İzmir'in ilçe ilçe konut stoku rakamları!
Seri ilan sitelerinin verileri ve inşaatı devam eden veya tamamlanmış satışa sunulan konut rakamları değerlendirildiğinde İzmir'in konut stokunun 85 bine yükseldiği ortaya çıktı. İşte İzmir'in ilçe ilçe konut stoku rakamları...
Son 5 yılda hızlı göç alan İzmir’de konut stoku artmaya başladı. Teknoloji odaklı faaliyette bulunan Gayrimenkul PR sitesi, ilanlara yansımayan konut projelerinden yola çıkıp İzmir’in ilçe ilçe konut stoku verilerini yayınladı. Geçtiğimiz yıla oranla konut stokunun yüzde 12 oranında arttığı belirlenen İzmir’de, güncel konut stoku tam 85 bine ulaştı.
İŞTE İZMİR İLÇE İLÇE KONUT STOKU RAKAMLARI
- Aliağa: 908
- Balçova: 1458
- Bayındır: 99
- Bayraklı: 2042
- Bergama: 770
- Beydağ: 3
- Bornova: 3.166
- Buca: 6.630
- Çeşme: 4.087
- Çiğli: 3.071
- Dikili: 1.263
- Foça: 840
- Gaziemir: 1705
- Güzelbahçe: 1175
- Karabağlar: 4137
- Karaburun: 510
- Karşıyaka: 7.765
- Kemalpaşa: 1187
- Kiraz: 16
- Kınık: 31
- Konak: 3540
- Menderes: 3043
- Menemen: 1587
- Narlıdere: 1200
- Ödemiş: 878
- Seferihisar: 2150
- Selçuk: 354
- Tire: 518
- Torbalı: 2897
- Urla: 2905
‘İzmir’in Cazibesi Artacak Algısı İle Fiyatlar Köpürtüldü, Gayrimenkul Stoku Arttı’
İzmir’deki konut stokunda yaşanan artışı analiz eden Gayrimenkul PR şirketi, şu değerlendirmelerde bulundu:
‘İzmir’in cazibesi artacak’ algısı üzerinden konut fiyatlarının köpürtülmesi sonrası gerçek alıcılar, aynı kalitedeki gayrimenkulü çok daha uygun fiyata alabilecekleri alternatiflere yöneldi. Çeşme örneği unutulmamalıdır… 2019’da Çeşme’de fiyatlar şişirilmişti ve çok sayıda sıfır konut piyasaya girince 2019 yılında Çeşme’deki gayrimenkuller yüzde 26 oranında değer kaybetmişti. Aynı durum İzmir’in geneli için söylenebilir. Konut fiyatlardaki köpürtülme devam ederse, İzmir’den gayrimenkul almak isteyen gerçek alıcılar kaybedilmeye devam edecek.
Stokun artmasının diğer nedeni ise gayrimenkul satış-pazarlamasında uygulanan klasik yöntemlerdir. Bugün 1 gerçek alıcı için en az 10 farklı gayrimenkul alternatifi oluşmuştur. İnşaat firmaları, mülk sahipleri ve emlak ofisleri, aynı yöntemlerle ve aynı şekillerle pazarlama yapmaktadırlar. Bu yöntemler, gerçek alıcıları çekmeye yetmemektedir. Günümüzde ilanı girip, müşterinin aramasını bekleme dönemi geride kalmıştır. Satışa sunulan gayrimenkulün, fiyat/zaman perspektifinden yola çıkarak, kısa sürede ve karlı satılabilmesi için, talebi artıran stratejik çalışmaların yapılması gerekmektedir.''