Ulaşım

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında sona gelindi!

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor. Köprü'de 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olacak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor. 


Körfez geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek köprüye, 113 tabliye konulacak. Yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler sayesinde İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandıran projede, tabliye montaj işlemleri 20 Ocak'ta başlayacak. İlk tabliye, kulelerin dibindeki bölüme yerleştirilecek.


Tabliye çalışmalarının şubat ayında tamamlanması planlanan projede, 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.




Nisanda hizmete açılacak


İzmit Körfezi'nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen köprünün, nisan ayında hizmete açılması bekleniyor.


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün gelecek yıl Gebze-Gemlik kesiminin yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.


Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.


Otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek.


AA


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor. Körfez geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek köprüye, 113 tabliye konulacak. Yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler sayesinde İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandıran projede, tabliye montaj işlemleri 20 Ocak'ta başlayacak. İlk tabliye, kulelerin dibindeki bölüme yerleştirilecek. Tabliye çalışmalarının şubat ayında tamamlanması planlanan projede, 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.


Milliyet 



Haber Star'da şöyle yer aldı;


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor. 


Yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler sayesinde İzmit Körfezi’ne yeni bir silüet kazandıran projede, tabliye montaj işlemleri 20 Ocak’ta başlayacak. Tabliye çalışmalarının şubatta tamamlanması ve İzmit Körfezi’nin “gerdanlığı” olarak nitelendirilen köprünün, nisanda hizmete açılması bekleniyor. 

 

Otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez’i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek. 


Star 


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor. Körfez geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek köprüye, 113 tabliye konulacak. Yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler sayesinde İzmit Körfezi'ne yeni bir siluet kazandıran projede, tabliye montaj işlemleri 20 Ocak'ta başlayacak. İlk tabliye, kulelerin dibindeki bölüme yerleştirilecek. 


12 DAKİKAYA DÜŞECEK

Tabliye çalışmalarının şubat ayında tamamlanması planlanan projede, 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor. Proje bittiğinde, otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek. 


Üç saate inecek

İzmit Körfezi'nin ‘gerdanlığı’ olarak nitelendirilen köprünün, nisan ayında hizmete açılması bekleniyor. Bittiğinde 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf öngörülüyor.


Akşam