22 / 11 / 2024
fuzul

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları devam ediyor!

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları devam ediyor!

Yalova-İstanbul arası ulaşımı 1.5 milyar dolarlık yatırımla 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları devam ediyor. Köprünün kuzey temeli 15 Mart’ta atılacak. 2015 yılında tamamlanacak köprü 252 metre yükselecek...





YALOVA-İstanbul arası ulaşımı 1.5 milyar dolarlık yatırımla 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları devam ediyor. Köprünün kuzey temeli 15 Mart’ta atılacak. 2015 yılında tamamlanacak köprü 252 metre yükselecek. 


İSTANBUL-İzmir arasını 3.5 saate düşürecek otoyol projesi kapsamında yapımı devam eden İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Gelecek yıl hizmete açılacak köprünün kuzey temeli Mart 15’te atılacak.


25 bin ton ağırlığındaki kesonlar denize batırılacak ve bunun üzerinde bulunan şaftlar 2 metre denizin üzerinde kalacak. Şaftların üzerine bir platform kurulmasından sonra da 252 metre yükseklikteki kuleler yükselecek.


9 saat sürmesi beklenen batırma işleminde 5 gemi bulunacak. Bunlardan dört tanesi temeli taşırken, diğeri gerekli aparatları taşıyacak. Kesonlara pompalama işlemi ile su doldurulacak ve dengeli bir şekilde 40 metre olan denizin dibine inmesi sağlanacak.


15 Mart Cumartesi günü yapılması planlanan törene Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da bekleniyor. Köprüde kuzey temel atıldıktan yaklaşık 2 hafta sonra aynı işlemin güney cephede de uygulanacağı belirtiliyor.


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Yap-İşlet-Devret Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğunda olacak. Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağı’ndan  Ankara  yönüne yaklaşık 2.5 kilometre sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla başlayıp,  İzmir  Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağı’nda son bulacak.


Yalova-İstanbul arasını 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacak.


Proje, İstanbul’da yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne otoyol ile bağlanacak. Böylece sürücüler körfezi dolanmak yerine direk olarak karşı tarafa geçebilecek.


Otoyol A.Ş. adı altında birleşen 5 firmanın oluşturduğu konsorsiyum tarafından yapımına devam edilen köprü, 3 gidiş, 3 dönüş ve 1 yaya olmak üzere 7 şeritli olacak. Köprü 2015 yılı içinde tamamlanırken otoyol çalışmaları 7 yıl sürecek.


İZMİT Körfez Geçiş Köprüsü projesinde Kuzey (Dilovası), Güney (Altınova/Yalova) ve Kaytazdere olmak üzere 3 farklı şantiye bulunuyor. Köprünün ayaklarının oturacağı beton blok denilen 25 tonluk, 15 metrelik kesonlar Kaytezdere şantiyede yapıldı.


2013 Ocak’ta çalışmalara başlanan kuzey şantiyede İlk etapta 36 bin metreküp kazı yapıldı ve köprünün halatlarının bağlanacağı ankraj temelleri başladı.


Şuan itibariyle kuzey ankrajın yüzde 50’si tamamlandı. Keson imalatı için kuru havuz işlemi yapılan güney şantiyede ise ankrajın yaklaşık yüzde 45’i bitti.


7 yıl sürecek otoyol olan projesinde hızla devam eden işlemler şu şekilde;


-Projenin başlangıç noktası olan Samanlı tünelindeki çalışmaların yüzde 94’ü tamamlandı.


-Selçukgazi tünelinde 2 tüp ile 1.234 metre uzunluğundaki tünelin kazı çalışmaları başladı.


-2 kilometrelik Belkahve tüneli çalışmalarında yaklaşık 300 metre ilerleme kaydedildi.


-256 metre uzunluğundaki kuzey ve güney yaklaşım viyadüğü çalışmasında temel atma işlemi devam ediyor.


-Çalışmaların en zorlu parkurlarından Gebze-Orhangazi-Bursa arasındaki 12 adet köprü, 5 adet üst geçit ve 117 adet küçük sanat yapısındaki çalışmaların yüzde yaklaşık 30’u tamamlandı.


-İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Gebze-Gemlik Kesimi ve Kemalpaşa-İzmir yapım çalışmaları 2015 yılı sonu itibariyle tamamlanmış olacak



İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları devam ediyor!




Gülistan Alagöz/Hürriyet


Geri Dön