Kabataş Transfer Merkezi, Büyükşehir Meclisi'nde onaylandı!
İstanbul Kabataş’ta şehir hatları, İDO, BUDO, Dentur iskeleleri ile Kız Kulesi Turistik İskelesi bulunduğu alan kaldırılıyor. Hakan Kıran'ın tasarladığı ‘Martı’ projesiyle Kabataş'a deniz doldurularak dev bir transfer merkezi yapılacak.
Kabataş İskelesi, Kabataş Taksim Füniküler Hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey Kabataş Metro Hattının entegre olacağı transfer merkezi için hazırlanan imar planları İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde CHP'lilerin muhalefeti ile 16 Mayıs'ta onaylandı. Projeye karşı çıkan CHP'li Meclis Üyesi Esin Hacıalioğlu, Kıyı Kanunu'na göre mecbur kalmadıkça denizin doldurulmasını gerektiğine dikkat çekerek “Kentin sorunlarına uzun vadeli çözüm getirmeyecek, trafiği daha arttıracak bir proje onaylandı. Raporda dolgu formu ve büyüklüğünde bazı değişiklikler yapıldığı belirtiliyor ama bilgi verilmiyor” dedi.
ARAÇ TRAFİĞİ YER ALTINA GİRİYOR
Haliç Metro Köprüsü'nün de mimarı olan Hakan Kıran'ın projesini çizdiği martı formundaki transfer merkezi ile 10 bin metrekarelik meydan yapılacak. Kabataş Fındıklı Molla Çelebi Camii'nin kuzey tarafındaki bahçe duvarı sınırı hizasından başlayacak martı kanat çırpan dev martı formundaki proje, Kabataş Bezmi Alem Valide Sultan Camii'ne bitişik Kabataş Balıkçı barınağını da içerisine alacak şekilde yapılacak. Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki araç trafiği yer altına alınacak ve meydanın zemin altında dükkanlar, sergi ve müze salonları ile otopark ve metro bağlantısı olacak. Transfer merkezi şu an Şehir Hatları, İdo, Budo, Dentur iskeleleri ile Kız Kulesi Turistik İskelesi ve İstanbul Turistik Yüzer Tesis İşletme Derneği'nin bulunduğu alana yapılacak.
Sözcü
Haber Tünaydın Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Kabataş İskelesi'nin kaldırılıp yerine başka bir projenin hayata geçirileceği iddiası üzerine "İstanbul Kent Savunması" iskelenin önünde basın açıklaması yaptı.
Grup adına basın açıklaması yapan Ezgi Öz Baysal, hayata geçirilecek olan Kabataş Martı Projesi'nin vatandaşın hayatını felce uğratacağını savunarak, "Kabataş İstanbul'un en önemli ulaşım merkezlerinden biri. Her gün on binlerce insanın kullandığı, deniz ulaşımının, raylı sistemlerin, toplu taşıma araçların birbirine bağlandığı önemli bir aktarım merkezidir." dedi.
Martı Projesi için yapılan imar planı değişikliğinin muhalefet partisinin itirazlarına karşın İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisinde kabul edildiği aktaran Baysal, şunları kaydetti: "Aldığımız duyumlar inşaatın bayramdan sonra başlayacağı yönünde. Ancak hala bir resmi açıklama duymuş değiliz. Projenin, askıya çıkartılarak halkın ilgisine sunulması, ilgili koruma kurulundan ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığından onaylanması gerekirdi. Olması gereken süreç üzerinden ilerlemesi şöyle dursun daha gerekli onaylar bile alınmadan, iskeleleri işleten firmalar tarafından, deniz ulaşımının başka semtlere kaydırılacağı söylenmektedir. Yapılanlar tam bir kanunsuzluk örneği olmakla kalmayıp, projenin oldu bittiye getirilmeye çalışıldığını göstermektedir. Aktarma merkezi adı altında deniz doldurulacak, tarihi siluete aykırı şekilde Dolmabahçe Camisinden Fındıklı Molla Çelebi Camisine kadar olan alanda kanat açmış martı şeklinde devasa bir bina yapılacaktır." Grup açıklamanın ardından dağıldı.
Deniz doldurulacak
İstanbul Kabataş'ta şehir hatları, İDO, BUDO, Dentur iskeleleri ile Kız Kulesi Turistik İskelesi bulunduğu alan kaldırılıyor. Başkan Kadir Topbaş'ın mimar arkadaşı Hakan Kıran'ın tasarladığı 'Martı' projesiyle Kabataş'a deniz doldurularak dev bir transfer merkezi yapılacak. Kabataş İskelesi. Kabataş Taksim Füniküler Hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey Kabataş Metro Hattının entegre olacağı transfer merkezi için hazırlanan imar planları İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde CHP'lilerin muhalefeti ile 16 Mayıs'ta onaylandı.
Tünaydın
Haber Özgür Gündem Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Kabataş’ta denizi doldurup, trafiği yeraltına alarak, martı şeklinde transfer merkezi yapılmasını öngören ve geçtiğimiz ay “Kabataş Martı Projesi” olarak gündeme gelen proje yeniden gündemde. Kabataş iskelesinden motor seferleri yapan firmanın yolcularına “inşaat sürecinde seferlerin nereye yönlendirilmesini” tercih ettikleriyle ilgili anket yapmaya başlaması ve 17 Haziran’da ilk çalışmaların başlayacağı söylentileri İstanbulluları rahatsız etmeye başladı. Yurttaşların bilgi edinme yasası doğrultusunda İBB’ye yaptığı başvurulara belediyeden cevap gelmezken, yaşam alanı savunucuları projenin Kabataş’ın tarihi siluetini bozacağı görüşünde.
Beyoğlu Kent Savunması aktivisti Deniz Özgür, Kabataş’ın on binlerce insanın kullandığı çok merkezli bir ulaşım noktası olduğunu ve yapılacak olası bir inşaatın ulaşım açısından da olumsuz sonuçları olacağını söyledi. Özgür, Büyükşehir Belediyesinin ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığının projeyi “oldu bittiye” getirmek istediğini belirtti. Özgür, projenin Büyükşehir Belediyesi’nin 13 Mayıs tarihli toplantısında onaylandığını söyledi. “Bu projeyle Kabataş bölgesinde yer alan Kadıköy vapur iskeleleri, otobüs durakları, T1 Bağcılar Kabataş tramvay hattı, Taksim-Kabataş füniküler hattı uzun süre kapalı kalacak” söyleyen Özgür Meslek örgütleri ve semt dernekleri olarak ulaşımı olumsuz etkileyecek ve İstanbul’un tarihi siluetini bozacak projeye karşı dava açacağız” dedi.
Meslek örgütleri, doğa ve kent dernekleri olarak “Martı” benzeri projelerle mücadelede karşılaştıkları bir başka sorunun ise hukuki süreç devam ederken projelerin başlaması ve devam ettirilmesi olduğuna dikkat çeken Özgür, “Haklılığımızı sadece hukuki gerekçelerden almıyoruz buranın gerçek sahipleri olduğumuz için dayandığımız meşru bir zemin var. Her zaman semtimiz Kabataş’ta olacağız. Kent dernekleri olarak etkin bir uyarı çalışması yapağız halka ve ilgili makamlara” diye konuştu.
Özgür Gündem
Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Geçen ay, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kabataş Vapur İskelesi'nin yerine yaptıracağı martı projesinin detayları elimize ulaşmıştı. Hakan Kıran imzası taşıyan proje martıdan esinlenerek tasarlanmış. Sanki İstanbul'un en önemli tarihi eserlerinden bir olan Dolmabahçe Sarayı'nın hemen yanı başında değilmiş gibi, proje oldukça modern bir tasarım anlayışıyla geliştirilmiş. Projenin ne zaman hayata geçirileceği ve inşaat aşamasındayken vapur ulaşımının nasıl olacağı konusu ise hâlâ muallak.
Konuyla ilgili İBB'yi arayan vatandaşlara verilen cevap şu; "belli değil". İstanbullular için hayati bir noktada konumlanan ve İstanbul trafiğine can simidi olan bu iskelenin yapım aşamasında bir alternatife güzergâh belirlenmemesi binlerce kişiyede ilgilendiriyor. Bu sorulara cevap bulmak için cuma günü Kabataş'ta toplanan bir grup vatandaş, sorularını pankartlarla sorarak açıklama istediklerini belirttiler.
Cumhuriyet