İzmit Körfez Köprüsü Mayıs sonunda tamam!
İstanbul-İzmir arasını 9 saatten 3,5 saate indirecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfezi Köprüsü’nün bitiminde sona yaklaşıldı.
İzmit Körfezi Asma Köprüsü’nün son tabliyelerinin birkaç gün içerisinde yerleştirilmesi planlanıyor.
433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli ayağını oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü’nde çalışmalar hızla devam ediyor. Köprünün ayaklarının bulunduğu Dilovası ile Hersek Burnu mevkiinde çalışmalar devam ederken, her iki ayakta tabliyelerin aynı anda montajı gerçekleşiyor. 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığına sahip 4’üncü asma köprüsü olurken, 35 metre 93 santim genişliğindeki son tabliyelerin ise birkaç günde konulması planlanıyor. İki köprü ayağı arasındaki orta boşluğa ve köprü ayakları ile kara arasındaki viyadükler arasına son tabliyeler konulacak.
Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılması planlanan köprüde 113 tabliyenin montajının ardından asfaltlama ve diğer çalışmalar yapılacak. Dilovası Diliskelesi Mahallesi’nde yaşayanlar ise tepelere oturarak yapılan çalışmaları merakla izliyorlar.
Hürriyet
Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli bölümü İzmit Körfezi Köprüsü'nde birkaç güne son tabliyeler de yerleştirilecek.
İZMİT Körfezi Asma Köprüsü’nün son tabliyelerinin birkaç güne içerisinde yerleştirilmesi planlanıyor. 433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli ayağını oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü’nde çalışmalar hızla devam ediyor. 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü dünyanın en büyük orta açıklığına sahip 4. asma köprüsü olurken, 35 metre 93 santim genişliğindeki son tabliyelerin ise birkaç günde konulması planlanıyor. İki köprü ayağı arasındaki orta boşluğa ve köprü ayaklarıyla kara arasındaki viyadükler arasına son tabliyeler konulacak.
MAYIS SONU AÇILIYOR
Mayıs sonunda ulaşıma açılması planlanan köprüde 113 tabliyenin montajının ardından asfaltlama yapılacak.
Sabah
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Önümüzdeki ay sonunda ulaşıma açılması beklenen İzmit Körfez Geçiş köprüsünde 113 tabliyeden 91'i yerleştirildi. Şu ana kadar deniz üzerinde 2 bin 315 metrelik yol yapılmış oldu. Geçici montaj ayaklarıyla birbirine bağlanan tabliyelerin tamamlanmasının ardından konumlandırma işlemi yapılacak ve tabliyeler birbirine kaynaklanacak. Öte yandan drone'larla yapım aşamaları görüntülenen projenin, tamamlanmasının ardından belgesel hazırlanacağı öğrenildi.
İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak projenin en önemli ayağı olan İzmit körfez geçiş köprüsünde çalışmalar hızla sürüyor. 7 Ocak 2016 tarihinde deniz üzerinden geçen tabliyelerin yerleştirilmesine başlanmıştı. Şu ana kadar toplam 113 tabliyeden 91'i yerlerine yerleştirildi. Geriye kalan 22 tabliyeden 20'si yerlerine yerleştirildikten sonra tabliyelerin konumlandırma işlemi yapılacak. Daha sonra kalan iki tabliyenin yerlerine yerleştirilmesinin ardından şu ana kadar geçici ayaklarla birbirine tutturulan tabliyeler kaynakla birbirine bağlanmaya başlanacak.
Köprünün kaynak işleminin hemen öncesinde kavisli yapısına kavuşacağı belirtildi. Çalışmaların hava şartları yüzünden sekteye uğramaması için hazırlanan dev kaynak çadırları da şantiyenin Gebze bölümünde hazır olarak bekletiliyor.
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağından Ankara yönüne yaklaşık 2,5 km sonra, köprülü kavşakla (2x5 şeritli) başlayıp İzmir Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağında son buluyor.
Viyadüklerde çalışmalar sürüyor
Gebze-Bursa Kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 adet viyadükten, Gebze Bursa arasındaki 7 adet viyadük tamamlandı. 13 adet viyadükte ise çalışmalar devam ediyor. Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte bin 568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
3 büyük tünelde son çalışmalar
Öte yandan projede Otoyolun Yalova'nın Altınova ilçesinde girip Orhangazi ilçesinden çıkan Samanlı tüneli tamamlandı. Her biri 3 bin 590 metre olan iki ayrı tüpten oluşan tünelde elektromekanik donanımların da takıldığı ve işletmeye hazır hale getirildiği belirtildi. Projenin Bursa bölümünde yer alan Selçukgazi tünelinde ise her biri bin 250 metre olan iki tüpte kazı ve destekleme çalışmalarının tamamlandığı öğrenildi. Selçukgazi tünelinde beton kaplama çalışmalarının devam ettiği belirtildi. İzmir'de bulunan her biri bin 605 metre olan iki ayrı tüpten oluşan Belkahve tünelinde ise kazı, destekleme ve beton kaplama işlemlerinin tamamlandığı, elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaların devam ettiği öğrenildi.
Her anı drone'lar tarafından görüntüleniyor
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının bin 550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, halen körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
Öte yandan projedeki çalışmaların insansız hava araçları drone'lar ile görüntülendiği inşaatın tamamlanarak ulaşıma açılmasının ardından yapım aşamalarıyla ilgili bir belgesel hazırlanacağı öğrenildi.
Yeni Şafak