Sektörel

Kadıköy-Kartal Metro hattında konut fiyatları yükselişte!

İstanbul'da gayrimenkul fiyatları Avrupa Yakası'nda her dönem Anadolu Yakası'na göre yüksek oldu. Ancak bu ezber Kartal-Kadıköy metrosunun 2012'de açılmasıyla bozuldu. Metronun açılmasından sonra Kartal ile Kadıköy arasında konut fiyatları yükselişe geçti

İstanbul'da gayrimenkul fiyatları Avrupa Yakası'nda her dönem Anadolu Yakası'na göre yüksek oldu. Ancak bu ezber Kartal-Kadıköy metrosunun 2012'de açılmasıyla bozuldu. Metronun açılmasından sonra Kartal ile Kadıköy arasında konut fiyatları yükselişe geçti. Bu süreçte Kartal'da konut fiyatları yüzde 100'ün üzerinde arttı. Küçükyalı, Bostancı, Maltepe ve Acıbadem'de de hızlı artışlar görüldü. 


İstanbul'un Avrupa Yakası, gayrimenkul fiyatları bakımından her dönem Anadolu Yakası'na göre daha fazla prim yapmasıyla öne çıkmıştır. Ancak Kartal-Kadıköy metro hattının 2012 yılında devreye alınması bu yapı Anadolu Yakası'nın lehine bozuldu. Çünkü metronun açılmasından itibaren hat üzerinde yer alan Kartal, Maltepe, Küçükyalı, Bostancı, Kozyatağı, Acıbadem ve Kadıköy semtleri geçmişte hiç olmadığı kadar değer kazandı. Hattın önümüzdeki dönemde yeni ulaşım projeleriyle entegre edilmesiyle fiyat artışının devam etmesi bekleniyor. 


Metronun devreye girmesiyle birlikte en çok yükseliş Kartal, Küçükyalı, Bostancı, Maltepe ve Acıbadem'de gerçekleşti. Eva Gayrimenkul Değerleme Markalı Konut Projeleri Sektör Raporu'na göre, Kartal'da konut metrekare fiyatları 2011'de bin 600 ile 5 bin TL arasındayken 2016'da 3 bin 600 ile 13 bin TL arasına yükseldi. Yani konut fiyatlarında yüzde 100'ün üzerinde bir artış oldu. Fiyatlar aynı dönemde Küçükyalı-Bostancı'da 2 bin 600-3 bin TL arasından 4 bin-7 bin TL arasına, Maltepe'de bin 700-6 bin TL arasından 2 bin 800-9 bin 500 TL arasına, Acıbadem'de 3 bin 800-6 bin 500 TL arasından 4 bin 90012 bin TL arasına çıktı. 


Metro güzergahında yer alıp da fiyattan değişmeyen tek semt Göztepe oldu. Bunda bölgedeki fiyatların daha önce de yüksek olmasının etkili olduğu vurgulanıyor. 


CANSEL TURGUT YAZICI (Eva Gayrimenkul Değerleme GM): 




"Hattın cazibesi devam edecek" 


"Kartal-Kadıköy metrosunun diğer ulaşım hatlarıyla bağlantısı arttıkça bölgede yerleşim talebi de artacaktır. Talep artışı da markalı konut yatırımcılarının hat üzerinde yer alan bölgelere olan ilgisini arttıracaktır. Böylece metro güzergahında yer alan bölgelerin cazibesinin de devam edeceğini düşünüyoruz." 


METRO DEĞER KATTI 

Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, Kartal-Kadıköy metrosunun güzergahının açıklanmasıyla bu güzergah üzerindeki konutların metrekare fiyatlarının yükselmeye başladığını söylüyor. Yazıcı, 2012 yılında metronun hizmete girmesiyle ise hat üzerindeki gayrimenküllerin fiyatlarında yaşanan yükselişin bölgeye göre değişmekle birlikte yüzde 1555 arasında seyrettiğini söylüyor. Cansel Turgut Yazıcı, yeni ulaşım projelerinin geçtiği hatlar üzerinde ve çevrelerinde gayrimenkul fiyatlarını oldukça yükselttiğini belirtiyor. Yazıcı, metronun diğer ulaşım hatları ile olan bağlantısı arttıkça bölgede yerleşim talebinin de artacağını, bu durumun da markalı konut yatırımcılarının aksta yer alan bölgelere olan ilgisini yükselteceğini vurguluyor. 


Kartal'da projeler üreten Mesa'nın yönetim kurulu başkanı Erhan Boysanoğlu da, Kartal'ın deniz manzarasının yanı sıra son yıllarda devreye alınan metro hattı ile değer kazandığını vurguluyor. Boysanoğlu, ulaşım projelerinin bölgelerin gelişimine sağladıkları katkının, bu hatlar üzerinde konumlanan bölgelerdeki konutların metrekare fiyatlarında yaşanan değişimle gözlemlenebildiğine işaret ediyor. Boysanoğlu, ulaşım projelerinin gelişmesiyle ulaşımı kolaylaşan bölgelerdeki dönüşüm çalışmalarının da hız kazandığını söylüyor. 


ÖMER DERBAZLAR (Birleşik Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat YKÜ): 




"Anadolu Yakası yükselişte" 


"Anadolu Yakası, ulaşım projelerinin hayata geçmesiyle yükselişe geçti. Yatırımcılarda doğru bir yatırım için Anadolu Yakası'nı tercih etmeye başladılar. Park Residences Cadde, Anadolu Yakası'nın en değerli kıyı şeridinde konumlanmasıyla ilgi görmeye devam ediyor. İstanbul'un Anadolu Yakası, Avrupa Yakası'na göre daha mütevazı, özgün ve modern olarak orijinalliğini her zaman koruyacaktır."


ULUSLARARASI ŞİRKET İLGİSİ 


Son yıllarda Koç Holding, Vakko, Unilever, Estee Lauder, Huaevvi, Philips, Ülker, TNT, Siemens, Sony, Renault Mais, Procter & Gamble ve Philip Moris gibi uluslararası şirketler Ümraniye, Kavacık, Kozyatağı hattındaki plazalara taşındı. Avrupa Yakası'ndaki şirketlerden bir kısmının daha merkezini altyapı ve ulaşım kolaylıkları nedeniyle Anadolu Yakası'na taşıması bekleniyor. 


Kadıköy-Kartal metrosu, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattı ve bu yıl tamamlanması planlanan Marmaray Tuzla hat uzatması ile ulaşım Avrupa Yakası'na göre daha kolaylaşmış oluyor. 

2019 planlan arasında bulunan Tuzla-Sabiha Gökçen metro hattı ile İzmit Körfez Köprüsü sayesinde Anadolu ile  İstanbul arasındaki bağlantı da güçlenecek. Sabiha Gökçen Havalimanı'na da TEM otoyolu bağlantısı ile ulaşım kolaylıkla sağlanıyor. Marmaray'ın tamamlanması, yapılacak ikinci tüp geçit, Üçüncü Köprü ve metrobüs hattının gelişmesi gibi etkenler gelecek yıllarda iki yaka arasında ulaşımı ve erişimi kolaylaştıracak. özellikle çocuklu aileler için Anadolu Yakası'nın cazibesinin önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. 


BAŞKA YATIRIMLARI TETİKLİYOR 


Bu arada Anadolu Yakası'nda Sultanbeyli-Taşdelen-Sancaktepe bölgeleri de gelişimini hızla sürdürüyor. Bunun ön önemli gerekçelerinden birini metro yatırımları oluşturuyor. Metronun projelendirilmesi ile birlikte Sancaktepe bölgesi aynı zamanda eğitim projelerinin de Anadolu Yakası'ndaki merkezlerinden biri haline geldi. Bölgede, çeşidi üniversite ve özel okulların devreye alındığı görülüyor. 


Remax/Eksen Gaynmenkul Satış Danışmanı Nüket Doğan, Sultanbeyli Taşdelen-Sancaktepe bölgesinin öneminin zaman içerisinde daha da artacağını belirtiyor. Doğan, "2016 yılının son çeyreğinde açılması planlanan Üsküdar-Çekmeköy metrosu güzergahındaki yerlerde önemli değer artışları yaşanıyor. Sancaktepe'de metro projesinin adının duyulmasından sonra fiyatlar yükselişe geçti" diye konuşuyor. 


İNANÇ KABADAYI (Ege Yapı YKB): 


"Ulaşım her yeri besliyor" 



"Anadolu Yakası'nda Kadıköy-Kartal hattı üzerine yapılan metro daha önce ön plana çıkmayan kimi bölgeleri öne çıkardı. Bunlardan biri de Kartal, İstanbul'un eski sayfiye alanı olan Kartal, ulaşımının kolaylaşmasıyla birlikte şehir merkezine yakınlaştı. Bu durum bölgenin değerlenmesini sağladı. Bu da ulaşım projelerinin bölgeleri beslediğini gösteriyor."


Ekonomist




Haber İstiklal Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Kartal- Kadıköy metro hattının hizmete girmesiyle bölgede konut fiyatları arttı. Bu süreçte Kartal'da konut fiyatları yüzde 100'ün üzerinde yükseliş gösterdi. Küçükyalı, Bostancı, Maltepe ve Acıbadem'de de hızlı artışlar göze çarptı. 


Rapora göre Kartal'da konut metrekare fiyatları 2011 yılında, bin 600 ile 5 bin lira arasındayken 2016'da 3 bin 600 ile 13 bin lira arasına yükseldi. Yani konut fiyatlarında yüzde 100'ün üzerinde bir artış oldu. Fiyatlar aynı dönemde Küçükyalı-Bostancı'da 2 bin 600-3 bin lira iken 4 bin-7 bin lira arasına, Maltepe'de bin 700-6 bin liradan 2 bin 800-9 bin 500 liraya. Acıbadem'de 3 bin 800-6 bin 500 liradan 4 bin liraya yükseldi. 


Metro güzergahında yer alan ancak fiyatı değişmeyen tek semt Göztepe oldu. Bölgedeki fiyatlar metronun hizmete girmesinden daha önce de yüksek olduğu için fazla artış gözlenmiyor. 


Metronun açılmasından itibaren hat üzerinde yer alan Kartal, Maltepe, Küçükyalı, Bostancı, Kozyatağı, Acıbadem ve Kadıköy semtleri geçmişte hiç olmadığı kadar değer kazanarak yatırımcının ilgi odağı oldu. Hattın önümüzdeki dönemde yeni ulaşım projeleriyle entegre edilmesiyle fiyat artışının devam edileceği öngörülüyor. 


Metronun devreye girmesiyle birlikte en çok yükseliş Kartal, Küçükyalı, Bostancı, Maltepe ve Acıbadem'de ortaya çıkıyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Markalı Konut Projeleri Sektör Raporu'na göre, Kartal'da konut metrekare fiyatları açıklandı. 


İstiklal Gazetesi