AVM

İzzet Çapa Trump Cadde'yi açtı!

Eğer yapan İzzet Çapa ise pek tabii. Nişantaşı’ndaki AVM içi ‘Mahalle’yi bırakan Çapa, benzer bir konsepti ‘Cadde’ adıyla Trump’a taşıdı. Terastaki cadde, havadar, renkli ve lezzetli; üstelik bu kez sadece yeme-içme markaları yok...

90’lı yılların sonunda başlayan AVM çılgınlığıyla büyükşehirlerdeki ‘sosyalleşme’yi ‘asosyalleşmeye’ dönüştürdü. Bu durum, İstanbul gibi tarihi ve coğrafi açıdan eşsiz bir şehirde turizme önem verenleri rahatsız etse de orta sınıf, buralarda sosyalleşmeyi çok sevdi. AVM’ler de yatırımcılara para kazandırdıkça peşi sıra farklı mimari ve konseptlerle açılmayı başladı. Hedefi lüks tüketim olan AVM’ler ‘segment’ farkını restoran bölümlerinde göstermeye çalışıyor. İyi markaların da sıradanlaştığı sektörde, en büyük farkı geçen yıl, City’s’deki ‘Mahalle’ konseptiyle İzzet Çapa yarattı. Açıldığı günden itibaren popüler olan Mahalle, Çapa’nın AVM yönetimiyle yaşadığı kavgadan sonra eski havasını kaybetmişti. İzzet Çapa bu; proje üretmeden duramaz! Hemen akabinde Trump AVM yönetimiyle anlaşıp ‘Cadde’ konseptini teras katına hazırlamak için kolları sıvadı. Tam  10 ay sürdü bu hazırlık. Geçtiğimiz hafta da kapılarını İstanbullulara açtı.


KONTEYNIRA RUH KATAN GRAFİTİ


Konseptin farklılığından bahsederken mimari başarıya değinmeden geçmek yanlış olur. Ünlü mimar Gökhan Avcıoğlu, konteynırlardan harikalar yaratmış. 17’si yeme-içme olmak üzere toplam 25 markanın yer aldığı projede, hareketli sokakların yanı sıra üç farklı etkinlik meydanı bulunuyor. Bu haliyle AVM içinde yeni AVM gibi duruyor. Mekânların konumlandırıldığı konteynırların üzerlerindeki grafiti çalışmaları, Trump Cadde’ye ‘ruh’ katmış.


MAHALLE’YE BENZİYOR MU?


Tabii açılır açılmaz ilk merak edilen, ‘Mahalle’ ve ‘Cadde’ arasındaki benzerlikler oldu. Ne de olsa ikisinin altında da Çapamarka ekibinin imzası var. Aslında bu karşılaştırmanın tamamıyla hata olacağını Trump Cadde’de bir tur attığınızda anlıyorsunuz. ‘Mahalle’nin bulunduğu kat tasarlanırken yeme-içme operasyonu düşünülerek dizayn edilmemişti. Dolayısıyla havalandırma sıkıntısı ve yemek kokularının birbirine karışmasına bir türlü çare bulunamamıştı. Cadde, Trump AVM’nin terasında, dolayısıyla havalandırma konusunda ‘doğal’ olarak avantajlı. Proje, İstanbul’un en sert rüzgâr koridorlarından biri üzerinde olmasına rağmen paneller ve doğalgaz borularından oluşan ısıtma sistemiyle oldukça konforlu.


HOCA’NIN YERİ DE BURAYA TAŞINDI


Bu arada, Hoca’nın Yeri dışında Mahalle’de olan hiçbir marka Trump Cadde’ye gelmemiş. ‘Hoca’ Hasan Akman’ın, sadece bu proje için Türkbükü’nden İstanbul’a gelip yerleşmesi çok önemli. Lezzetlerin yanında ‘Hoca’ Hasan Akman’ın esprileri de müşterileri çekiyor. 


Cadde’yi diğer projelerden farklı yapanlardan biri de yeme-içme mekânları dışında da önemli markaların yer alması. Mesela 90’lı yıllardan sonra yeniden patlayan ünlü tekstil markası Fioruccide, Türkiye’deki ilk mağazasını burada açmayı tercih etmiş. Tüm markalarla bire bir ilgilenen İzzet Çapa, kendi markası Limonata’yı sona bırakmış; yaklaşık bir hafta sonra onlar da kapılarını açmış olacak.


TRUMP CADDE'DE HANGİ MARKALAR VAR?


Zouk, Sushi Chinese Express, Limonata, Fiorucci, Coca Cola, Home Store Kahve, Cafe Bien Loti, Matrak Shop, Kasap Döner, Bigg Shop, Nezih Kebap, 1A Burger, Good Food, Salaş Pub, Alaçatı Kumru Evi, Papa Bubble, Ranchero, Kağıthane, Sneakers&More, Hoca’nın Yeri, Kuğu Pastanesi, Rumi Tantuni, Plus Kitchen, Al Fakheer, Mehmet Tatlı Kuaför.


Akşam / Orkun Bulut