye, depo inşaatları ve hat üzerindeki altyapı deplase çalışmaları başladı. Güzergaha döşenecek raylar ve traversler geldi. Proje, ihale şartnamesire göre 2017 yılı yaz aylarında tamamlanacak.Büyükşehir Belediyesi'nin Temmuz ayında yüklenici firma Gülermak A.Ş.'ye yer teslimi yapılarak çalışmaları başlattığı Konak tramvayı (12.6 km) ve Karşıyaka tramvayı (9.7 km) projelerinde inşaat aşamasına gelindi. Konak tramvayında güzergahın Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan Mithatpaşa Caddesi'ne kaydırılması nedeniyle, projede ihale sonrası revizyon yapılmak zorunda kalındı. Bu nedenlerle güzergah üzerinde ilk çalışmalar önce Karşıyaka tramvayında başladı. İZBAN Çiğli Depo Tesisleri yanında tramvayın atelye ve dopolarının yapımına start verildi. Tramvayın son durağı olacak bu bölgeye şartnameye göre yapılan raylar ve traverslerin bir bölümü getirildi. Dudayev Bulvarı üzerinde zemine yakın olan, travers ve rayların etkileyebileceği altyapının deplase çalışmaları da başlatıldı.
Konak tramvayında da Halkapınar'daki Eshot garajının bulunduğu alanda kurulan şantiyede, atelye ve depoların yapımı için hazırlık başlatıldı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan Mithatpaşa'ya kaydırılan tramvay güzergahıyla ilgil altyapı deplasesi gereken yerlerle ilgili ek projeler hazırlandı. Belediye yetkilileri kısa süre içinde güzergah üzerinde kademeli olarak ray döşeme çalışmalarının başlayacağını belirtti.
Öte yandan İzmir tramvaylarında kullanılacak Hyundai Rotem firmasının üreteceği tramvayların ise yapımı için hazırlıklara başlandığı bildirildi. Toplam 38 araç yapılalacak. Tramvay 200 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak ve saatte 70 kilometre hızla gidebilme özelliği bulunacak. Kataner hatlarından beslenecek travmvay, ayrıca lityum-iyon pil ile yaklaşık 50 kilometre ilerleyebilme özelliğine sahip olacak. İki proje de 2017 yılı yaz aylarında bitecek.
KONAK TRAMVAYI
Üçkuyular'dan başlayacak tramvay hattı Mimar Kemalletin Caddesi'nden bir gidiş bir geliş olarak, araç trafiğiyle birlikte karma olarak düzenlenecek. Konak'ta İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ve Konak Pier'in önündeki yaya köprüsünün altından geçerek Gazi Bulvarı'na kadar yolun kenarından ilerleyecek tramvay hattı, Şehit Fethi Bey Caddesi'ne girecek ve buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak. Cumhuriyet Meydanı'nı takip eden hat, Şehit Nevres Bulvarı ve oradan Şair Eşref Bulvarı'na ilerleyecek. Tramvay hattı burada gidiş ve geliş olmak üzere ikiye ayrılacak. Vahap Özaltay Meydanı'na kadar bu şekilde devam edecek olan hat, Alsancak Garı yakınında tekrar birleşecek. Gar'ı takiben Şehitler Caddesi'ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu'nun Halkapınar Depo Alanı'nda son bulacak.
KARŞIYAKA TRAMVAYI
Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı, gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka İskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor. Tramvay hattı, İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak.
Haber Ekspres