Genel

Kafe pazarında konsept yarışı var!

Yerli yabancı birçok markanın rekabet ettiği kafe pazarında konsept yarışı var. Farklı konseptleriyle rakiplerinin arasından sıyrılmaya çalışan markalar, franchising sistemiyle tüm Türkiye'de şubeleşiyor.

Çok değil 5-10yıl öncesine kadar Türkiye'de rahat, konforlu ve belli bir standart kaliteyi yakalamış kafelerin sayısı son derece sınırlıydı. Şimdi sadece büyükşehirlerde değil Anadolu 'nun il ve ilçelerinde de şık, konforlu ve zengin ürün çeşitleriyle müşterilerinin beğenisini kazanmış çok sayıda kafe görmeniz mümkün. "Şimdi dönem kafelerin dönemi" diyen girişim uzmanları kafelerin artık birer sosyolleşıne mekanı hafine dönüştüğünü söylüyorlar. Evet insanlar buluşmak, konuşmak için kafeleri tercih ediyor. Kafelerin bir kısmı basit atıştırmalıklarla yetinirken bir kısmı ise dünya mutfüğındon örnekler sunuyor. Aralarında kendine özgü bir konsept yaratıp boşarılı bir şekilde büyüyen kafeler özellikle dikkat çekiyor. Belli bir potansiyeli yaratıp daha çok noktada müşterilerine hizmet sunmayı hedefleyen bu turz markalar şimdi franchising sistemiyle büyüme planları yapıyor. Şimdi bu pazarda yerli yabancı konseptler yarışma şahit oluyoruz.  Bizde bu gerçekten yola çıkarnk sırü dışı konseptleriyle dikkat çekmeyi başaran kafeleri araştırdık. İşte Hard Rock Cafe, Cafe Cadde, Cookshop, Big Yellow Taxi, Benzin Cüfe ve Red Kit Cüfe'nin büyüme planları... 


CAFECADDE

Yeni bir konsept hazırlıyor 

Cafe Cadde, 1994'te Sultan Yüksel Turanlı ve eşi Turan Turanlı tarafından kurulmuş. istanbul Bağdat Caddesi'nde bulunuyor. 2015'te franchising sistemiyle iki şube açacak. Bunun için İstanbul'un potansiyel görülen semtlerinden gelecek franchise talepleri değerlendirilecek.  Cafe Cadde ortaklarından Turan Turanlı, franchise giriş bedelinin 100 bin TL olduğunu söylüyor. Sürekli franchise ödemesi olarak aylık cirodan yüzde 5 pay alınacak.  Yeni açılacak Cafe Cadde şubelerinin büyüklüğü 350-400 metrekare arasında değişecek. Dekorasyon, mutfak ekipmanları ve diğer masraflarla birlikte bir şubenin metrekare başına yatırım maliyeti bin 500 dolar olarak belirlenmiş.  Cafe Cadde'nin farklı coğrafyaların yemeklerini tadabileceğiniz mönüsünde 100'den fazla çeşit bulunuyor. Salatalar büyük porsiyonlanyla, makarnalar ev yapımı olmalarıyla ve pizzalar ince ve lezzetli hamurlarıyla ön plana çıkıyor. Bonfilesi çok beğeniliyor. Güney Marmara ve Trakya'dan temin edilen etler iki hafta kuru dinlendirmeye tabi tutuluyor. Cafe Cadde'nin üst katında özel bölümde etlerinizi sıcak taş üzerinde kendiniz pişirebiliyorsunuz. Hamburger, dürüm, yoğurtlu kebap, beyti kebap Cafe Cadde'nin en beğenilen lezzetlerinden sadece birkaçı.  Şu sıralar yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Turan Turanlı, "Yeni bir konsept geliştirdik. Bu çalışmalarımız tamamlanmak üzere. 2015'te Draft markasıyla yeni bir kafe-restoran daha açacağız. Burada bira çeşitleri ve sokak lezzetleri ön plana çıkacak" diyor. 




COOKSHOP 

Yurtdışında franchise verecek 

Cookshop, M. Bahattin Demir ve Ayşe Kazancı'nm ortaklığında kuruldu. İlk şubesi 2008 yılında İstanbul Nişantaşı'nda açıldı. Şimdi 11 şubesi var. Bunlar istanbul'da Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Galleria AVM Ataköy, Ulus, Forum istanbul AVM, Altunizade, Maltepe Park AVM'de bunuyor. İstanbul dışı şubeler ise Samsun Piazza AVM, Bodrum Palmarina AVM, Ankara Gordion AVM, Bursa Kent Meydanı AVM'de bulunuyor.  Yurtdışında ise Suudi Arabistan Cidde'de bir şubesi var.  Cookshop Yönetim Kurulu Başkanı M.  Bahattin Demir, önümüzdeki beş yılda Türkiye'de en az 25 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. Cookshop'u bir dünya markası olma yolunda kurduklarını belirten Demir, "Bu doğrultuda planlama ve geliştirme çalışmalarımızı yapıyoruz" diyor. Cookshop, yurt içinde franchise vermiyor. Ancak şirket yurtdışında franchising sistemiyle büyüyor. 



BIG YELLOW TAXI / RED KID CAFE 

İki farklı konsept 

BYT Gıda'nın Big Yellow Taxi ve Red Kid Cafe olmak üzere iki farklı konsepti var. Big Yellow Taxi, 2009 yılında ilk mağazasını İstanbul Bağdat Caddesi'nde açtı. Big Yellovv Taxi 2014 Temmuz ayında şirketin şu anki sahibi Erdal Çalışkan tarafından satın alındı. Bu tarihten sonra hızlı bir büyüme süreci yaşayan markanın şimdi yurtiçinde 65 şubesi ve yaklaşık 900 çalışanı var. Bu şubelerin çoğunluğu İstanbul'da bulunuyor. Ayrıca Sakarya, Bursa, Adana, Antalya, Tekirdağ, Balıkesir, Ankara, Edirne ve İsparta'da şubeleri var. Firma, önümüzdeki beş yılda toplam 133 adet şube daha açarak şube sayısını 198'e çıkarmayı hedefliyor. BYT Gıda'nın, yeni markası Red Kit Cafe için de hızlı bir şubeleşme planı var. Şirket önümüzdeki beş yıl içinde her yıl yaklaşık 30 Red Kit Cafe şubesi açarak toplamda 150 şubeye ulaşmayı hedefliyor.  önümüzdeki dönemde yurtdışında da şubeleşme planları yaptıklarını belirten BYT Gıda'nın sahibi Cemal Güven, "Türkiye genelinde belirli bir şube sayısına geldikten sonra özellikle Türki Cumhuriyetlerde şubeler açmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda Ortadoğu ve Avrupa'da şubeler açma planımız var" diyor.  Yurtiçi franchise' bedeli 50 bin, yurtdışı ise 75 bin dolar. Bir şubenin metrekare maliyeti ise 2 bin 500 TL. Şubeler ortalama 400 metrekare civarında. 



HARD ROCK CAFE

 60 ülkede şubesi var 

Hard Rock International (HRI) bünyesinde faaliyet gösteren ve 60 ülkede 147 şubesi olan Hard Rock Cafe, Türkiye'deki ilk şubesini Aralık 2014'te istanbul Beyoğlu istiklal Caddesi'nde açtı. HRI Başkanı ve CEO'su Hamish Dodds, "istanbul'un canlı müzik merkezi İstiklal Caddesi'nde restoran alanları, üst düzey teknoloji ve tasarım özellikleriyle farklı bir konsept sunuyoruz" diyor.  Hard Rock Cafe, büyük, çok katlı, geniş ve ferah oturma ve yemek alanı bulunan, ayrıca markanın ürünlerinin satın alınabileceği bir Rock Shop'tan oluşuyor. Markanın ikonik koleksiyonuna ait rock 'n' roll eşyalarının sergilendiği alan da dahil toplam mekan 780 metrekareyi aşıyor.  Hard Rock Cafe, franchising sistemiyle yeni şubeler açmayı hedefliyor. Yatırım şartları yatırımcılarla yapılacak görüşmelerde açıklanıyor. 



TEA COFFEE STORE 

İlk beş şube bedava 

Tea Coffee Store, ilk şubesini dört yıl önce istanbul Beylikdüzü'nde açmış. Bu yıl şubeleşme kararı alan firma bu doğrultuda ilk kez franchising sistemiyle şubeler açmaya hazırlanıyor. Markanın kafe ve kafe-restoran olmak üzere iki farklı konsepti var.  Yeni açılacak ilk beş şubeden franchise giriş bedeli alınmayacağını belirten Tea Coffee Store'un sahibi Selçuk Aydemir, "Beşinci şubeden sonra açılacak şubelerden isim hakkı bedeli alınacak. Franchise giriş bedeli kafe konseptlerinde 20 bin dolar olarak belirlendi. Kafe restoranlarda ise 50 bin dolar isim hakkı alınacak" diyor. Markanın kafe konsepti 50-60 metrekare büyüklüğünde olacak. Toplam yatırım tutarı ise 150-200 bin TL arasında değişiyor. Büyüklüğü ise seçilecek lokasyona göre değişen kafe restoranların yatırım tutarı ise 500-600 bin TL arasında değişiyor.



Para