Sektörel

Kale Grubu, markalarını nasıl konumlandırdı?

Seramik sektöründeki yüzde 35’lik büyüme, şirketlerin markalaşına ve iletişim çalışmalarına hız vermelerini beraberinde getirdi. Bu anlamda sektörde yüzde 95’in üzerinde bilinirliğe sahip Kale Grubu markalan için yapılan çalışmalar ise dikkati çekiyor

Son yıllarda inşaat, reklama en çok yatırım yapan sektörler arasında yer alıyor. Sektördeki büyüme ve gelişme sadece konut projelerinin reklamlarının mecraya çıkmasının yanında yapı malzemeleri alanında faaliyet gösteren şirketleri de iletişim yapmaya itti. Örneğin son bir yıldır seramik sektöründeki şirketlerin birbiri ardına reklam verdiğini görüyoruz. Kimi yabancı bir ünlü kullanarak dikkati çekmeye çalışıyor, kimi farklı tasarımlarıyla öne çıkma niyetinde.


Geçen yıl yüzde 35 büyüyen seramik sektöründe markalaşmanın artması bu alandaki şirketlerin önümüzdeki yılların önemli reklam verenleri arasında yer alacağının da bir göstergesi.


Sektördeki kabuk değişikliğini gören Kale Grubu bir yıl önce Braun Elektrikli Ev Aletleri markasının Merkez Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgeleri’nden Sorumlu Pazarlama Direktörü olan İhsan Karagöz’ü transfer etti. 


Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlama Başkan Yardımcısı olarak göreve başlayan Karagözle beraber, şirkette önce organizasyon yapısı kuruldu ve marka yönetimi kadrosu oluşturuldu, işin işleyişinde düzenleme yapılmasının ardından markalara bakılıp her bir markanın konumlandırılması ve söylemleri gözden geçirildi. Ürün geliştirme tasarım süreçlerini yeniden yazdıklarını söyleyen Karagöz, Kalebodur markasını profesyonellere ve firmalara yönelik, Çanakkale Seramik markasını ise tüketicilere yönelik konumlandırdıklarını anlatıyor. Bunun sonrasında iletişim yapmaya önce Kale imaj kampanyası ile başlanmış. Ardından da Çanakkale Seramik reklamlarıyla devam edilmiş.


Türkiye’de seramikte pazarının yüzde 40’nın yenileme pazarından geldiğini ve burada en önemli müşterilerinin kadınlar olduğunu söyleyen Karagöz, iletişim kampanyalarını da buna göre tasarlandıklarını ifade ediyor. Tüketiciyle yaptıkları araştırmalar sonrasında farklı ürün serileri oluşturmaya başladıklarını anlatan Karagöz Saraylı serisinin tanıtımına ise Mart ayında başladıklarını söylüyor. Satışların yüzde 60’nın ise yeni yapılan binaların ihtiyaçlarından geldiğini belirten, Karagöz bu noktada mimarlarla iletişimi güçlendirmek için hem bu alanda uzmanlaşan mecraları hem de sosyal medyayı etkin kullandıklarının altını çiziyor. Onların ihtiyacına dönük ürünler tasarladıklarının da üzerinde duran Karagöz markalaşmayla beraber bu alanda asıl rekabetin tasarımda olacağını belirtiyor. 

Ekonomist Dergisi/Fatoş Bozkuş