Ulaşım

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor. 


Toplamda 87 adet tabliye Körfez'in incisi olarak tabir edilen köprüye yerleşecek. Bunların 26 tanesi dev tabliye olarak belirtiliyor. Dev tabliyelerin her biri 580 ton ağırlığında ve 50 metre boyunda, 51 tabliye ise 290 ton ağırlığında 25 metre boyunda olacak. 33 kilometrelik projede, kamulaştırma çalışmalarının yüzde 91'inin tamamlandığı belirtildi. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze- Gemlik kesiminde yüzde 83, Gebze- Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 74, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir'in de yüzde 45'i bitti. Projenin tamamında yüzde 44 fiziksel gerçekleşme sağlandı. 


3 BÜYÜK TÜNEL VAR 

Proje kapsamında yer alan 3 büyük tünel inşaatının çalışmaları da aralıksız sürüyor. İki tüp geçitten oluşan her biri 3 bin 576 metre uzunluğundaki Samanlı tünelinde delme ve betonlama işlemleri tamamlandı. 2 ayrı tüpten oluşan ve her biri 1250 metre olan Selçukgazi ise delme çalışmaları devam ediyor. Toplam uzunluğu 3 bin 210 metre olan Belkahve tünelinde kazı çalışmalarında 3 bin 39 metre geçildi. 


Sabah




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....


İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde deniz üzerindeki ilk tabliyenin 15 Ocak'ta yerleştirileceği bildirildi.


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar geçen yıl Şubat ayında başlamıştı. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu, geçen yıl Mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonya'dan gelen uzmanlar tarafından kopan kedi yolu yerinden indirilmişti.


Kazaya neden olan köprü kuleleri üzerinde parçaların yurt dışında tekrar yapılarak yerlerine yerleştirilmesinin ardından kedi yolunun yapımı gerçekleştirildi. Köprüde en son kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi. Köprüde ana kablonun döşenmesi işlemi bitti. AK Parti Kocaeli İl Başkanı Şemsettin Ceyhan, Twitter hesabında, deniz üzerindeki ilk tabliyenin 15 Ocak'ta yerleştirileceğini yazdı.


Tamamlandığında 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek köprü, aynı zamanda dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü unvanını alacak. Köprü, İstanbul-İzmir otoyolunu 3,5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu en kısa süreye indirmiş olacak. Aynı zamanda özellikle yaz ayları ile bayram tatillerinde, tatili İstanbul dışında geçirmek isteyenlerin kara yolları ile feribot iskelelerinde izdihamı biraz daha azalacak. Köprünün 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılması planlanıyor.


Zaman



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'ne 113 tabliye konulacak. Tabliye montaj işlemlerinin 20 Ocak'ta başlaması planlanan projede, 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.


Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olacak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalar devam ediyor.

Körfez geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek köprüye, 113 tabliye konulacak. Yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler sayesinde İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandıran projede, tabliye montaj işlemleri 20 Ocak'ta başlayacak. İlk tabliye, kulelerin dibindeki bölüme yerleştirilecek.


Tabliye çalışmalarının şubat ayında tamamlanması planlanan projede, 650'si kaynakçı olmak üzere bin 500 işçi çalışıyor.


Nisanda hizmete açılacak

İzmit Körfezi'nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen köprünün, nisan ayında hizmete açılması bekleniyor.


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün gelecek yıl Gebze-Gemlik kesiminin yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.


Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.


Otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek.



Yeni Şafak