İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü geçiş ücreti TBMM gündeminde!
CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyolu'nu TBMM gündemine taşıdı. Tarhan, "Köprüden 120 TL geçiş ücreti mi olur?" diye sordu
Yap-işlet-devret modeliyle yapılmakta olan otoyolun işletilmesinde sorunlar yaşanacağını ifade eden Tahsin Tarhan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması isteğiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi. Tarhan, 20 yıl boyunca, günlük 75 bin araç geçişinin garanti edildiği bu projeyle ilgili bu sayı altına düşülmesi halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü yani devletin, farkı işletmeciye ödeyeceğini kaydetti. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nün 2010?da temeli atıldığında, ‘köprüden geçmek isteyen araçların 35 dolar + KDV ve yolun geri kalanı için de kilometre başına 0.035 TL ödeme yapması gerekecek’ diye açıklandığını Tarhan, Bakan Yıldırım’a şu soruları yöneltti:
"Bugün doların 2.89 olması sebebiyle geçiş ücreti 120 liraya yükselmiştir. İzmit Körfez geçiş köprüsü ve otoyolunu alan firma hangisidir?
İhale bedeli ne kadardır? Bu firma ile yapılan anlaşmaya göre; İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nden geçecek araç sayısı ile otoyolu kullanacak araç sayısını garanti edilirken, geçişlerde belirlenen ücreti ve araç sayısını neye göre hesaplanmıştır?
Geçiş yapacak araçlar için belirlenen ücret tüm araçlar için sabit midir? Yoksa araç türlerine ve tonaj ağırlıklarına göre geçiş ücretleri farklı mı olacaktır?
Araç geçiş ücretlerini yıldan yıla belirleme yetkisi kime aittir?
Bir üst limit var mıdır? Eğer bu yetki şirkete ait ise açılışı takip eden yıllarda şirket köprü geçiş ve otoyol ücretlerine yüksek bir zam yapar ve bu zam da köprü ve otoyolu kullanan araç sayısında bir düşüşe neden olursa, bu düşüş nedeni ile oluşan fark kim tarafından nasıl karşılanacaktır?
Kasım 2015 itibariyle, asgari ücretin 1.000 lira, açlık sınırının 1.390 lira ve yoksulluk sınırının da 4.530 lira olduğu ülkemizde, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyol için belirlenen fiyatların döviz üzerinden belirlenip, lira üzerinden geçecek araçlara fatura edilmesi gerçekten tüketici lehine midir?
Orhangazi-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfezi geçiş projesinin ÇED raporundan muaf sayılmayacağına dair İdare Mahkemesi’nin kararına uyularak, inşaat faaliyetleri durdurulup ÇED süreci başlatılacak mıdır?”
Manşet Kocaeli
Haber Yurt Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, izmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyolu'nu TBMM gündemine taşıdı. Tarhan, "Köprüden 120 TL geçiş ücreti mi olur?" diye sordu. Yap-işlet-devret modeliyle yapılmakta olan otoyolun işletilmesinde sorunlar yaşanacağını ifade eden Tahsin Tarhan, TBMM Başkanlığfna soru önergesi verdi. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nün 2010'da temeli atıldığında, "Köprüden geçmek isteyen araçların 35 dolar+KDV ve yolun geri kalanı için de kilometre başına 0.035 TL ödeme yapması gerekecek" diye açıklandığını belirten Tarhan, Bakan Yıldırım'a şu soruları yöneltti: "Bugün doların 2.89 olması sebebiyle geçiş ücreti 120 liraya yükselmiştir.
Geçişlerde belirlenen ücret ve araç sayısı neye göre hesaplanmıştır? Araç geçiş ücretlerini yıldan yıla belirleme yetkisi kime aittir? Kasım 2015 itibarıyla, asgari ücretin bin lira, açlık sınırının bin 390 lira ve yoksulluk sınırının da 4 bin 530 lira olduğu ülkemizde, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyol için belirlenen fiyatların döviz üzerinden belirlenip, lira üzerinden geçecek araçlara fatura edilmesi gerçekten tüketici lehine midir? Orhangazi-lzmir Otoyolu ve İzmit Körfezi geçiş projesinin ÇED raporundan muaf sayılmayacağına dair idare Mahkemesi'nin kararına uyularak, inşaat faaliyetleri durdurulup ÇED süreci başlatılacak mıdır?"
Yurt Gazetesi