İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün 275 metresi tamam!
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.
Şu ana kadar her biri ortalama 300 ton ağırlığında 11 tabliye yerlerine yerleştirilmiş durumda. Böylece köprü üzerinde 275 metrelik bölüm tamamlandı. Şantiye’ye gemiyle getirilen 2 tabliyenin yerine montajı ise önümüzdeki günlerde yapılacak.
275 METRE TAMAM
İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57’lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor.
Köprünün kara üzerindeki tabliyelerinin yerleştirilmesinden sonra geçtiğimiz Ocak ayında deniz üzerinden geçen tabliyelerin yerleştirilmesine başlandı.
Şu ana kadar 5’i köprünün ortasında 3’ü de deniz üzerindeki ayaklarında olmak üzere 11 tabliye yerleştirilerek kaynak işleri tamamlandı. Her biri ortalama 300 ton olan tabliyelerin yerlerine yerleştirilmesiyle deniz üzerinde 275 metrelik bir yol tamamlanmış oldu.
Öte yandan deniz yoluyla şantiyeye getirilen 2 tabliyenin ise köprünün Gebze tarafındaki yerlerine yerleştirilmesi için çalışmalar sürüyor.
Çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor.
433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 57’Sİ TAMAMLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor.
Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 92, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 86, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 83 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 57’lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi.
Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI KDV
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi.
Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak.
İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor.
Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek.
Hürriyet
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57'lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprünün kara üzerindeki tabliyelerinin yerleştirilmesinden sonra geçtiğimiz Ocak ayında deniz üzerinden geçen tabliyelerin yerleştirilmesine başlandı. Şu ana kadar 5'i köprünün ortasında 3'ü de deniz üzerindeki ayaklarında olmak üzere 11 tabliye yerleştirilerek kaynak işleri tamamlandı. Her biri ortalama 300 ton olan tabliyelerin yerlerine yerleştirilmesiyle deniz üzerinde 275 metrelik bir yol tamamlanmış oldu. Öte yandan deniz yoluyla şantiyeye getirilen 2 tabliyenin ise köprünün Gebze tarafındaki yerlerine yerleştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor.
433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 57'Sİ TAMAMLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 92, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 86, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 83 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 57'lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI KDV
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
Yeni Şafak
Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor. Şu ana kadar her biri ortalama 300 ton ağırlığında 11 tabliye yerlerine yerleştirilmiş durumda. Böylece köprü üzerinde 275 metrelik bölüm tamamlandı. Şantiye'ye gemiyle getirilen 2 tabliyenin yerine montajı ise önümüzdeki günlerde yapılacak. İstanbulİzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57'lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. 252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
Takvim
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Bu yıl mayıs ayında açılması planlanan İzmit Körfez geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.
Şu ana kadar her biri ortalama 300 ton ağırlığında 11 tabliye yerlerine yerleştirilmiş durumda. Böylece köprü üzerinde 275 metrelik bölüm tamamlandı. Şantiyeye gemiyle getirilen 2 tabliyenin yerine montajı ise önümüzdeki günlerde yapılacak. İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57lik bölümünün tamamlandığı belirtildi.
11 TABLİYE YERLEŞTİRİLDİ
Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprünün kara üzerindeki tabliyelerinin yerleştirilmesinden sonra geçtiğimiz Ocak ayında deniz üzerinden geçen tabliyelerin yerleştirilmesine başlandı. Şu ana kadar 5i köprünün ortasında 3ü de deniz üzerindeki ayaklarında olmak üzere 11 tabliye yerleştirilerek kaynak işleri tamamlandı.
Yeni Şafak
Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor. Şu ana kadar her biri ortalama 300 ton ağırlığında 11 tabliye yerlerine yerleştirilmiş durumda. Böylece köprü üzerinde 275 metrelik bölüm tamamlandı. Şantiye’ye gemiyle getirilen 2 tabliyenin yerine montajı ise önümüzdeki günlerde yapılacak.
275 METRE TAMAM
İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57’lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprünün kara üzerindeki tabliyelerinin yerleştirilmesinden sonra geçtiğimiz Ocak ayında deniz üzerinden geçen tabliyelerin yerleştirilmesine başlandı. Şu ana kadar 5’i köprünün ortasında 3’ü de deniz üzerindeki ayaklarında olmak üzere 11 tabliye yerleştirilerek kaynak işleri tamamlandı. Her biri ortalama 300 ton olan tabliyelerin yerlerine yerleştirilmesiyle deniz üzerinde 275 metrelik bir yol tamamlanmış oldu. Öte yandan deniz yoluyla şantiyeye getirilen 2 tabliyenin ise köprünün Gebze tarafındaki yerlerine yerleştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor.
433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 57’Sİ TAMAMLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 92, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 86, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 83 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 57’lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI KDV
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
Japon mühendis köprüyü denetledi
Projenin Japon mühendisleri dev halatlar üzerinde çalışmayı kontrol ederken çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor.
Posta
Haber Akşam gazetesinde şu şekilde yer aldı;
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor. Şu ana kadar her biri ortalama 300 ton ağırlığında 11 tabliye yerlerine yerleştirilmiş durumda. Böylece köprü üzerinde 275 metrelik bölüm tamamlandı. Şantiyeye gemiyle getirilen 2 tabliyenin yerine montajı ise önümüzdeki günlerde yapılacak. İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3.5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometre uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 57’lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor. Projede toplam 7 bin 908 personelle birlikte 1.568 iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
6 dakikada geçilecek
Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş; toplam 6 şerit olacak. Tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribotla da 1 saat olan geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek.
Akşam