Arsa ve Arazi

Kadıköy-Kartal metrosu için en düşük teklif Makyol-Astaldi`den

4 yılda teslim edilmesi planlanan Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı'na en düşük teklifi 751.2 milyon Euro'yla Astaldi-Makyol-Gülermak Konsorsiyumu verdi. Projenin detaylarını okumak için tıklayın!



Projeyle 5 bin kişi iş bulacak Kadıköy-Kartal arasına yapılacak metronun 'makyaj'ı için açılan ihalede en düşük teklif Astaldi-Makyol-Gülermak Konsorsiyumu'ndan geldi. 21.7 kilometrelik hattın elektrik, altyapı ve istasyonların düzenlenmesi işi için konsorsiyum 751.2 milyon Euro (yaklaşık 1.3 milyar YTL) teklif etti. Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektro-Mekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri ihalesi açık ihale usulüyle 14 Ocak'ta yapıldı. Proje yaklaşık 21.7 kilometrelik çift hatlı ve üzerinde 16 adet yolcu istasyonlu metro inşaatını kapsıyor. İhalenin teslim tarihi yer tesliminden itibaren bin 460 (4 yıl) takvim günü olarak belirtildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Müdürlüğü'nün açtığı ihaleye 3 konsorsiyum katıldı. İhaleye Astaldi-Makyol-Gülermak Konsorsiyumu 751.2 milyon Euro ile en düşük teklifi verdi. Katılımcılardan Alarko-Ohl Konsorsiyumu 753 milyon Euro, Doğuş-Yapı Merkez-Yüksel İnşaat-Siemens AG-Siemens AŞ Konsorsiyumu ise 779.9 milyon Euro teklif verdi. İhaleye en düşük teklifi veren Makyol'un CEO'su Adnan Çebi, finansman için West Deutsche Landesbank'tan (WDL) 1 milyar Euro'luk kredi taahhüdü aldıklarını belirtti. Konsorsiyumun lokomotifinin İtalyan Astaldi olduğunu kaydeden Çebi, grupta Astaldi'nin yüzde 42, Makyol'un yüzde 41.33, Gülermak'ın da yüzde 16. 77 hissesi bulunduğunu belirtti.


Projeyle 5 bin kişi iş bulacak


Metro ihalesine 3 aydır çalıştıklarını ifade eden Çebi, projeyi geliştirmek için 1- 1.5 milyon dolar harcadıklarını vurguladı. Çebi, proje sayesinde 5 bin kişinin istihdam edileceğini, ihalenin 15 gün içinde onaylanmasını beklediklerini kaydetti. Metro hattının 2. safhasından sonra metronun Sabiha Gökçen Havalimanı'na bağlanacağının altını çizen Çebi, bu hattın uzunluğunun 3.5 kilometre olacağını belirtti. İhaleye en düşük teklifi verdikleri için mutlu olduklarını belirten Çebi, ihaleye teklif verirken yabancı şirketlerden çekindiklerini ifade etti. Çebi, "Bu kadar az bir farkla kazanmayı düşünmüyorduk. En azından 10-15 milyon Euroluk bir fark bekliyorduk. Astaldi firması uzun zamandan beri Türkiye'de faaliyet gösteren bir firma. Türkiye pazarını iyi tanıyor. Düşük teklif verme açısından deneyimli" dedi. İhale şartnamesinde: "Elektro-Mekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma Kapsamı ise tüm istasyonların ve tüm hattın, ince işleri, çevre düzenlemeleri, 2 yıllık yedek parça ve sarf malzemeleri ile özel alet ve teçhizatların temini, iş başında ve yurtdışında eğitim verilmesidir" ibaresi bulunuyor.


695 bin metreküp beton kullanılacak


* Hat uzunluğu: 21.7 kilometre


* İstasyon sayısı: 16


* Bitirilme süresi: 4 yıl


* Kullanılacak beton: 695 bin metreküp


* Kullanılacak tünel kalıbı: 656 bin metreküp


* Yürüyen merdiven sayısı: 270


* Asansör sayısı: 59


FATİH ATALAY