Kent Haberleri

İzmir'in en uzun tünelinde son durum!

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca'yı Otogar’a bağlayacak olan 183 milyon liralık tünel ve viyadük projesinde "en kritik" aşamayı da geçiyor. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre, kent içi trafiği rahatlatmak için yeni projeler hayata geçiren İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca ile Bornova arasında açacağı "İzmir'in en uzun karayolu tünelindeki" çalışmalar soluksuz devam ediyor. Buca'daki Homeros Bulvarı'nı Bornova'daki Otogar'a bağlayacak 183 milyon TL'lik dev projenin çift tüp tünel inşaatının en zorlu bölgesi geçiliyor. İlk 150 metresi kritik önem taşıyan tünelde, kazı çalışması büyük bir titizlikle ama hız kesmeden sürdürülüyor. Tünelin bir tüpünde 50 metre diğer tüpünde ise 30 metre ilerleyen  İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri, zemin analizi için ise 26 adet sondaj kuyusu açtı.  

En kısa süre içinde Bornova tarafından da tünel kazma işlemlerine başlayabilmenin hazırlıklarını yapan belediye ekipleri, Buca yönünden başladıkları tünel çalışmalarını yüzeyin 7 metre altında yürütüyor. Maksimum derinlik ise bazı bölgelerde 70 metreye inecek. Tünelde 43 iş makinesiyle birlikte 84 işçi günde 2 vardiya halinde çalışmaya devam ediyor. Tünel, “Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi” (NATM) ile inşa ediliyor. Projede günlük geoteknik ölçümlerle olası toprak hareketlilikleri de yakından izleniyor.

Derin tünelle en kestirme yol


Daha önce Homeros Bulvarı kısmı için 75.5 milyon TL'lik kamulaştırma yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şu ana kadar Buca Tüneli için 26 milyon TL, viyadükler için ise 10 milyon TL’lik kamulaştırma yaptı. Projede tünel inşaatları için 205 adet fore kazık da çakıldı. Buca Tüneli sağ ve sol tüp olmak üzere her biri iki şeritli ve iki ayrı tüpten oluşuyor. Sağ tüpün uzunluğu 2 bin 543 metre sol tüpün ise 2 bin 508 metre olmuş olacak.


İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent trafiği için kritik önem taşıyan bu büyük yatırım kapsamında, Buca Homeros Bulvarı'ndan Bornova’daki otogara kadar kesintisiz ulaşım için; 2.5 kilometrelik çift tüp derin tünel, 280 ve 920 metre uzunluğunda iki viyadük, Kemalpaşa Caddesi ve Kamil Tunca Bulvarı kesişiminde ise 2 adet taşıt alt geçidi ile çevre yolu otogar bağlantısı için 1 adet taşıt üst geçidi inşa edecek. Böylelikle Homeros Bulvarı ve Onat Caddesi ile İzmir'in en uzun tünelini geçen araçlar, şehrin yoğun trafiğine girmeden Otogar ve çevre yoluna ulaşabilecek.

Viyadük inşaatında son durum


İzmir Büyükşehir,  kent trafiği için kritik önem taşıyan bu büyük yatırım kapsamında ayrıca, Otogara bağlantı için iki viyadük, Kemalpaşa Caddesi ve Kamil Tunca Bulvarı kesişiminde ise 2 adet taşıt alt geçidi ile çevre yolu otogar bağlantısı için 1 adet taşıt üst geçidi de hayata geçiriyor. 280 metre uzunluğunda ve 22 kolondan meydana gelen birinci viyadük için 144 fore kazıktan 30 tanesi; 920 metre uzunluğunda ve 35 kolondan oluşan ikinci viyadük için ise 326 fore kazıktan 80 adedi de tamamlandı. Viyadükler 2.5 kilometrelik çift tüp tünele bağlanarak Otogar'a ulaşımı da sağlayacak.

Nerelerden geçecek?
2 gidiş – 2 geliş toplam dört şeritli olarak hizmete açılacak olan tünel ile Çamlık, Mehtap, İsmetpaşa, Ufuk Ferahlı, Ulubatlı, Mehmet Akif, Saygı, Atamer, Çınartepe, Merkez, Zafer, Birlik, Koşukavak, Çamkule, Meriç, Yeşilova ve Karacaoğlan mahalleleri aşılarak Bornova Kemalpaşa Caddesi’nden Otogar'a bağlantı sağlanmış olacak

.
7 kilometrelik güzergah üzerinde yapılacak tünel ile 2 viyadük- 2 adet alt geçit-1 adet üst geçit ve yol düzenlemelerinin maliyeti 183 milyon lirayı aşacak.

En uzun tünel


İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında açmaya başladığı 2.5 kilometrelik derin çift tüp tünel, aynı zamanda “tamamı kent sınırları içinde olan en uzun karayolu tüneli” olma özelliği de taşıyor. İzmirlilerin halen kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli 1674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise 1865 metre uzunluğa sahip.