Kaçak elektrik şikayeti nereye yapılır?
Kaçak elektrik şikayetinin nereye ve nasıl yapılması gerektiğine ilişkin esaslar, elektrik piyasası tüketici hizmetleri yönetmeliği kapsamında yer alıyor. Peki, kaçak elektrik şikayeti nereye yapılır? Nasıl yapılır?
Kaçak elektrik şikayeti nereye yapılır?
Kaçak elektrik şikayetinin nereye ve nasıl yapılması gerektiğine ilişkin esaslar, elektrik piyasası tüketici hizmetleri yönetmeliği kapsamında yer alıyor. Peki, kaçak elektrik şikayeti nereye yapılır?
Yönetmelik gereğince arıza bildirimleri ile kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanım ihbarları şahsen, telefonla veya internet aracılığıyla yapılabilir. Bunların dışındaki başvurular, ilgili tüzel kişinin tüketici hizmetleri merkezine internet aracılığıyla veya yazılı olarak yapılır.
Tüketici hizmetleri merkezi tarafından kaydedilen başvurular, onbeş iş günü içerisinde sonuçlandırılarak öngörülen işlem, başvuru sahibinin talebine uygun olarak; telefon veya internet aracılığıyla ya da yazılı olarak bildirilir.
Tüketici hizmetleri merkezine yapılan başvuruya ilişkin olarak, ilgili tüzel kişi tarafından öngörülen işlem hakkında başvuru sahibi ile ilgili tüzel kişi arasında bir anlaşmazlığın söz konusu olması halinde; başvuru sahibi tarafından Kuruma, ancak öngörülen işlemin ilgili mevzuata aykırılık teşkil ettiği iddiasıyla başvurulabilir. Kurum, gerekli gördüğü hallerde inceleme yapar veya yaptırır.
Kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanımına ilişkin ihbarları yapan kişilerin kimlikleri gizli tutulur.
Tüketici hizmetleri merkezine ulaşan tüm başvuru, ihbar ve şikâyetlerin; ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, ilgili tüzel kişiler tarafından kayıt altına alınmak suretiyle raporlanması zorunludur.
Kaçak elektrik ihbarı..
www.bedas.com.tr web sayfasında bulunan Kaçak İhbar butonu üzerinden kaçak elektrik ihbarı yapılabileceği gibi ALO 186 BEDAŞ Çağrı Merkezi numarasını arayarak kaçak elektrik kullanımı ile ilgili ihbarda bulunabilirsiniz.
Elektrik piyasası tüketici hizmetleri yönetmeliği!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com