24 / 12 / 2024

Kale Grubu, Ortadoğu'ya seramik yatırımı yapacak!

Kale Grubu, Ortadoğu'ya seramik yatırımı yapacak!

Cersaie Fuarı'na katılan Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, "Önümüzdeki yıl Suudi Arabistan'da 10 milyon dolar yatırımla yapı kimyasalı şirketiyle ortaklık planlıyoruz. Seramik alanında Ortadoğu;da 30 milyon euro yatırım hedefliyoruz" d



İtalya'nın Bolonya şehrindeki seramik sektörünün dünyadaki en önemli buluşma noktası olan Cersaie Fuarı'na katılan Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, "Önümüzdeki yıl Suudi Arabistan'da 10 milyon dolar yatırımla bir yapı kimyasalı şirketiyle ortaklık planlıyoruz. Seramik alanında ise yine Ortadoğu;da 30 milyon euro yatırım hedefliyoruz. Erbil, Bakü ve Abhazya'da açılan konsept mağazalarımızı Trablus, Atina, Riyad, Beyrut, Tiflis ve Cidde'de açacağımız mağazalar izleyecektir" dedi. Satın aldıkları Edilcuoghi ve Edilgres markalarıyla gerek Türkiye'de gerekse tüm ihraç pazarlarında üst segmentte rekabetlerini güçlendirdiklerini belirten Okyay, "Dünya ekonomisindeki çalkantılara rağmen dinamik ekonomisi ve 2011'in ilk altı ayında yüzde 10.8'lik büyüme hızıyla halen Avrupa'nın ve Ortadoğu'nun en hızlı büyüyen ekonomisi olan büyük Türkiye pazarında, İtalyan seramik endüstrisinin önemli oyuncuları olan bu yeni markalarımız büyümemize önemli bir katkı sağlayacaktır" dedi. Rusya, Kafkas ve Orta Asya Cumhuriyetleri ile Ortadoğu ülkelerinin inşaat sektörünün hızlı büyüdüğü yerler olduğunu kaydeden Okyay, Türkiye'nin bu bölgelere yakınlığı sayesinde yeni markaların bölgede yaygınlaşması açısından fırsat ve sinerji yaratacağını belirtti.

Avrupa 3.sü

Türk seramik karo sektörünün dünya çapında, üretimde 9. ihracatta 4. sırada bulunduğunu hatırlatan Okyay, Kale Grubu'nun bugün Türkiye seramik sektörü ihracatının yüzde 20'sini gerçekleştirdiğini belirterek şöyle devam etti: "Türkiye'de lider olan grubumuz Avrupa'nın 3. dünyanın 13. büyük seramik karo üreticisi. Yaptığımız stratejik ortaklıklar ile know-how paylaşımı yanı sıra üretim ve dağıtım kanallarımızı optimize bir şekilde kullanılarak nihai müşterilerimize yaratacağımız katma değeri arttırmayı hedefliyoruz."

SABAH


Geri Dön