Kabataş Transfer Merkezi inşaatı ertelendi!
Yarın başlayacağı açıklanan martı formundaki ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı’ ertelendi. ‘Martı Projesi’ olarak duyurulan martı formundaki projenin çalışmaları bir hafta ertelendi.
Yarın başlayacağı açıklanan martı formundaki ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı’ ertelendi
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi, Kabataş sahilinde deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre edecek modern bir transfer merkezi yapılmasını öngören 5 binlik ve binlik imar planlarını mayıs ayı toplantılarının son birleşiminde onaylamış, 28 Temmuz itibarıyla da ‘Martı Projesi’ olarak duyurulan martı formundaki projenin çalışmalarının başlayacağı açıklanmıştı. İlk günden bu yana büyük ses getiren proje 15 Temmuz darbe girişimi nedeniyle ülkenin içinde bulunduğu olağanüstü halden dolayı bir hafta ertelendi. En az bir yıl sürmesi öngörülen çalışma süresince deniz ulaşımı başka iskelelerden sağlanacak, Dolmabahçe- Fındıklı trafiği yeraltına alınacak. Otobüs ve tramvay ulaşımı ise Fındıklı’ya kadar olacak.
Kabataş Transfer Merkezi inşaatı başlıyor!
İnşaat tüm anıt eserler ve ağaçlar korunarak, Arkeoloji Müzesi denetiminde gerçekleştirilecek. En az bir yıl sürecek çalışmalar kapsamında Kabataş Meydanı’nda raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı entegre olacak. 83 bin metrekarelik bir alanda yayalaştırılmış yeni bir meydan düzenlemesini de içeren proje ile vapur, deniz otobüsü ve motor iskeleleri yenilenecek. Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafik yeraltına alınırken, meydan altında müze, sergi salonları ve otopark da olacak.
RAYLI SİSTEMLER ENTEGRE OLACAK
Kabataş’tan başlayan Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy üzerinden Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a kadar uzanacak metro hatları Kabataş’ta entegre olacak. Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Proje ihalesi yapılan 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak. Proje ihalesi yapılan 18.4 kilometrelik Sarıyer- Beşiktaş Metrosu Kabataş’a uzanacak. Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri ile Kabataş’a entegrasyonu da devam edecek.
Kabataş’taki vapur motor ve deniz otobüsü iskeleleri çalışma süresince bu iskelelerden gerçekleştirilecek:
ŞEHİR HATLARI: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi’nden,
İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
DENTUR: Kabataş- Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden,
BUDO: Kabataş-Bursa seferleri eski Karaköy İDO İskelesi’nden sağlanacak.
Habertürk