Genel

Kadem Ekşi 3. köprü çalışmalarını inceledi!

AK Parti Maltepe Belediye Başkan A. Adayı Kadem Ekşi, Genel başkan yardımcılığı yaptığı olduğu Mimar ve Mühendisler Grubu’nun düzenlediği ; “3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu”nun incelendiği teknik geziye katıldı...

AK Parti Maltepe Belediye Başkan A. Adayı Kadem Ekşi, Genel başkan yardımcılığı yaptığı olduğu Mimar ve Mühendisler Grubu’nun düzenlediği ; “3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu”nun  incelendiği teknik geziye katıldı. 3. Köprü’nün Garipçe Köyü’ndeki şantiyesini gezen Ekşi, köprünün yapım aşamasında gerçekleştirilen çalışmalar ve genel özellikleri hakkında ICA yetkililerinden bilgi aldı. 


Ekşi, mühendis gözüyle üçüncü köprüyü değerlendirdi 


Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün teknik bilgilerini alarak, yetkililerden mühendistiki testlerle ilgili bilgiler alan Ekşi; “3. Havalimanı’nın da yapılmasıyla birlikte bu projenin misyonu daha da artacaktır; fakat gerçekleştirdiğimiz incelemeler doğrultusunda projenin her anlamda eksiksiz olduğunu görmekteyiz. Ayrıca depreme ve rüzgara dayanıklılık özelliği ile yük taşımacılığının da yapılmasına rağmen ne kadar güvenli bir köprü olacağını görmüş olduk. Aldığımız bilgiler ve yaptığımız incelemeler doğrultusunda köprünün deprem ve rüzgar yükü esasına göre tasarlandığını; belirtildiği gibi 2 bin 475 yıl olası bir depreme karşı stabil halde kalabilecek özellikte olduğunu mühendisler olarak gördük.” Dedi.


“Bu proje Zümrüdü Anka Projesidir”


Şantiye gezisi öncesinde 414 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu ile 1408 metrelik Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün fiziki  ve teknik özelliklerinin anlatıldığı toplantıya katılan Ekşi, Türkiye ve İstanbul adına büyük önem taşıyan bu proje hakkında sorduğu sorular ışığında bilgi aldı. Projeyi yerinde inceledikten sonra mühendis gözüyle açıklama yapan Ekşi; “1408 metre uzunluğu ve 59 metrelik genişliğiyle Yavuz Sultan Selim Köprüsü ülkemiz ve İstanbul için vizyonu yüksek; büyüme ve kalkınma refleksleri adına önemli bir projedir. Bu köprü tasarımı, dört gidiş dört geliş olmak üzere sekiz şerit araç yolu ve iki şerit raylı sistem hattıyla, ortalama 320 metrelik kuleleriyle dünyada bir ilk olma özeliğini taşıyor. 2015 yılında bitirilmesi planlanan proje ile birlikte ulaşımın İstanbul’un kuzey aksına da kaydırılmasıyla birlikte İstanbul trafiğinde büyük rahatlamalar olacak. Özellikle ağır taşıt trafiğinin tamamı 3. Köprüye alınmasıyla birlikte küçük taşıtlar sınıfına giren araçların trafik hareketliliği hızlandırılmış olacak. İnşallah proje bittiğinde bu rahatlamayı Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinde bizzat göreceğiz. Yeşilin ve doğanın en az zayiata uğratıldığı proje, aynı zamanda yeniden en fazla ağaçlandırmanın yapıldığı bir proje olarak dikkat çekiyor. İstanbul’un kuzey aksına yapılan karayolu projedeki kavşak, viyadük ve yeşili de içinde barındıran ekolojik köprü çalışmalarının da gayet başarılı olduğunu görüyoruz.” diye konuştu.



Önce Vatan