Genel

Journey Türkiye agresif mağazalaşacak!

Journey markası, ziraat mühendisi Ercan Görür ile inşaat mühendisi Erkan Görür kardeşlerin 1996'da Ankara'da başlayan tekstil yolculuğu ile doğdu

55 milyon liralık ciroya ulaştıklarını belirten Ercan Görür "Yurtiçinde agresif şekilde mağazalaşacağız. İhracatı artırmayı planlıyoruz, hedefimiz sınır komşularımız" dedi.

Journey'nin hedefinin tasarımı ve kalitesiyle 18-40 yaş arası kadınların tercihi ve kendi sektöründe lider marka haline gelmek olduğunu vurgulayan Ercan Görür şöyle konuştu: "Müşteri profilimizin, genç-çalışan işkadını olması nedeniyle genç ve dinamik bir koleksiyona sahibiz. Bu yıl kadınların günlük giyimini de içinde barındıran 'Journey Jeans'i yarattık. Yeni markamız Journey Jeans daha trendy ve daha spor çizgilere sahip. 2010'da ürün gamımızı daha da artıracağız."

Rekabet için isim değiştirdi
Ziraat mühendisi Ercan Görür ile inşaat mühendisi Erkan Görür kardeşler üniversiteyi bitirince kendi işlerini kurma hayallerini gerçekleştirmeye karar vermişler. Yaratıcılıklarını ortaya koyabilecekleri ve katma değer yaratabilecekleri bir sektör arayışına giren Görür kardeşler sonunda tekstilde karar kılmışlar. Sektöre önce ablalarının adını verdiklerini Seyhan Tekstille adım atan Görür kardeşler, tekstilin dışa açılımdaki hızını görünce firmanın ismini 'Journey' yapıp yollarına devam etmişler.

Teknoloji odaklı yatırım
Hedef kitlelerinin çoğunlukla kadm çalışanlar olduğunu belirten Joumey'nin sahiplerinden Ercan Görür, koleksiyonda ceket, pantolon, etek, gömlek, bluz ve body ana grupları altında her sezon 750, yüda toplam 1500 farklı ürün ürettiklerini söyledi. Teknoloji ve personel odaklı yatırım yaptıklarını ifade eden Görür, Ankara'da bulunan tesislerinde yılda 1 milyon parça ürettiklerini anlattı. Görür, Türkiye genelinde mağazalaşmayı, ihracatta da sınır komşularını hedeflediklerini dile getirdi.

Dikkatler Suriye kentlerinde
Joumey'nin patronları Ercan ve Erkan Görür kardeşler, ihracatın Joumey'nin toplam büyüklüğüne karşı fazla olmadığını belirterek şöyle konuştu: "İhracatımızı artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Mağazalarımızın da bulunduğu Ürdün, Azerbaycan ve Kıbrıs'a ihracatımız devam ediyor. İhracatı önümüzdeki yıllarda toptan satışlarımızla artıracağız. Yakın ülkelerde ve Ortadoğu ülkelerinde fizibilite çalışmaları yapıyoruz. Suriye'de Halep ve Şam dikkatimizi çeken yerler arasında."

Ciro arttı kârlılık düştü
Joumey'nin 2009 yılını büyümeyle geçirdiğini belirten Ercan Görür, "Yılı 55 milyon liralık ciroyla kapattık. Bu cironun 1 milyon kadarını da ihracat oluşturuyor. Baktığımızda ciromuzun daha önceki yıla göre arttığını görüyoruz. Fakat kriz nedeniyle kârlılıkta bir düşüş yaşandı. 2010 yılında yeni mağazalar açacağız. Verimsiz olan mağazaları kapatıp, verimli olan mağazaları genişleterek daha da kuvvetlendireceğiz. Özellikle İstanbul'da mağazalaşmaya ağırlık vereceğiz" diye konuştu.
Posta