Eğitim

Kadir Topbaş; "3. Köprü ulusal boyutta geçiş güzergahı olacak"

Topbaş üçüncü köprüyle ilgili olarak, "Çalışmalar halen sürüyor. Güzergahın net olmadığını geçmişte de söyledim. Maalesef bu ülkede bir tarafta hizmet yapanlar, diğer tarafta da engelleyenler var" dedi  

İBB'den alınan bilgiye göre İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. Köprü'nün Hükümetin ulusal boyutta düşündüğü bir geçiş güzergahı olacağını belirten Başkan Topbaş, "Çalışmalar halen sürüyor. Güzergahın net olmadığını geçmişte de söyledim. Maalesef bu ülkede bir tarafta hizmet yapanlar, diğer tarafta da engelleyenler var" dedi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Boğaz'ndan Haliç'e su akışını sağlayacak tünelin kazısını yapacak TBM makinesinin şafta indirilmesi töreninin ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. Köprü'nün Ulaştırma Bakanlığı ile Hükümetin ulusal boyutta düşündüğü bir geçiş köprüsü olduğunu belirten Başkan Kadir Topbaş, "Konuyla ilgili çalışmalar halen sürüyor. Ben geçmişteki ifadelerimde de bu güzergahın net olmadığını söyledim. Güzergah değişir, farklı hale gelir. 5 yer daha önce tespit edilmişti. Bunun değerlendirmeleri yapılır" dedi.

Köprüyle ilgili resmi kurumlardan ve sivil toplum kuruluşlarından görüş almaya devam ettiklerini vurgulayan Başkan Topbaş, "Bu görüşlerin değerlendirmesi mutlaka yapılacaktır. Sayın Başbakanımız bu konuda çok hassas ve doğru şartlarda doğru yerde bu işi gerçekleştirecektir. Böyle bir ihtiyaç var, bu ihtiyacı en rantabl şekilde düzenlemek gerekir" diye konuştu.

"1 ve 2. köprülere de karşı çıkanlar oldu..."

Türkiye'de hizmet yapanlarla iş yapanı engellemeye çalışanların olduğuna dikkat çeken Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; "Maalesef hep böyle oldu. 1. Köprü'ye karşı çıkıldı. Karşı çıkanlar halen o köprüyü kullanıyor. 2. Köprü'ye karşı çıkıldı Yine onu kullanıyorlar. Bu karşı çıkmalar olacaktır, ama arzu ettiğimiz şu; Gerçekten doğru ve katılımcı, destek verici adımlarla doğruların bulunmasına yardımcı olacak ifadeler kullanılması lazım. Bazı hocalarımız var isim vermeyeceğim. Bu hocalarımız geçmişte Sayın Başbakanımızın belediye başkanlığı sırasında 1996'da İstanbul'un 3030 sayılı yasa dönemindeki Ulaşım Master Planı'nı yaptılar, O planlar birkaç yıl sonra çöktü. Öngörüleri tutmadı. Bunu kendileri de biliyor. Bu bilim adamlarının bugün söylediklerine nasıl itibar edeceğiz, onu düşünmek lazım. Ama yine de bize doğruyu gösterecek her türlü yapıcı tenkitlere her zaman açığız. Öte yandan, muhalefet olsun diye muhalefet yapanların, bu çalışmanın ardında rant bekleyenlerin İstanbul'u yönettiği dönemde şehrin ranta dönüştüğünü yaşayarak gören birisiyim. Hep karşılarındakini kendileri gibi zannediyorlar. Değerlendirmelerini de buna göre yapıyorlar. Bu gayet normal, çünkü işleri bu. Bizim 5 İstanbul'a, Hükümetimizin 7 yılda Türkiye'ye kattıkları ortada. Bunu vatandaşımız zaten değerlendiriyor. Daha çok işimiz var."

"Hukuk müdahaleyi sorunlu kılıyorsa ederiz!..."

Kadir Topbaş, Kemerburgaz'da yıkılan kaçak okul binasıyla ilgili bir soru üzerine de görevlerini yürütürken kimseye bireysel tavır koymadıklarına ve herkese eşit mesafede durduklarını dikkat çekerek, doğru yapılanlara destek olmaya, yanlış yapılanlara da müdahale etmek zorunda olduklarını kaydetti. Başkan Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü; "Eğer ortada hukuki bir gerekçe varsa ve müdahaleyi zorunlu kılıyorsa bunu yapmak zorundasınız. Arazinin sahibi olan Eyüp Belediyesi tahliye istedi, yargı da bu yönde karar verdi. Yani arsa sizin olsa, kendi mülkünüz üzerine birileri bir kaçak yapı yapmış olsa buna müdahale etmeyelim mi? Burası imara aykırı olarak bir başkasının arazisinde yapılan bir bina. Kaldı ki okulların açılışıyla birlikte yeni bir okula geçiyorlar. Orada daha önce yapılmış olan bir alışveriş merkezinin okula dönüştürülmesi talebi geldi, biz de `imar yönünden bir sakıncası yoksa mümkündür' dedik ve bu desteği de verdik. Eğitimin devam etmesi için yeni bir yere de evet dedik. Eğer kişisel tavırlar olsa farklı davranırsınız. Yönetimler kişisel tavırlar koyamazlar. Bizler bu şehir ve toplumun tümü adına doğru olanları yapmak zorundayız. Özel davranışlar sergileyemeyiz. Ama birileri bunu farklı değerlendirebilir."

"Her belediye eşit davranıyoruz..."

Adalar'ın ambulans yakıtlarına kısıtlama yapıldığına dair haberlerin asla gerçeği yansıtmadığını ve bundan çok büyük üzüntü duyduğunu ifade eden Kadir Topbaş, "İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak başka siyasi partilerde bulunan belediyelerle ilgili yatırımları kısıtladığımız, cezalandırdığımız gibi bir takım beyanatlar duyduğum için üzüntü duyduğumu ifade etmek istiyorum. Biz İstanbul'da Kadıköy ve Avcılar başta olmak üzere AK Partili olmadığı halde birçok belediyeye çok ciddi yatırımlar yapmışızdır. Avcılar sahil düzenlemelerini görmenizi isteriz. Öyle bir tavrımız olsaydı sahilleri meydanları düzenlemezdik, sosyal tesis açmazdık. Biz böyle ufak hesaplar yapmayız" diye konuştu.

Adalar'a geçmişte akaryakıt desteği ve başka destekler de verdiklerini, bununla ilgili sözleşmenin de bitmek üzere olduğunu kaydeden Topbaş, "Ekonomik sıkıntı ve daralma nedeniyle biz de o verdiğimiz akaryakıtı veremeyeceğiz. Kaynaklarda daralma varsa, başka belediyelere de verilmiyorsa bunda ne sorun olabilir. Geçmişte çöpleri toplamada Eminönü Belediyesi'ne destek veriyorduk, şimdi onlara da destek vermiyoruz. Çünkü artık her biri kendi kaynaklarıyla yürüyebilmesi lazım. Bizim de kendimize göre değerlendirme yapmamız lazım. Adalar'a verdiğimiz çıkarma gemisi şu anda orada işliyor. Gemi aynı zamanda Adalar'a lojistik destek veren bir takım araçların gelişi gidişi sırasında hizmet veriyor ve bu sistemle ayda 100 bin lira bir gelir sağlıyor. Adalar Belediyesi bu geliri alıyorsa, giderini de buradan sağlayabilir. Eskiden yoktu sıkıntısı vardı, şimdi giderini karşılayabilecek ciddi bir geliri var. Bizim kimseye farklı davranışımız olamaz. Bu büyüklük şiarına yakışmaz" şeklinde konuştu.
 
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Kadir Topbaş: 3. köprünün güzergâhı değişir

Haliç'e can suyu taşıyacak tünelin kazı çalışması dün başladı. Ancak, gündemi 3. köprü tartışmaları belirledi. Topbaş, "Bu güzergâhın net olmadığını söyledim" dedi

İstanbul'a 3. köprü tartışmaları gündemi belirlemeye devam ediyor. Boğaz'ın suyunu Haliç'e aktaracak tünele dün ilk kazma vuruldu. Ancak, kazı çalışmasını başlatan Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş'ın gündeminde 3. Köprü tartışması vardı. Topbaş, "Çalışmalar halen sürüyor. Geçmişte de bu güzergahın net olmadığını söyledim. Güzergah değişir, farklı hale gelir. 5 yer daha önce tespit edilmişti. Bunun değerlendirmeleri yapılır'' dedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi İSKİ Genel Müdürlüğü, Haliç'e yeniden hayat verecek dev bir projeye start verdi. İstanbul Boğazı'ndan Haliç'e su akışını sağlayacak tünel kazısını yapacak TBM makinesi düzenlenen törenle şafta indirildi. Topbaş, törenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bazı gazetelerde, Karadeniz sahil yolunu Trakya'ya geçirmek amacıyla 3. köprünün güzergahın Garipçe (Rumeli Feneri) ile Poyrazköy (Anadolu Feneri) arasında olacağı yönünde haberlerin yer aldığının hatırlatılması üzerine Topbaş, bu konunun tartışıldığını ve daha da tartışılacağını söyledi. Topbaş, şunları söyledi: "5 yer daha önce tespit edilmişti. Bunun değerlendirmeleri yapılır. Arzu ettiğimiz şu; Gerçekten doğru ve katılımcı, doğruları bulma noktasında destek verici ifadeler kullanılması lazım''

İSTANBUL'A CAN SUYU
Kadir Topbaş, Haliç'in yeniden hayat bulmasını sağlayacak olan tünel projesi için ise şu bilgileri verdi: "Boğaz'dan dağları delerek Haliç'e günde 260 bin metreküp su sirkülasyonu sağlayacağız. Haliç yeniden hayat bulacak ve su sporlarının, yelken yarışlarının yapıldığı, küreklerin çekildiği, balık tutulan bir kültür havzası olacak." 38 milyon TL'ye mal olması öngörülen projenin 21 Haziran 2011'de tamamlanması hedefleniyor.
Sabah

'Üçüncü köprü için 5 yer tespit edilmişti, güzergah değişebilir'

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Boğazı'a 3. köprünün hükümetin ulusal boyutta düşündüğü bir köprüsü olduğunu belirtti. Karadeniz sahil yolunu Trakya'ya geçirmek amacıyla 3. köprü güzergahın Garipçe (Rumeli Feneri)-Poyrazköy (Anadolu Feneri) arasında olacağı haberlerinin sorulması üzerine Topbaş 'Geçmişte de bunun net olmadığını söyledim. Güzergah değişir, farklı hale gelir. 5 yer daha önce tespit edilmişti. Bunun değerlendirmeleri yapılır' dedi.

Haliç'e su aktaracak tünelin yanındaki dere kenarında bulunan üniversite hastanesinin kaldırılıp kaldırılmayacağı sorusu üzerine Topbaş, işlerini yaparken kimseye bireysel tavırları olamayacağını dile getirerek şunları söyledi:

'Yıkım kişisel değil'

"Eğer hukuki bir gerekçe varsa, o gerekçeler müdahaleyi zorunlu kılıyorsa, bunu yapmak zorundasınız. Bunlardan biri de yıkılan Kemerburgaz'daki okul. Arazinin sahibi olan Eyüp Belediyesi'nin talebi üzerine yargı tahliye kararı vermiş. Kaldı ki okulların açılışıyla yeni bir okula geçiyorlar. O okulun fonksiyonlanması, okul olabilmesi için Eyüp Belediyesi bize bu talebi aktardı. Göktürk'te daha önce yapılmış olan bir alışveriş merkezinin okula dönüştürülmesi talebi... Biz de 'imar yönünden sakıncası yoksa mümkündür' dedik ve bu desteği de verdik. Eğer kişisel tavırlar olsa farklı davranırsınız." Topbaş, dere kenarında inşa edilen üniversitenin projeye engel olmadığını da söyledi.

Boğaz suyunu Haliç'e taşıyacak ilk adım atıldı

Boğaz'dan Haliç'e temiz su aktarmak için inşa edilecek tüneli kazacak TBM makinesi, dün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından tünele indirildi. Topbaş 'Boğaz'dan su aktarırsak Haliç tekrar oksijenine kavuşur. Maliyeti 38 milyon TL olan sistemle Boğaz'dan günde 260 bin metreküp su Kağıthane Deresi'ne aktarılacak' dedi.

İstanbul'a 3. köprünün nereye yapılacağı ve güzergahıyla ilgili tartışma bitmiyor

Mimarlar Odası eski Genel Başkanı Oktay Ekinci bir büyükşehir Belediyesi uzmanı ve Başbakan'ın Nisan 2007'de Karadeniz kıyı yolu açılışındaki açıklamalarına dayanarak 3. köprü için yeni bir güzergahın olduğunu iddia etti. Başbakan açılışta, "Benim rüyam bu yolu tamamıyla sahilden İstanbul'a ulaştırmak. İnşAllah Karadeniz sahil yolu İstanbul'un 3. köprüsüyle de bütünleşecek" demişti. 3. köprü ve güzergahının Karadeniz sahil yoluyla birleşip, Akçakoca-Kandıra-Şile aksından Boğaz'ı geçerek Kilyos-Kıyıköy İğneada Bulgaristan yönünde yapılacağı ifade ediliyor. İddiaya göre 3. köprünün yerinin ise Poyrazköy/Anadolu Feneri ile Garipçe/Rumeli Feneri arasında olacağı belirtiliyor.
Vatan/İlker Akgüngör

3.köprü güzergahı borsadan oynak!

İstanbul'a yapılacak 3. boğaz köprüsü ile ilgili güzergah açıklamaları borsa spekülasyonlarını geçti.

3 yıl önceden güzergahın Tarabya-Beykoz arasında olacağı fısıltısıyla Çatalca'dan Riva'ya Beykoz'a kadar birçok bölgedeki arsa fiyatları 10 kat arttı. Son olarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 3 ayrı güzergah arasında, Tarabya-Beykoz'un en kuvvetlisi olduğunu söylemişti. Ardından da bu güzergahın kesin olmadığı açıklaması geldi. 3. köprünün kurulacağı yer olarak en son tahmin de Mimarlar Odası eski Başkanı Oktay Ekinci'den geldi. Ekinci, 3. köprünün güzergahının boğazın en kuzeyindeki Poyrazköy-Rumeli Feneri arasında olacağını ve Karadeniz Sahil Yoluyla birleşeceğini öne sürdü. Oktay Ekinci, bir Büyükşehir Belediyesi uzmanına dayanarak yaptığı yorumda Karadeniz sahil yolunu Trakya'ya geçirmek için tek güzergahın "Garipçe/Rumeli Feneri" arası ile "Poyrazköy/Anadolu Feneri" arası olduğunu belirtti. Ekinci "Başbakan'ın, `Benim rüyam, bu yolu tamamıyla sahilden İstanbul'a ulaştırmak... İnşallah Karadeniz sahil yolu İstanbul 3.köprüsü ile de bütünleşecek' sözlerini aktardı.
Star