İzmit Körfez Köprüsü'nde tabliye işlemi Mart ayında bitecek!
2 bin 682 metrelik İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde ilk tabliye bugün yerleştiriliyor. Tabliye işlemi martta sona erecek. Köprü dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olarak yer alıyor
Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün ilk tabliyesi bugün yerleştirilecek. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yapİşlet- Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangaziİzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi'nin köprü tabliyelerinin yerleştirilmesinde Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da hazır bulunacak. Tabliye yerleştirme işlemi mart ayının başında sona erecek. Köprünün ana kablo büklüm işlemi montajı ve askı kelepçelerin montajı bitti.
87 TABLİYE VAR
Toplamda 87 adet tabliye Körfez'in incisi olarak tabir edilen köprüye yerleşecek. Bunların 26 tanesi dev tabliye olarak belirtiliyor. Dev tabliyelerin her biri 580 ton ağırlığında, 50 metre uzunluğunda. Kalan 51 tane tabliye ise 290 ton ağırlığında 25 metre boyunda olacak. Proje tamamlandığında şu an 8-10 saat süren İstanbulİzmir yolunun 3.5 saatte ineceği ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. 33 kilometrelik dev projede, tüm güzergâhtaki kamulaştırma çalışmalarının yüzde 91'inin tamamlandığı belirtildi. Proje kapsamında yer alan 3 büyük tünel inşaatında da çalışmalar sürüyor.
6 ŞERİTLİ OLACAK
Toplam 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığı bin 500 metre olacak. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şeritte hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak.
Sabah
Bu haber Olay Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yap- İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun İstanbul- Bursa Çevre Yolu arasındaki bölümünün, yıl sonuna kalmadan bitirilerek trafiğe açılacağını söyledi. Yıldırım, otoyolun en önemli bölümünü oluşturan Körfez Geçiş Köprüsü'nün de mayıs ayı sonunda açılacağını kaydetti.
Bursa'nın Orhangazi İlçesine gelen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze– Orhangazi– İzmir Otoyolu'ndaki güzergahta bulunan 3,5 kilometrelik Samanlı Tüneli'nde incelemede bulundu.
Burada açıklama yapan Bakan Yıldırım, "Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından Körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi önceden hizmete açacağız. Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul'dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. İstanbul-İzmir arasında 433 kilometrelik bölüm için Balıkesir, Manisa ve İzmir'de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak" dedi.
BU YOL ÇOK KARLI
Köprüden geçiş ücretlerine ilişkin de açıklama yapan Yıldırım, ücretlerin belli olduğunu ancak ezberinde olmadığı için önümüzdeki günlerde geçiş ücretlerini açıklayacağını söyleyerek, "Bazen, 'köprüden geçiş pahalı olacak' diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet, olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devren modeliyle gerçekleştirilen projedir. Buraya 30 trilyon yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içerisinde toplaması lazım. Peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz. Eksik kalmazsa bir şey yapmak gerekmiyor. İstanbul-İzmir arasını hesap ettiğimizde bu yol çok karlı. Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, ama şu anda ezberimde değil" diye konuştu.
KÖPRÜDEKİ İLK GEÇİŞ MAYIS SONU
Köprüdeki ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını söyleyen Bakan Yıldırım, "6 dakikada İzmit'ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir" diye konuştu.
BU PROJEYİ TÜRK MÜHENDİSİ VE İŞÇİSİ GERÇEKLEŞTİRİYOR
Körfez Köprüsü'nün dünyanın en büyük 4'üncü köprüsü olduğuna dikkat çeken Yıldırım, "Kullanılan tel halatlarının boyu 80 bin kilometre. Bu önemli projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve Karayollarının fedakar çalışanları gerçekleştirdi. Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Biz eskiden birinci ve ikinci köprüyü yaptık. Orada yabancılar müteahhitti, bizim firmalarımız taşerondu. Türkiye AK Parti iktirında öyle bir mesafe aldı ki, dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklıyla, gücüyle gerçekleştirir hale geldik. Bunun en güzel örneği bu projedir" diye konuştu.
"İSTANBUL'DAN İZMİR'E 2 SAAT 50 DAKİKA"
Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Yıldırım, şöyle devam etti:
"Bu otoyol tek köprünün finansman dahil maliyeti 30 katrilyona yakın. Yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Hemen hemen işin 3'te 1'i tamamlandı. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul'dan İzmir'e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. Türkiye nüfusunun yüzde 40'ını, ülkenin milli gelirinin yüzde 65'ini üreten bu bölge adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki ekonomi çok daha büyüyecek. Bu bölge tamamen gelecek dönemde 2023 hedeflerinin gerçekleşmesinde lokomotif görevi üstlenecek. Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. 2 yılımız daha var. Aslında sözleşmede öngörülen zaman dilimi 7 yıl. 2 yıl önceden projeyi bitirmiş olacağız. Bu da bir rekor. Başta sayın cumhurbaşkanımıza, başbakanımıza teşekkür ediyorum. Projede destek oldular. Projenin tamamlanması için gerekli katkıları sağladılar."
Konuşmasının ardından Yıldırım, araca binerek gidiş-geliş toplam 7 kilometre olan Samanlı Tüneli'ni gezdi. Bakan daha sonra Körfez köprüsünde inceleme yapmak üzere buradan ayrıldı.