Ticari

İznik çinileri Emire Konuk yorumu ile 5. Art Bosphorus Çağdaş Sanat Fuarı’nda!

Emire Konuk, İznik Çinilerinin en tanınan motiflerinden biri olan saz yolu motifinin özgün çalışmasına hiçbir müdahale yapmadan motifin geleneksel anlamını vurgulayan yeni bir görsellik kazandırdı

 

Saz yolu yeniden doğuşun, bedensel ve ruhsal yenilenmenin, yaşamın sürekliliğinin, bereket soyluluk bilgelik saflık ve erdemin sembolü olan bitki ve su motifi Anadolu motiflerinin vazgeçilmez temalarıdır. Yapıtlarında sonsuzluk ve kutsal kavramları çevresinde dolanan Emire Konuk bu konuları bu defa da İznik Çinileriyle yorumluyor.     5. Art Bosphorus Çağdaş Sanat Fuarı’na İngiltere’den Future Studio sanatçısı olarak katılan Konuk, 8mx4m’lik bir alanın tabanı ve tavanını ayna ile kaplayıp ortasına 3m yüksekliğinde, İznik Vakfı’nın eski İznik çini tekniğini yeniden yaratıp ürettiği, İznik Saz Yolu motiflerinden oluşan bir çini sütun yerleştirmekle, eksi sonsuzdan artı sonsuza giden çok etkileyici bir görüntü elde etmiş. Bu çalışma, İznik Çini sanatının aydınlığını, huzurunu, çok az ögeyle ifade edebildiği sakin görkemini, sonsuzluk inancını, en etkili bir şekilde bize bir kere daha yaşatıyor.     Aynı stantta serginin bir başka bölümü, İznik çinilerinin kullandığı renkleri yüceltiyor. Tek tek altın varak çerçevelerde sunulan İznik çini renkleri duyularımızı bir şölene çağırıyor. Sanki renklerin mucizelerini kutlar gibi yücelten altın varaklar içinde sunularak idolleştirilmesi doğaya yapılan bir ayin gibi. Bu arada aynı varak çerçevelerden birinde oynayan bir film görüyoruz: İznik çinileri renginde su yeşili ve kobalt mavisi gökyüzünden akan süt rengi bulutların hareketi bizi şaşırtıyor. Bir kere daha bu sanatın doğaya ne kadar yakın olduğunu, doğa formlarını stilize etse bile hep doğayı yansıttığını fark ediyoruz.    www.emirekonuk.com   EMİRE KONUK   İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi ve Paris Ecole Des Beaux Arts’da heykel, Sorbonne’da tiyatro eğitimi alan Emire Konuk, Fransa ve İngiltere’de belgesel ve deneysel filmler çekti. Yarım saatlik bir konulu filmle Fransa’yı Hier Festivali’nde temsil etti. Türkiye’de uzun seneler tanıtım, reklâm ve belgesel film yönetmenliği ve prodüktörlüğü yaptı.   1995’ten sonra Beykoz Paşabahçe Cam Fabrikaları’nda cam üretim tekniklerini öğrendi. Kendi cam atölyesini kurdu. Camda yeni teknikler geliştirdi, Osmanlı serisini yaratarak Paşabahçe Mağazaları’na özgün objeler üretti.    Sergileri:    2008 Bu Yalan Kimin- Contemporary İstanbul Sanat Fuarı – Galeri Baraz Güncel, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı   2008 Meditasyon Yaşantıları 13. İK Zirvesi, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı, İstanbul Ortaköy Sanat Galerisi, İstanbul 2006 Bu Yalan Kimin İstanbul Tasarım Sergisi-Galata Köprüsü Üstü 2001 Cam ve Kristaller PG Art Galeri - İstanbul, Nisan 2001 Takıantika - Ankara, Kasım 2001 Eserleri, gerçeklik, sonsuzluk ve kutsallık konularındadır.   İZNİK VAKFI ÇİNİLERİ   Yeniden doğuş   15. ve 16. yüzyıl İznik’te üretilen çiniler ve evaniler Osmanlı İmparatorluğu el sanatlarında erişilen en üst mertebenin örneğidir.   Bu dönem çinileri halen sarayların, camilerin ve önemli yapıların duvarlarını süslemektedir. Dünyanın önemli müzelerinin en kıymetli koleksiyonları gene İznik çinileridir.    Çeşitli nedenlerden dolayı, 17.yy sonuna doğru insanoğluna üretimleri ile ilgili hiçbir teknik bilgi ve belge bırakmadan bu çinilerin üretimi kaybolmuştur.   400 yıl aradan sonra, İznik Vakfı yeniden hayata kavuşturduğu İznik Vakıf çinileri ve evanilerini aynı değerde üretmeye devam etmektedir.