Kadir Topbaş: Yayalaştırmada öncelik Taksim Meydanı!
Taksim Meydanı"ndaki trafiği yeraltına alma çalışmasını bu yıl başlatacaklarını hatırlatan Başkan Kadir Topbaş, Unkapanı yayalaştırma projesinin öncelikleri arasında bulunmadığını söyledi...
Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköyü Metro Hattı"nda incelemelerde bulanan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, burada basın mensuplarını sorularını cevaplandırdı. Aksaray Unkapanı Köprüsü arasındaki Atatürk Bulvarı"nın yayalaştırılacağı ve İstanbul"un şanzelite"si olacağı şeklinde basında çıkan haberlerin hatırlatılması üzerine Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
Unkapanı"nın yayalaştırılması önceliğimiz değil
O bölge İstanbul'un şanzelize'si olmaz. O ifade yanlış. Bozdoğan Kemeri'nin önünden geçen Atatürk Bulvarı ile ilgili çalışma başlattık ama henüz bir fikir projesi olarak var. Bu projenin realize edilip edilmemesi hangi zaman dilimine girer belli değil. çünkü öncelikli işlerimiz arasında değil. Ondan daha önce yatırım yapmamız gereken bölgeler var.
İstanbul'da meydanları ve yayalaştırılan sokakları hızla çoğalttıklarını ifade eden Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde Talimhane'yi yayalaştırdıklarını ve bölgenin İstanbul'un en önemli yerlerinden biri haline geldiğini söyledi. Aynı şekilde İstiklal Caddesi'ne dik cadde ve sokaklarda yayalaştırma çalışmaları yapıldığını ve Tarihi Yarımada içerisindeki yayalaştırma çalışmalarının devam ettiğini vurgulayan Başkan Topbaş, burada yayalaştırılan cadde ve sokak sayısının 90'ı bulduğunu kaydetti.
Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy ve diğer noktalarda da yayalaştırma alanları için çalışmaların sürdüğünü dile getiren Topbaş, bunlardan en önemlisinin Taksim'de trafiğin yer altına alınarak yayalaştırılması olduğunu ve bu çalışmaya 2011 yılı içinde start verileceğini kaydetti. Beşiktaş Meydanı ile ilgili projenin kuruldan geçtiğini kentsel tasarım projelerinin onanmasını beklediklerini belirten Topbaş, şöyle devam etti.
Aksaray Valide Sultan Camisinin önündeki viyadüğün kaldırılması ile bir meydan çalışmamız var. Bunun da proje çalışmaları yapıldı. Levent'te trafiğin yer altına alınması projesi vardı. Zincirlikuyu Mezarlığı önünden Köprü girişine kadar olan bölümü. Onun da projeleri ve maketleri yapıldı. Bu hafta brifing aldık. Orada gözlemlediğimiz şu alt yapı, isale hatları var. Maliyetler çok yüksek olabilir. Onun için bile tereddüt içerisindeyiz. İlk yapacağımız yayalaştırma çalışması Taksim Meydanı. 2011 yılı içinde start vermek için projeleri hızlandırdık.
Dönüşümde vatandaş projeye dahil olacak
Başkan Kadir Topbaş, deprem riski taşıyan alanlardaki kentsel dönüşüm projesine ilişkin bir soru üzerine de deprem riskinin İstanbul'un ulaşım kadar öncelikli sorunu olduğuna dikkat çekti. Geçmişte yapılan yerleşim alanlarındaki yapıların ciddi deprem tehdidi altında olan bölümleri bulunduğunu ifade eden Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde depremle ilgili kentsel dönüşüm çalışmaları ve bununla ilgili yasal düzenlemeleri oluşturmak adına çalışmalara başladıklarını, ancak siyasi partilerin bunu farklı kullanarak insanları etkilemeye çalıştığını kaydetti.
İstanbul şantiyeye dönüşecek
Proje ve fikir üretemeyenlerin halen geçmişte kalan korkuya dayalı, insanların endişesi, sefaleti üzerinden siyaset yaptığını dile getiren Başkan Topbaş, parsellerin birleştirilmesini ve emsal artışını öngören dönüşüm projesine vatandaşları da dahil edeceklerini belirterek, şöyle konuştu;
Bizim şu anda Fikirtepe"de yaptığımız düzenlemede 3 hatta 4 emsale kadar çıkabiliyorlar. Bu projemiz meclisimizden oy birliğiyle geçti. Cendere Vadisi'nde 470 hektarlık bir alanda aynı dönüşüm 14 Ocak 2011'de meclisimizden geçti. Bunu İstanbul'un diğer yerlerinde de planlıyoruz. İstanbul'un hangi noktasında buna ihtiyaç varsa. Bir an önce bu heyecan, sıkıntı ve korkudan kurtulmanın yolu, şehri yenilemek adına da önemli bir adım diyoruz. İstanbul önümüzdeki 3-5 yılda bir şantiyeye dönecek, yenilenecek ve yenilenen bir şehirde hem deprem riski ortadan kalkacak hem daha medeni bir yaşam ortamı oluşacak.
Avcılar Metrobüs durağındaki sorun gideriliyor
Kadir Topbaş, bir başka soru üzerine Avcılar Metrobüs durağındaki yoğunluğun azaltılması için çalışmalara başlandığını söyledi. Metrobüsü günde 700 bin insanın kullandığını ve bunun yoğunluk oluşturduğunu hatırlatan Başkan Topbaş, En yoğun nokta da Avcılar. Hat Beylikdüzü"ne uzayınca daha da yoğunluk yaşanacak. Bu nedenle durakları istasyon konseptine dönüştürüyoruz. Yoğunluğun azaltılmasının yanı sıra, özürlü ve dezavantajlı grupların metrobüsü daha rahat kullanabilmesini amaçlıyoruz. Avcılar"da istasyonla ilgili çalışmalar sürüyor. Üniversiteden ve ilkokulun bahçesinden yer alarak üstgeçitteki yoğunluğu azaltıcı ek bir geçit inşa ediyoruz şeklinde konuştu.
İBB