Turizm

Jones Lang LaSalle Hotels: Otel yatırımı 11 milyar dolara ulaşacak!

Jones Lang LaSalle Hotels, 2012 Toplam Otel Yatırımı Hacmi’nin 11 milyar $’a ulaşacağını öngörüyor

 

Jones Lang LaSalle Hotels tarafından yayınlanan Otel Yatırımı Geleceğe Bakış Raporu’na göre (Hotel Investment Outlook Report), 2012’de EMEA bölgesindeki otel yatırımlarının sabit kalacağı ve 2011’deki 10.9 milyar $’lık hacme benzer şekilde, 11 milyar $ seviyesine ulaşacağı öngörülmektedir. Portföy satışı yerine tek varlık satışı işlemlerinin piyasayı hakim olmayı sürdüreceği tahmin edilmektedir.   Jon Hubbard, Jones Lang LaSalle Hotels, Kuzey Avrupa CEO’su, “2012 yılında da birincil ve ikincil varlıklar arasındaki fiyat farkı artmaya devam edecek ve gözde varlık olarak adlandırdığımız sınıf daralacaktır. Bu doğrultuda gözde varlıklarla ilgili pazarda, Yüksek Net Değere Sahip Bireylerin (High Net Worth Individual) ve kraliyet fonlarının (Sovereign Wealth Fund) önemli şehirlerde seçkin oteller (trophy assets) alacağı gözlenecektir. Bu tip yatırımlar, düşük getiri ve yüksek satış fiyatlarına karşın, uzun dönemli yatırımlar olarak değerlendirilmekte ve özellikle Orta Doğu’lu ve Asya’lı yatırımcıların ilgisini çekmektedir.” diye kaydetti.    İngiltere’nin bölgedeki en likit piyasa olmaya devam etmesi ve işlemlerde az da olsa bir artış olacağı beklenmektedir.  Christoph Härle, Jones Lang LaSalle Hotels, Avrupa Kıtası CEO’su, “Benzer şekilde, Fransa ve Almanya’daki işlemlerde 2011’e göre bir artış beklenmektedir. Paris de Londra’ya benzer şekilde, her sektörde olduğu gibi yatırım aktiviteleri için gözde yerler arasındaki yerini koruyacaktır. Almanya’daki yatırımcıların az risk içeren birincil şehirlere odaklanması; ancak yüksek getiri fırsatları sunan ikincil şehirlerdeki fırsatları değerlendirmeleri de beklenmektedir.” diye ekledi.   Bunun tersine, Ritz-Carlton Moskova Oteli’nin Jones Lang LaSalle Hotels Rusya ekibi tarafından satışını takiben Rusya’da trofi varlık satışlarındaki azalışla birlikte, satış hacimlerinde geçen seneye kıyasla bir düşüş olacağı öngörülürken, Dubai’ye olan yatırımcı ilgisinin 2008’deki doluluk seviyelerine geri dönmenin etkisiyle artacağı tahmin edilmektedir.      Yeni projelerin geliştirilmesindeki en büyük engel olan finansman zorluklarının etkisiyle, 2012’de otel operatörlerinin her geçen gün daha aktif birer alıcı olmaları ve yatırımcılara ortak olmaları beklenmektedir. “Az Varlık Stratejisi”nden “Doğru Varlık Stratejisi”ne geçen operatörler, girmek istedikleri pazarlarda, pazar paylarını arttırmak veya yeni markalarını yaymak istedikleri şehirlerde otel alımları yapmaya devam edecektir.   Hubbard İngiliz piyasası hakkında şöyle devam etti: “Getiri oranlarındaki değişiklik ile birlikte daha çok  girişim sermayesi şirketi piyasada aktif rol almaya başlayacaktır. Özellikle indirimli fiyatlara satılan yüksek getirili hacizli varlıklar bu tip yatırımcılar için fırsatlar oluşturacak ve bu firmaların 2012’de bazı borçlarının ödenme süresi geleceğinden yeniden finansman ihtiyacı doğacaktır.   Hacizli varlık satışları dikkate alındığında, bankaların rolü 2012’de satıcı rolü önem kazanacaktır. 42 otelden oluşan Marriott İngiltere portföyü, Birmingham’daki Hyatt Oteli ve meşhur Belfry Hotel & Golf Resort hali hazırda satışa sunulmuş olan ve 2012’de satışı gerçekleşmesi beklenen oteller arasındadır.   Pazardaki en büyük engel finansman açığı olmaya devam edecek ve 2012’deki borçlanma oranı %50-%60 arasında kalmaya devam edecektir. Bu da düşük sermaye gerektiren yatırımların daha çok talep görmesini beraberinde getirecektir.   Härle sözlerini şöyle tamamladı: “Hükümetin borç verme ile ilgili tüm baskılarına karşın, piyasaya sürülecek kayda değer taze bir finansman olmadığı için, devlet finansmanı krizi 2012’de de devam edecektir. Bu doğrultuda, pek çok ülke finansal piyasalarda rahatlık kazanmak için kemer sıkma politikaları uygulamayı sürdürecektir. Yüksek özel tasarruf oranları ve banka kredilerindeki yetersizlik sebebi ile Batı Avrupa’daki büyümenin 2012’de %0.3 seviyesine gerilemesi beklenmektedir. Yüksek arz sebebi ile yatırımcıların alımlarda her geçen gün daha seçici hale gelmeleri öngörülmektedir.”             Kaynak: Jones Lang LaSalle Hotels  *Tahmin   Not:Casino Otellerini kapsamamaktadır Kaynak: Jones Lang LaSalle Hotels, *Tahmin