Kadınlar komşusu da yeniledi diye mutfak yeniliyor
Büyük projelerin mutfak tedarikçisi Domsan'ın patronu Kürklü: "Kadın müşterilerin yüzde 15'i komşusu da yeniledi diye mutfak almaya gelir"
Konut projelerinde pazarlamanın en önemli kozlarından biri de mutfak. Öyle ki tüketici için evin bu bölümü, projenin kalitesi ile doğru orantılı. Bugüne kadar Soyak'tan Öztaş İnşaat'a kadar pek çok önemli firmanın büyük ölçekli projesine mutfak veren Domsan'ın Yönetim Kurulu Başkanı Fahrettin Kürklü de bu görüşü doğruluyor ve mutfakta kalitenin önemine dikkat çekiyor. Son dönemde 'sade modelleri aksesuarlarla zenginleştirme' trendinin yaygın olduğunu söyleyen Kürklü rengarenk mutfakların ise daha çok 'vitrin malzemesi' olarak kaldığını belirtiyor. Kürklü, "Müşterimiz olan kadınların yüzde 10-15'i komşusu da değiştirdiği için mutfağını yenilemeye geliyor" diyor.
Satışların yüzde 70'i projelere yapılıyor
* Konut projelerinin tedarikçilerinden biri de Domsan. 2005'teki hareketlilikten sonra işleriniz nasıl değişti?
Pazarda bir açılma ve genişleme oldu tabii. Türkiye'de yıllık 750 bin civarında mutfak satılıyor. Bunlar bizim ancak takip edebildiklerimiz ve sadece yüzde 20'si markalı. Diğerleri ise kontrol edilemiyor. Çalışmalarımızı yüzdesel olarak ifade edersek, satışımızın yüzde 70'i konut projelerine gerçekleşiyor. Geri kalan yüzde 30'luk bölümü ise perakende olarak bayilerimiz tarafından ve mağazalarımızda satılıyor.
* Bugüne dek hangi inşaat firmaları ile çalıştınız?
Çalıştığımız en önemli firmaların başında Soyak gelir. Yine markalı konutlardan Avrupa Konutları, Konya'daki Yeni Yol Konakları, Neveser Taşdelen Konakları gibi pek çok projeye mutfak verdik. Ayrıca; Ankara Eryaman'da önemli projeler yapıyoruz. Bunlar yurtiçindeki çalışmalar. Yurtdışında ise Katar'da bir projeyi yeni tamamladık. Bu firmanın sahipleri, Katar'ın ilk 5 yatırımcı ailesinden biri. Çok başarılı olduk. Birlikte birtakım yatırımlar da yapacağız. Bir showroom açılacak mesela.