Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın tünel çalışmaları tamam!
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın Kabataş’a uzanan ikinci kısmında da tünel çalışmaları bitti. Tüm tünellerinin tamamlanması nedeniyle 6 Kasım'da İBB Başkanı İmamoğlu’nun katılımıyla tören düzenlenecek...
Yapımı tam gaz devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı projesinde mutlu sona geliniyor. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında test sürüşleri devam eden hattın ikinci etabı olan Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki tünel kazı çalışmaları da bitti.
6 Kasım 2019 Çarşamba günü İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla, “Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı Tünellerinin Tamamlanması” sebebiyle tören düzenlenecek. Programda, Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki tünel çalışmasını tamamlayan TBM makinesi, hattın Fulya İstasyonu’ndaki şafttan çıkarılacak.
İBB'nin resmi internet sitesinde yer alan habere göre; Son teknolojiyle “tam otomatik sürücüsüz” olarak inşa edilen metro, 24,5 kilometre uzunluğunda ve 19 istasyondan oluşuyor. Bir saatte tek yönde 70 bin yolcu kapasitesine sahip metro hattının tamamının hizmete girmesiyle günde bir milyon yolcuya hizmet vermesi bekleniyor.
Raylı sistem hattı, Avrupa Yakası’nda yerleşim olarak yoğun nüfusa sahip Beyoğlu - Beşiktaş - Şişli - Kağıthane - Eyüp - Gaziosmanpaşa - Esenler – Bağcılar’ı (8 ilçe) birbirine bağlayacak.Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey (M7) Metro Hattı, 5 ayrı noktada diğer raylı sistemlere entegre olacak.
Entegrasyon noktaları ve hatlar şöyle;
- Kabataş İstasyonu’nda; Kabataş-Taksim Füniküler (F1) hattı ve Eminönü-Kabataş Tramvayı (T1) ile,
- Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Metro (M2) hattı ile,
- Karadeniz Mahallesi İstasyonunda Topkapı-Sultançiftliği (T4) hattı ile,
- Mahmutbey İstasyonunda Bağcılar (Kirazlı)-Başakşehir Metro (M3) hattı ile entegre edilecek.
İstanbul'daki yarım kalan metro hatları ne olacak?