26 / 12 / 2024

Kalamış Yat Limanı'na bilirkişi!

Kalamış Yat Limanı'na bilirkişi!

Hürriyet yazarı Jale Özgentürk bugünkü yazısında Kalamış Yat Limanı'nı kaleme aldı. Önceki gün bölgeye bilirkişi geldiğini dile getiren Jale Özgentürk Kalamış Yat Limanı konusunun daha uzun yıllar gündemde kalacağını söyledi...



 

Hürriyet yazarı Jale Özgentürk bugünkü yazısında Kalamış Yat Limanı'nı kaleme aldı, işte Jale Özgentürk'ün o yazısı...


Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın portföyünde yer alan değerli mallardan biri Kalamış Yat Limanı... Koç Holding’in şirketi Setur, limanı 1998’den bu yana işletiyordu. 30 yıllık süre bitince, yeniden ihaleye çıkıldı. 2014 Ekimi’nde yapılan ihalede en yüksek teklifi 664 milyon dolarla yine Koç Grubu verdi. İkinci şirket Safi Holding, üçüncü ise Ağaoğlu-Yılport girişimi oldu.


İhaleye çıkılan plan ise değiştirilmişti. Buna göre liman doldurularak, büyütülecekti. Yeni planın imar yoğunluğunu arttırdığını savunan Kadıköy Belediyesi ise iptal davası açmıştı. Koç Holding marinayı devralmayı beklerken, Kadıköy Belediyesi’nin açtığı davada yürütmeyi durdurma kararı çıktı.


Sürecin uzayacağını gören Koç Holding ise marinayı almaktan vazgeçtiğini açıkladı. Bu kararın hemen ardından Özelleştirme İdaresi’nin yeni planı da sorunun çözümünü sağlamadı. Çünkü Kadıköy Belediyesi imar yoğunluğunu devam ettiren yeni plana da dava açtı.


Keşif yapıldı

Yeni plana açılan davada son duruma gelince... Önceki gün bölgeye bilirkişi geldi. Keşif yapıldı. Bu kez gelen bilirkişide de mendireklerin uzatılması ve yapılacak dolgunun bölgedeki doğal yapıyı bozacağı görüşü hakim olmuş. Aynı gün sohbet imkanı bulduğum Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu,

yoğunluğu arttıracak, bölge insanının denizle bağlantısını kesecek her yeni plana dava açmaya kararlı olduklarını söylüyor. “Her yeni plana yeni dava açacağız” diyor.  Kadıköy Belediyesi, bölgede yaşayanları denizden uzaklaştıracak yoğun yapılaşmaya karşı. İhalede ortaya çıkan 664 milyon dolar ise gerçekten büyük yatırım demek.


Yatırımcı bunun karşılığını almak istiyor. Bu da ancak yapılaşmanın artması ile mümkün. Özelleştirme süreci devam ettiği için halen Setur’un işletmeye devam ettiği Kalamış Yat Limanı konusu daha uzun yıllar gündemde kalacak gibi görünüyor...


Yoğunluk artışı teklif dahi edilemez

BU arada Kadıköy İstanbul’da en fazla projenin yürüdüğü ilçelerden biri. Ve bu projelerden büyük bölümü de tartışmalı. Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu ile sohbet ederken bu projeleri de sordum.

Kadıköy’de şu anda bine yakın bina yenilenmesi olduğunu anlatıyor. Eskiden günde 30-35 imar dosyası gelirken, bu sayının bugün 80’e çıktığını belirtiyor. İlçenin yapısının değişmemesi için çok net bir kural getirdiğini söyleyen Nuhoğlu, “Bölgede yoğunluk artışı teklif dahi edilemez” diyor.


Verilen mücadele ile Haydarpaşa ve Kuşdili’nin AVM olma ihtimalinin ortadan kalktığını da ekleyen Nuhoğlu, Fikirtepe’de ise 14 firmanın inşaata başladığını ancak bölgenin tasarım projesinin hala olmadığını da söylüyor.


Nuhoğlu kentsel değil rantsal dönüşüm olarak tanımladığı gelişmelerden Kadıköy’ü en az zararla kurtarmaya çalıştığını söylüyor.



Hürriyet




Geri Dön