Jean Christophe Bretxa: Metro Group büyümesini sürdürecek!
Türkiye’ deki yatırımları değerlendiren Properties CEO’su Jean Christophe Bretxa; “Bir ülkede 300 alışveriş merkezi bulununca, rekabet konusu tabii ki önemli hale geliyor. Bence daha da önemlisi müşteriye hitap etmektir“ dedi...
“Metro Group’un faaliyette bulunduğu 29 ülke içinde Türkiye; Çin ve Rusya ile birlikte en üst sırada yer almaktadır. Bu bölgelerdeki büyüme ve gelişmemize; bağımsız mağazalar açmaya, alışveriş merkezlerinde mikro mağazalar açmaya ve doğrudan alışveriş merkezine yatırım yapma ve işletmesini üstlenmeye odaklanarak devam etmeyi istiyoruz”
Metro Properties CEO‘su Jean Christophe Bretxa, Türkiye’deki yatırımları değerlendirdi;
Metro Group Türkiye’de büyümesini sürdürecek…
Jean Christophe Bretxa, ilk Metro mağazasının İstanbul'da 1990 yılında açıldığını belirterek “Şirketimizin şu an itibariyle 67 mağazası var. Metro Group‘un operasyonu olan 29 ülke arasında Türkiye’nin; Çin ve Rusya ile birlikte en üst sırada yer aldığını söyleyebilirim. Bu bölgelerdeki büyüme ve gelişmemize, bağımsız mağazalar açmaya, AVM‘lerde mikro mağazalar açmaya ve doğrudan alışveriş merkezine yatırım yapma ve işletmesini üstlenmeye
odaklanarak devam etmeyi istiyoruz“ dedi.
Bugünün ihtiyaçları çok farklı…
“İlişkilerimizi geliştirmeye bugün başlıyor olsaydık, muhtemelen birşeyleri farklı yapardık. çünkü ortam tamamen değişti. 22 yıl geriye gidecek olursak, o günlerde pazar ve iş ortamı tamamen farklıydı. Bana göre, bugünün ihtiyaçları farklı“ şeklinde konuşan Jean Christophe Bretxa “Bir ülkede 300 alışveriş merkezi bulununca, rekabet konusu tabii ki önemli hale geliyor. Ama en önemlisi müşteriye hitap etmektir. Değişim gelecekte daha da hızlı olacak. Acaba 2020'nin ihtiyaçlarına hitap ediyor muyum? sorusunu yanıtlamalıyız“ dedi.
Şehirlerdeki mevcut yapıların yeniden imarı alışveriş merkezi yatırımları için bir seçenektir...
Şehirlerdeki eski yapıları mı geliştirmek, yoksa yeni yatırımlara mı yönelmek? sorusunu yanıtlayan Metro Properties CEO’su Jean Christophe Bretxa mevcut yapıların yeniden imarının da alışveriş merkezleri için bir seçenek olduğunu belirterek, “ 20 yıl önce şehirden oldukça uzak olan alanlar bugün şehrin bir parçası oldu. Bu durum özellikle çok hızlı büyüyen İstanbul için geçerli. Söz konusu alanların yeniden geliştirilmesi için önemli bir fırsat. Yeniden
imar çalışmalarından söz ederken alışveriş merkezlerinden bahsediyoruz.Ancak çok işlevli imar seçeneğini de unutmamalıyız. Çok işlevli imar; perakende, toptan satış ve aynı zamanda ofis ve konutları bir araya getirebileceğimiz anlamına geliyor. Ve ben burada büyük bir fırsat yattığını düşünüyorum“ dedi.
İstanbul ve İzmir gibi büyük ve önemli şehirlerde hala fırsatlar bulunmaktadır…
İstanbul, İzmir gibi büyük ve önemli şehirlerde hala fırsatlar bulunduğunu vurgulayan Bretxa “İlçelerde de çeşitli fırsatlar mevcut. Ancak üçüncü yol kesinlikle mevcut yapıların yeniden imarıdır. Son 20 yıldan günümüze yaklaşık 2 milyar Euro değerinde yatırım yaptık. Bundan sonraki adım olarak önce fırsatları yaratabilir sonrasında da hem Türk hem yabancı ortaklarla bir araya gelebiliriz“ şeklinde konuştu.
Başarılı olmak için mükemmel bir yönetime, iyi bir ekibe sahip olmak çok önemli bir faktördür...
“AVM yönetimimize ilişkin tek bir şey söylemek isterim: Mükemmel uygulama. Mükemmel bir uygulamaya sahip olmak kritik öneme sahiptir. Bugün bunun için gerekli üstün becerilere sahibiz“ diyen Bretxa, “Aynı zamanda yeterli sayıda insana sahip olmak da çok önemli bir faktördür. Genel Müdürümüz Eyuphan Boyvadaoğlu önderliğinde işleyen büyük bir ekibe sahibiz. Bunun bugün ve gelecekte başarılı olmak adına çok büyük önem teşkil ettiğini
düşünüyorum“ dedi.