Kent Haberleri

Kabataş Martı Projesi'nde planlar değişti!

Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi Projesi, İBB tarafından revize edildi. Buna göre projede martı formunda tasarlanan iskele kaldırılmasına, klasik terminal binalar inşa edilmesine karar verildi.

İstanbul’da ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi Projesi’ İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından revize edildi.

Martı kalktı, klasik binalar geldi

Hürriyet Gazetesi'nden Fatma Aksu'nun haberine göre, Mimar Hakan Kıran’ın ‘martı’ formunda tasarladığı ve eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş döneminde çalışmalarına başlanan ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi Projesi’nde yeni düzenlemeye gidildi. Kamuoyunda ‘Martı Projesi' olarak bilinen projede deniz kısmı tamamlanırken, Anıtlar Kurulu yeraltı kısmıyla ilgili kazıların Müzeler Müdürlüğü ile yürütülmesini önerdi. Bu nedenle çalışmaların uzayacağı gerekçesiyle proje revize edildi. Yeni düzenleme kapsamında projeye adını veren ve ‘martı’ formunda tasarlanan iskele kaldırıldı. Bunun yerine Osmanlı tarihi ve geleneksel mimariden esinlenen klasik terminal binaları inşa edilecek.

Metroyla entegre

Revize edilen yeni projenin ilk etabında şehirlerarası bir adet terminal binası ve şehir hatları seferleri için iki iskele hizmet verecek. 2020 yılında tamamlanması planlanan ikinci etapta ise 20 bin metrekare meydanın altında iki katlı otopark inşa edilecek. Yeni transfer merkezi, vapur, deniz otobüsü ve motor seferleri, Kabataş – Mahmutbey Metro hattı, Taksim – Kabataş Füniküler hattı ve Kabataş – Bağcılar Tramvay hattı ve otobüs hatları ile entegre olacak. Proje bittiğinde deniz seferleri için üç adet terminal binası hizmete açılacak. Deniz ulaşımının daha fazla aksamaması için ilk olarak 700 metrekare büyüklüğünde geçici iskele binasının konstrüksiyon işleri tamamlanarak çatısı kapatıldı. Dış cephe kaplama ve çatı izolasyon işleri sürerken binanın elektrik ve mekanik tesisatları tamamlando. Yeni iskelenin turnikelerinin montalama işlemi başladı. Turnikelerin montajı 15 - 20 Şubat tarihleri arasında tamamlanacak. Projelerin sonuçlanmasıyla imalata geçilecek. 

Altyapı imalatları tamamlandı

Koruma Kurulu ile üniversitelerden yerli ve yabancı biliminsanlarının görüşü doğrultusunda hazırladıkları projenin iptal edilip edilmediği yönünde kendisine bir bilgi ulaşmadığını söyleyen Mimar Hakan Kıran, projenin ilk kez denizle karayı buluşturan insan odaklı bir proje olduğunu vurguladı.

 

Kıran, “Bizim projelerimiz teslim edildi, altyapı imalatları tamamlanıp Koruma Kurulu’nun son onayı doğrultusunda hafriyata başlama kısmına gelindi” dedi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eylül ayında proje alanında incelemelerde bulunduğunu hatırlatan Kıran şöyle devam etti: “Sayın Cumhurbaşkanımız projeyi inceleyip beğendiğini belirtmiş. Kara kısmında yeraltında planlanan otopark ve alışveriş birimlerinin günün ihtiyacı olduğu görüşünü dile getirip destek vermiş. Bu beni gerçekten çok mutlu etti. Yıllardır anlatamadığım bir konuydu. Proje aynı zamanda tarihi Dolmabahçe Sarayı önünde park eden, görüntü kirliliği oluşturup denizi kapatan tur otobüslerini de yeraltına alacak. O kargaşayı ortadan kaldıran bir proje. Şu anki iskeleler projenin bir parçası” diye konuştu.