Eğitim

Kaan Heliport Maslak'ta!

Maslak, helikopterlere ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor

Nitelikli mimarlık hizmetleri vermek üzere Serter Karataban tarafından kurulan Fores Mimarlık, bugün geldiği noktada altına imzasını attığı projelerle kendinden söz ettiriyor. Şirket Maslak'ta konumlanacak bir helikopter havaalanı projesi çizimi gerçekleştirdi. Başarı Holding adına gerçekleştirilen Kaan Heliport projesi Türkiye ve Avrupa'nın en büyük heliportu olma özelliğine sahip. Türkiye'nin helikopterlere özel ilk havaalanı olacak Kaan Heliport, işlevi, işleyiş yoğunluğuna uygun yalın tasarımı ve getirdiği çok farklı mimari çözümleriyle Mimar Serter Karataban ve Dr. Y. Mimar Nihat Gök tarafından gerçek anlamda akıllı bir bina olarak tasarlandı. Söz konusu projede, helikopterler için hangar binası, inilip kısa süreli bekleme yapabilecek apron, tamir - bakım ünitesi ile bu işlevlere bağlı olarak ortaya çıkan ofis katları ve yine tüm bunların altında arazi topografyasından kazanılmış, ofis ve yeme - içme alanları bulunuyor. Projenin mevzuatların çokluğu, araştırma ve ön çalışma safhalarının da yoğunlu gibi nedenlerden dolayı yaklaşık 1,5 yılda tamamlandığını belirten Mimar Serter Karataban, "Bu süreye, statik, elektrik, mekanik, akustik projeler de sığdırıldı. Ancak ortaya çıkan sonuç bugüne kadar Türkiye'de yapılmış en akıllı, en sürdürülebilir ve en rasyonel bina projelerinden biri oldu." diyor.

VİP salonları, ofis ve rezidanslar mevcut

Maslak Ayazağa'da yapılacak Kaan Heliport yaklaşık 20.000 metrekarelik bir arazi içinde kurgulanarak hazırlandı. Projede bulunan hangar binası, öncelikle helikopterlerin kısa ve uzun periyotlarla korunmasını sağlamak amacıyla tasarlandı. Ayrıca yapılması planlanan tamir hangarıyla, özellikle belli markalardaki helikopterlere bakım ve onarım hizmetinin de verilmesi hedeflendi. Hangar fonksiyonlarının işletilebilmesi, helikopterlerin kalkış ve iniş trafiklerinin düzenlenmesi, meteoroloji, iniş-kalkış anlarında VIP hizmetinin verilebilmesi için Kaan Havacılık Ltd. Şti'ye ait bir ofis binası yapılması da proje konusu içinde yer aldı. Proje, özünde birleşik olarak tasarlanan biri açık, diğeri kapalı iki mekandan oluşuyor. Açık mekanda 8.900 metrekarelik apron bulunurken, kapalı mekan hangarlar ve ofis alanına ayrılıyor. Bu kısımda apronun hemen önünde 865 metrekarelik tamir hangarı, 1.672 metrekarelik konaklama hangarı ile bu iki bölümün arasında, Kaan Havacılık'a ait iki kattan oluşan ve VIP salonları ile havacılık firmasının ofis ve rezidanslarının olduğu bölüm yer alıyor. Kapalı alanın alt kotlarında ise ofis, yeme içme alanı ve kapalı araç parkı beş kata yayılıyor. İlk katta 2 bin metrekarelik ofis alanı ve 870 metrekarelik yeme-içme kısımları bulunuyor. Kot farkı nedeniyle yukarıdan aşağıya doğru ikinci kat 3.875 metrekare, üçüncü kat 4.700 metrekare olarak tasarlandı. En altta yer alan kapalı araç parkı ise 8.325 metrekare. 

Kullanıcı  dostu bir yapı

Platolar halinde eğim yönünde yayılan binada ortaya çıkan teraslar, ofislere ve yeme-içme mekanına hizmet edecek yeşil teraslar olarak tasarlandı. Teraslar, binanın eğim yönündeki hareketliliğini sağlıyor; binanın masiflik özelliğini azaltırken, kullanılabilirliğini artırıyor. Böylece bina, bir kütle-bina olmaktan uzaklaşıyor. İç ve dış mekanlar olarak bakıldığında yapı etkin döşeme alanı apron ve ofis giriş platosu dahil 45 bin metrekareye çıkıyor. Mimari olarak yapılmaya çalışılan doğru çözümlemelerle proje "kullanıcı dostu" bir yapı olarak hayata geçiyor. Güneşin ve enerjinin kontrol edilmesi, iç-dış bütünlüğü anlamında akıllı bir bina ile projenin kurgulanması oldukça önemli. Öncelikle hangar bölümlerinde cepheler, polikarbonat olarak öngörülüyor. Dünyada yoğun olarak kullanılmasına karşın Türkiye'de çok az yer bulan polikarbonat, cama göre 200 kat daha dayanıklı olması, ışığı geçiren yüzde 95 oranında ultraviyoleyi geçirmemesi, akustik açıdan daha üstün bir performans sergilemesi ve maliyet açısından birçok avantaja sahip olduğu için tercih ediliyor. Binada jeotermal olarak adlandırılan doğal enerji kullanılması da öngörülüyor. Çeşitli eşanjörler sayesinde topraktaki ısı, binanın ısıtma ve soğutma sisteminde de kullanılıyor ve böylece binanın işletme maliyetleri yüzde 80 oranında azalırken, enerji kesintisi, sıkıntısı gibi ulusal ya da uluslararası boyutlu sorunlara kapılarını sonsuza kadar kapatıyor. Binanın diyaframı sayesinde her yerinden havalanır ve ışık alır yapısı ile aydınlatma için harcanacak maliyetlerde minimuma iniyor. Projede rasyonel ve doğru izolasyon çözümleri ile binanın enerji kayıpları ve yapısının bozulmasına karşı her türlü önlem de düşünüldü. Bu bağlamda, bina otomasyonel olarak olmasa da işleyiş, kullanım, ulaşım, evrensel tasarım kriterleri, enerji kullanımı ve kullanılan atıkların geri dönüşümü gibi pek çok konuda akıllı bir bina. Kaan Heliport, helikopterler açısından böyle bir yapı bütününün olmadığı bir kentte, hatta ülkede, yalnızca tasarım özellikleriyle değil, getirdiği mimari çözümlerle de çok farklı bir proje olarak ortaya çıkıyor.

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Avrupa'nın en büyük heliport projesi Maslak'ta yapılacak 
 
Fores Mimarlık, Türkiye'nin ve Avrupa'nın helikopterlere özel ilk havaalanını Maslak'ta yapacak

20 bin metrekarelik arazide hayata geçirilecek projede VIP salonlarından bakım ünitesine, ofisten yeme-içme alanlarına birçok birim yer alacak.

Serter Karataban tarafından kurulan Fores Mimarlık, Başarı Holding için Türkiye ve Avrupa'nın en büyük heliport projesini hayata geçirecek. Kaan Heliport adıyla hizmet verecek olan Türkiye'nin helikopterlere yönelik ilk özel havaalanı hakkında bilgi veren Forest Mimarlık'ın sahibi Serter Karataban, projede helikopterler için hangar binası, inilip kısa süreli bekleme yapabilecek apron, tamir-bakım ünitesi ile bu işlevlere bağlı olarak ortaya çıkan ofis katları ve bunların altında ofis ve yeme-içme alanları bulunduğunu söyledi.

Maslak Ayazağa'da yapılacak Kaan Heliport 20 bin metrekarelik bir arazi içinde kurgulanarak hazırlandı. Projede bulunan hangar binası, öncelikle helikopterlerin kısa ve uzun periyotlarla korunmasını sağlamak amacıyla tasarlandı. Ayrıca yapılması planlanan tamir hangarıyla, özellikle belli markalardaki helikopterlere bakım ve onarım hizmetinin de verilmesi hedeflendi. Hangar fonksiyonlarının işletilebilmesi, helikopterlerin kalkış ve iniş trafiklerinin düzenlenmesi, meteoroloji, iniş-kalkış anlarında VIP hizmetinin verilebilmesi için Kaan Havacılık Ltd. Şti'ye ait bir ofis binası yapılması da projede yer aldı.

VIP salonları, ofis ve rezidans da olacak

- Nestle, Lafarge, FHP Vileda, Kurukahveci Mehmet Efendi, Arkas gibi çok sayıda grubun mekanlarını yapan Fores Mimarlık'ın tasarladığı heliport, birleşik tasarlanan biri açık, diğeri kapalı iki mekandan oluşuyor.

- Açık mekanda 8.900 metrekarelik apron bulunurken, kapalı mekan hangarlar ve ofis alanına ayrılıyor. Bu kısımda apronun hemen önünde 865 metrekarelik tamir hangarı, 1.672 metrekarelik konaklama hangarı ile bu iki bölümün arasında, Kaan Havacılık'a ait iki kattan oluşan ve VIP salonları ile havacılık firmasının ofis ve rezidanslarının olduğu bölüm yer alıyor.

- Kapalı alanın alt kotlarında ofis, yeme içme alanı ve kapalı araç parkı beş kata yayılıyor. İlk katta 2 bin metrekarelik ofis alanı ve yeme-içme kısımları bulunuyor.

- Kot farkı nedeniyle yukarıdan aşağıya ikinci kat 3.875 metrekare, üçüncü kat 4.700 metrekare olarak tasarlandı.

- En alttaki kapalı araç parkı ise 8.325 metrekare.

PATRONLAR TRAFİĞE TAKILMIYOR!

Türkiye'de birçok işadamının özel uçak ve helikopteri var. Koç Ailesi, Zorlu Holding'in patronu Ahmet Nazif Zorlu, Esas Holding'in ortağı Ali Sabancı, Ağaoğlu İnşaat'ın patronu Ali Ağaoğlu, Eczacıbaşı Holding'in patronu Bülent Eczacıbaşı, helikopter kullanan işadamlarının başını çekiyor.
Vatan