Genel

İzmit Körfez geçişinde süre 6 ay uzatıldı

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi için 22 yıl 4 ayla en düşük yapım ve i&A

İzmit Körfez Geçiş ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu projesinde en düşük yapım ve işletme süresini teklif eden Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel Göçay ortaklığı Ulaştırma Bakanı Yıldırım jest olarak 4 aylık bir süre indirimi talep etti.

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi için 22 yıl 4 ayla en düşük yapım ve işletme süresini veren Nurol-Özaltm-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'a, 6 ay ek süre avantajı sağlayan piyango vurdu.
Ulaştırma Bakanlığı, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'ın 22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini verdiği 'İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi' ihalesini, yaklaşık 10 ay önce 'onay' için Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) sundu. İhaleyle ilgili YPK öncesinde ve sonrasında ilginç, ilginç olduğu kadar da çarpıcı bazı gelişmeler yaşandı.

YILDIRIM JEST BEKLEDİ, GERİ ÇEVRİLDİ
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Nurol-özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'dan küçük bir jestle 22 yıl 4 aylık süreyi yuvarlayarak 22 yıla çekmesini istedi. Ortaklık, kabul etmedi. Yıldırım, bu talebinin geri çevrilmesinin ardından konuyu bir daha hiçbir biçimde gündeme getirmedi.

YPK'nın sekreteryasını üstlenen Devlet Planlama Teşkilatı'nın (DPT) bir görüşü, Bakan Yıldırım'ın 4 aylık indirim talebini geri çeviren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi Yüksel-Göçay'a 6 ay ek süre avantajı sağladı.

6 AYLIK PÄ°YANGO VURDU
Ulaştırma Bakanlığı, 22 yıllık 4 aylık işletme ve yapım süresinin, Karayolları Genel Müdürlüğü ile konsorsiyum arasında proje için imzaların atılmasının ardından başlayacağı görüşünü ortaya koydu. Ulaştırma Bakanlığı, bu tür yap-işlet-devret (YİD) projelerinde uygulamanın bu yönde olduğuna dikkat çekti.

DPT, söz konusu sürenin, konsorsiyumun proje için kredi bağlantısı yapmasıyla başlayacağı görüşünü öne sürdü. Ulaştırma Bakanlığı ile DPT, görüş ayrılığını gidermek için günlerce görüşme yaptı. DPT'nin görüşü benimsendi. Bu görüş, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'a, 6 ay ek süre avantajı sağladı. Buna göre işletme ve yapım süresi, Karayolları Genel Müdürlüğü ile konsorsiyum arasında proje için imzaların atılmasını izleyen 6 ay sonra başlayacak.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, ihalenin bu ay içinde YPK'nın imzasına açılabileceğine işaret ederek, "En kısa sürede yükleniciyle sözleşme imzalamayı hedefliyoruz. Bu büyük projenin temeli en kısa sürede atılacak" dedi.
Habertürk