Perakende

İzmir'deki tüketici mahkemesi sayısı 8'e yükseldi!

İzmir'de tüketici şikayetlerinin artması nedeniyle 1 ay önce sayısı 4 olan tüketici mahkemesi sayısı 8'e yükseldi. Mahkeme başına 2 ila 3 bin dosyanın düştüğü belirtildi


İzmirli tüketicilerin artan şikayetleri üzerine İzmir Adalet Sarayı'ndaki Tüketici Mahkemesi sayısı 4'ten 8'e çıkarıldı. Tüketicilerin şikayetlerini tüketici heyetleri çözemezse mahkemelerin devreye girdiğini belirten avukat Aykut Dikencik, özellikle bankaların uygulamalarına bağlı olarak tüketicilerin şikayetlerinin çoğaldığına dikkat çekti.


Sayı 8 oldu

İzmir Adalet Sarayı'nda, tüketici şikayetleri ve buna bağlı olarak dava dosyalarının artması üzerine bir ay önce sayısı 4 olan tüketici mahkemelerine 4 yeni mahkeme daha eklendi. İzmir Adalet Sarayı ek binasında hizmet veren 8 ayrı tüketici mahkemesinde tüketicilerin şikayetleri çözüme kavuşturulmaya çalışılırken mahkeme başına 2 ila 3 bin arasında dava dosyası düştüğü belirtildi. 

Mahkemelere gelmeden yasa gereği il veya ilçe tüketici heyetlerinde 10 bin ile 15 bin arasında şikayet dosyası bulunduğu ve en iyi ihtimalle şikayetlerin, en erken 1 yılda çözüme kavuşturulabildiği ifade edildi. Tüketicinin şikayetlerinde, şikayet edilen malın değeri 2 bin TL'nin altında ise kişilerin ilçe tüketici heyetlerinde, 2 ile 3 bin TL arasında ise il tüketici heyetlerine başvurulması, 3 bin TL'nin üstünde değeri olan bir ürünle ilgili şikayetlerde ise direk Tüketici Mahkemesi'ne dava açılması gerektiği bildirildi. 

Avukat Aykut Dikencik, özellikle bankaların uygulamalarına bağlı olarak tüketicilerin şikayetlerinin çoğaldığına dikkat çekerek, "Her şikayet kendi içinde ayrı ayrı değerlendirilmek zorunda olduğu için dava sayısının azalması ancak yıllar sonra mümkün olabilir. Tüketici heyetlerinde çözümler maalesef davanın tarafları tarafından kabul edilmiyor ve konunun tüketici mahkemelerine taşınması mahkemelere ayrı bir yük getiriyor. Tüketici heyetleri bu anlamda işe yarayan değil, tüketici mahkemesine çıkmak için kullanılan bir basamak gibi oldu" dedi. 

Tüketici yüzde 90 haklı

Avukat Yusuf Akın ise tüketicinin yüzde 90 oranında şikayetinde haklı olduğunu belirterek, "Değişen ve gelişen alışveriş sistemi içinde üretici veya satıcıların tüketiciyle aralarında sorun yaşanmaması için tüketici kanunlarına uymayı peşinen kabul etmesi gerekir" dedi.


Yeni Asır