Ulaşım

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü son durum!

Gebze-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli bölümü olarak kabul edilen ve İzmir'i İstanbul'a bağlayacak olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde inşaat çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

İzmir'i İstanbul'a bağlayacak olan ve Gebze-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli bölümü olarak kabul edilen İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaat çalışmaları tüm hızıyla ilerliyor. Yaklaşık olarak 252 metre olması planlanan köprünün ayakları 200 metrelik kısmı aştı. 



Toplamda 10 milyar liraya mal olması planlanan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nden Haziran ayında yürüyerek ve Aralık ayında ise araçla geçilecek duruma gelinecek. Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olması planlanan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü de inşa eden Japon IHI şirketini görüyoruz. 


İnşaatta köprü ayaklarını oluşturan deniz üzerinde yükselen kulelerin tamamlandığı İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde bu ay çelik halatların gerilmesine başlanacak. Köprüyü kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti öderken kamyon ve otobüslerde ise bu rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her kilometre başına da 0.05 dolar talep edilecek.




İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ile karayoluyla 1 saat 10 dakika, feribotla 1 saat süren Gebze-Yalova arası körfezden geçiş 6 dakikaya düşecek.


İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'yle ilgili:

- Kule temelleri, deniz tabanına her kule için çakıldı. Bu aşamada 204 adet çelik kazık kullanıldı. Kuleler eni 48 metre, boyu 78 metre olan kesonlar üzerine oturuyor. 

- Köprünün, 1000 metre genişliğindeki navigasyon kanalı olarak adlandırılan gemi seyrüsefer kanalında minimum gabari 64 metre olarak projelendirildi. 



- Köprü tabliyesi 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olarak planlandı. Her iki tarafta yaya-bakım platformu bulunuyor. 

- Köprünün güney tarafından köprüden bağımsız olarak yaklaşık 1400 m uzunluğunda çelik viyadük yapılacak.


Kübra GENÇ/Emlakkulisi.com