Genel

Kabataş-Bağcılar tramvay hattında 31 Ocak'tan itibaren aktarma kalkıyor!

Büyükşehir Belediyesi, Kabataş-Zeytinburnu- Bağcılar tramvay hattının 31 Ocak'ta aktarmasız hizmet vereceğini açıkladı...

Büyükşehir Belediyesi, Kabataş-Zeytinburnu- Bağcılar tramvay hattının 31 Ocak'ta aktarmasız hizmet vereceğini açıkladı. Açıklamaya göre, bu tarihe kadar Mehmet Akif, Merter, Güngören, Akıncılar, Soğanlı, Yavuz Selim, Güneştepe ve Bağcılar istasyonları düşük tabanlı araçlara uygun hale getirilecek. çalışmalar neticesinde halen aktarmalı sefer yapılan 14 kilometre uzunluğundaki ve 23 istasyondan oluşan Zeytinburnu-Kabataş ile 5.5 kilometre uzunluğunda olan ve 8 istasyondan oluşan Bağcılar-Zeytinburnu hatları birleştirilerek, toplamda 19.5 kilometre uzunluğunda 31 istasyondan oluşan kesintisiz hat hizmete sunulacak. Tramvay sayısı da 92'ye ulaşacak, seferler 2 ve 4 dakikalık aralıklarla yapılmaya başlanacak. 15-31 Ocak arasındaki çalışmalar 20.30-05.30 saatlerinde yapılacak. Yolcuların mağdur olmaması için 18-21 Ocak'ta Güngören-Bağcılar, 22-24 Ocak'ta da Bağcılar- Zeytinburnu arasında 10 otobüsle 21.00-00.00 saatlerinde taşımacılık yapılacak.
Sabah

Basında yer alan diğer haberler:

Tramvay istasyonları düşük tabanlı araçlara uygun hale getiriliyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ULAşžIM Aşž. tarafından, aKabataş-Bağcılar Tramvay Hattında kesintisiz olarak ulaşım sağlamak amacıyla alınan 37 adet %100 düşük tabanlı tramvay aracı ayı sonunda raylarla buluşacak. Bu çerçevede tramvay istasyonlar düşük tabanlı araçlara uygun hale getiriliyor.

15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arasında,  Zeytinburnu - Mehmet Akif - Merter - Güngören - Akıncılar - Soğanlı - Yavuzselim - Güneştepe - Bağcılar istasyonları düşük tabanlı araçlara uygun hale getirilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ULAşžIM Aşž. tarafından, artan yolcu talebini karşılamak ve Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattında kesintisiz olarak ulaşım sağlamak amacıyla alınan 37 adet %100 düşük tabanlı tramvay aracı Ocak ayı sonunda raylarla buluşacak.

Böylece halen aktarmalı sefer yapılan; 14 km. uzunluğunda, 23 istasyondan oluşan T1 Zeytinburnu-Kabataş Hattı ve 5.5 km. uzunluğunda, 8 istasyondan oluşan T2 Bağcılar-Zeytinburnu hatları birleştirilerek, toplamda 31 İstasyondan müteşekkil, kesintisiz bir hat İstanbulluların hizmetine sunulacak.

15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arası, 20:30-05:30 saat diliminde peron alçaltma çalışması var.

T1 Zeytinburnu-Kabataş ve T2 Bağcılar - Zeytinburnu hatlarının birleştirilmesi ve mevcut istasyonların düşük tabanlı araçlara uygun hale getirilmesi için 15 Ocak-31 Ocak 2011 tarihleri arasında 20:30-05:30 saatlerinde peron alçaltma çalışması yapılacaktır.

çalışma süresince otobüslerle ulaşım

Hattaki çalışmalar süresince 18-21 Ocak 2011 tarihlerinde Güngören-Bağcılar arasında 6 otobüsle, 22-24 Ocak 2011 tarihlerinde Bağcılar-Zeytinburnu arasında 10 otobüsle 21:00 “ 00:00 saatleri arasında taşımacılık yapılacaktır.

* Peron alçaltma çalışmasının tamamlanmasıyla birlikte Bağcılar- Zeytinburnu ile Zeytinburnu-Kabataş arası aktarmalı yapılan seferler, yeni araçlarla Bağcılar-Kabataş arasında 19.5 km.lik güzergah boyunca kesintisiz olarak sürdürülecektir.  

*  37 adet yeni tramvay aracıyla, halen 55 adet olan araç sayısı 92 adede ulaşacak.

* 5 ve 2,5 dakikalık aralıklarla yapılan seferler 4 ve 2 dakikalık aralıklarla yapılmaya başlanacak.

* Araçlar, düşük tabanlı olduğundan engelli yolcular, araçların içinde rahat hareket edebilecek.  

Seyahat süresi 6 dakika daha kısalacak

Kabataş-Bağcılar arası birleşmeden önce tek yönde sefer süresi 68 dakika iken   birleşmeden sonra tek önde 65 dakika olacak ve gidiş geliş hattında süre 6 daha kısalacaktır.

Birleşmeden sonra hat; 31 istasyonlu, 19.5 km ve kesintisiz:  

Kabataş - Fındıklı - Tophane - Karaköy - Eminönü - Sirkeci - Gülhane - Sultanahmet - çemberlitaş - Beyazıt - Laleli - Aksaray - Yusufpaşa - Haseki - Fındıkzade - çapa - Pazartekke - Topkapı - Cevizlibağ - Merkezefendi - Akşemsettin - Mithatpaşa  - Zeytinburnu - Mehmet Akif - Merter - Güngören - Akıncılar - Soğanlı - Yavuzselim - Güneştepe - Bağcılar olarak 31 istasyondan oluşacaktır.  

Araç Özellikleri

Yolcu ve sürücü bölümleri, klimalar ile iklimlendirildiğinden İstanbullular, mevsim şartlarından olumsuz etkilenmeyecek. Araç içinde yolcu hareket serbestliği açısından optimum koltuk yerleşimi tasarlandı. Araç tasarımında, İstanbul lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulandı.

Teknik Özellikler:

Toplam Cer (motor) gücü     600 kW

Maksimum Hız      70km/s

Minimum Acil frenleme ivmesi     2,8m/s

çarpışmada tampon dayanım yükü  40 ton

En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı

- Cer motorları (elektrikli tahrik motorları) hızlı tren teknolojisinde kullanılan motorlar olup, ilk defa İstanbul"da seri imalat olarak bu tramvayda kullanıldı.

- Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı.

- Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi.  

- Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem, ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir.  

- Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır. Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.
İBB